Har du någonsin åkt ambulans?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har du någonsin åkt ambulans?
[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
sp_UserOfflineSmall Offline
1024185
March 16, 2006 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Jag åkte skidor en annan gång. Tappade ena skidan och var påväg rakt in i lifthuset i full fart. En liftvakt öppnar en dörr och jag åker rakt in genom dörröppningen och hamnar i en soffa.

Det där är ett praktexempel på sånt som bara inte ska kunna hända. Ren och skär bonnröta i sin fulla prakt!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
1024199
March 16, 2006 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, men jag vill.

Tänkt så skönt att bara ligga ner, inget ansvar, bara att ligga ner och låta andra ta hand om dig. Njuter av bara tanken!

MaTTzzoN
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 34
1024344
March 16, 2006 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom min mamma körde ambulans en gång i tiden så har jag åkt några gånger.

Kan även tillägga att jag aldrig skadat mig så jag fått åka ambulans.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1024352
March 16, 2006 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

[ToMaHaWk wrote: ][quote=dree]Jag åkte skidor en annan gång. Tappade ena skidan och var påväg rakt in i lifthuset i full fart. En liftvakt öppnar en dörr och jag åker rakt in genom dörröppningen och hamnar i en soffa.

Det där är ett praktexempel på sånt som bara inte ska kunna hända. Ren och skär bonnröta i sin fulla prakt!

Kändes lite som om man var Stig Helmer i Snowroller. :bgrin:

Skulle varit ännu bättre om det satt något trevligt fruntimmer där inne. "Gevalia när du få oväntat besök"

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
1024441
March 17, 2006 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Har åkt ambulans en gång när jag typ krossade armbågen

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1024590
March 17, 2006 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jepp, när jag var liten så fick jag (glömmt bort vad det heter men jag bara låg och skakade) inte epilepsi aja whatever.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1024601
March 17, 2006 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

slog mig på näsan så jag svimmade som liten på ett badhus. då fick jag åka angbulangs

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
1024621
March 17, 2006 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Halkade rakt in i en vass bordskant med huvudet före, vad jag kan minnas. Fick sys med x antal stygn & det jävliga är att ärret försvinner fan aldrig. 👿

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1024624
March 17, 2006 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe jag har åkt ambulans engång, och de var jävligt klantigt. Nästan så man inte vågar berätta. Okey jag och en polare hade druckit lite öl. Och for till Konsum för att köpa cigg, eftersom bil inte är att föredra när man druckit ;P, så blev de cykel hehe.

Killen hade då en järn sak som pekade uppåt på packethållaren, så vi kommer till Konsum och jag hoppar av och får pinnen rakt in i benet :E.. Först tror jag inget hänt men ser att de börjar rinna en massa jävla blod, och sätter handen innanför byxorna och får upp en hel jävla skinn bit som lossnat.

Polaren sticker in till Konsum för att hämta papper, han kommer tillbaka med papper och jag lindar de runt benet, tänker inte mycke mer på det. Tänder en cigg och just då så svimmar jag (har min kompis berättat). Vaknade sedan upp i en ambulans, och tänkte VA FAN HAR HÄNT?!, Ambulans killen berättade då vad som hänt, några minuter senare syr dom benet och sen är allt okey igen. Jag åker då aldrig med den cykeln igen.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1024662
March 17, 2006 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: Halkade rakt in i en vass bordskant med huvudet före, vad jag kan minnas. Fick sys med x antal stygn & det jävliga är att ärret försvinner fan aldrig. 👿

Visst fan jag har ju åkt ambulans i holland när min farsa bodde där. 😀
Hoppade i soffan med brorsan. Jag halkade och slog huvudet i bordkanten.
Där fick jag en rejäl "AHA!" upplevelse.

LinderX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 23
1025350
March 20, 2006 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

Har åkt ambulans EN gång i hela mitt liv! 🙂
Även en av dom som aldrig brutit nånting! *wiie*

Men ja fick åka ambuland när ja blev påkörd av en vit golf 2:a från sidan i 70 blås... RAKT in i sidan på mej och min gamla Gillera Touring moped som toppade 75 blås! 😀

Kom i en korsning där jag hade förkörsrätt och han braka RAKT in i mej! *morr*
Skador: Ett rivsår och en svullen fotled...
Dom trodde dock att ja hade MYCKE MYCKE värre skador eftersom ja flygit me huvet före in i framrutan och krossat den...

Jag vill tacka min mor och far som tvingade mej att ha hjälm på mej den kvällen... Dom räddade mitt liv! Jag var bara 14 då och då e de ju "tufft" att åka utan hjälm...
Men efter krocken så åkte ja ALDRIG utan hjälm!

Så beware! Use your head kids!

SKydda huvet... du har bara ETT av de!

EDIT: Kan säga att min reaktion direkt efter krocken var rätt konstig enligt han som körde (brorsans polare)...

Ja tjatade om EN sak... Och de var min sko... hehe...
De var allt ja brydde mej om! Skon... En sliten jävla rebook sko...
Som förövrigt flygit ett x antal meter och landat på ett garage tak precis i korsningen! 😛

Fick tillbaka den 3 dagar senare! hahaha!

Tog emot mej med händerna när ja landade på marken utan handskar... Inte ETT ända skrapsår på händerna!! Ja hade en skyddsängel den dagen!

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
1025403
March 20, 2006 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har åkt en gång.

Jag skulle lägga mig ner i gräset (på fyllan) eftersom vi alla var trötta efter en lång cykeltur (700 meter) men cykeln stod lite för nära. Så jag sprätte upp baksidan av skallen lite. Eftersom jag var ganska full så sprutade blodet lite extra. Vi satt några polare och pulade om såret. Men ett par förbipasserande såg mina helt blodiga händer, armar och mina helt nerblödda t-shirt så dom förskräkta pensionärerna sa åt några poliser längre bort. Så polisen ringde ambulansen och tvingade mig att åka med.
Men när ambulansen väl kom så hade det slutat blöda för länge sen. Stackars ambulanspersonal och sjukhus personal. De fick in en full, spydig 18 åring som låg och trottsa som en snorunge.
Efter kvällens bravader så kom jag slutligen hem till min far med limmad skalle och en stor kompress påtejpad på skallen och då hade jag mage att be farsan att köra mig till stället vi skulle till från första början. Han mummlade något om hål i huvet och ingen hjärna så jag fick stanna hemma. Baksmällan dagen därpå var inte att leka med...

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1025630
March 20, 2006 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt otroligt nog har jag aldrig åkt ambulans.

Tycker det är konstigt att folk jämställer benbrott med smärta.
Jag bröt ett ben i handen en gång, gick i flera dagar med det, jobbade t o m några timmar innan jag bestämde mig för att kolla upp varför handen var så öm o svullen. Men det gjorde inte speciellt ont.

Däremot när jag landade på ryggslutet efter att ha grindat på ett rail med brädan...det var den värsta smärtan jag nånsin varit med om. Men jag lyckades resa mig o ta liften upp, åka ner på andra sidan berget o ta mig till bilen o vänta in min flickvän som kunde köra mig hem. Inget brutet dock, men jag hade ont i ryggen över 6 månader efter det.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1025637
March 20, 2006 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Bröt benet på två ställen och fick en spiralfraktur, då fick jag åka ambulans. Det förstörde den sommaren.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 149
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL