December 31, 2001
Följ denna till punkt och prickar så kanske du får lite över.
August 8, 2003
"Häll inte ut kaffeslatten som blir kvar från kaffekokandet gången innan. Brygg mer kaffe.
Se bara till att inte ha slatten varm mer än 30 minuter då den blir bränd.
Besparing: Fyra slattar (koppar kaffe) om dagen = 438 kr om året."
Visst, blir ju priiima kaffe det. Nä fy fan vilken idiotisk lista.
January 5, 2002
http://www.comviq.net/kop_kontant.phtml
Bjussar på startavgift? Hmm, kul, jag har en överbliven mobil någonstans, ska nog beställa en sån där. Ska bara kolla efter haken först.
Edit:
Vägra betala kortavgift, Visa, Mastercard och liknande. Butiken har ingen rätt att ta ut extra avgift när du betalar med ditt kort. Bråkar de så upplys om att de bryter mot sitt avtal de har med banken. Där står det att de inte äger rätt att ta ut avgiftersättning från kund. Hänvisa till Euroline och hota med att välja en annan affär om de envisas.
Hmm, intressant.
December 5, 2001
Death On Wings wrote: Följ denna till punkt och prickar så kanske du får lite över.
Beställde ett comviq...vet inte vad jag ska med det till men 50:- är det iaf 🙂
January 28, 2003
Fia.B wrote: ja jag har mycket ont om pengar. Den lilla summa jag har ska gå till att betala av ett lån på 1200kr och sen det som blir över ska gå till julklappar till en fet släkt och en dyr pojkvän som önskar sig nytt grafikkort. ja ni ser ju..
Jag har ett VooDoo 2 här hemma, sugen? 😉
Jobbar man mycket extra så får man ju en del kosingar över. Min fråga är bara var FAN de tar vägen. 😛
December 3, 2004
Hej
Det är jag som skriver på snåljåparnas julafton.
Jag vill bara komplettera med att man inte ska följa något till punkt och pricka...
Det är bara DU som bestämmer vilket, eller vilka tips på sparsamhet som passar din livssituation. Precis som ingressen säger så ska du inte använda tips som ger en negativ klang för dig. Kärnan i sparandet ligger i att du gör samma sak som du brukar MEN på ett annat sätt så att du slipper onödiga utgifter.
Jag föreslår att du börjar med kanske tre - fyra av mina spartips och känner dig för. Vem vet? du kanske tycker att det är helt ok med två ostskivor i stället för tre? Om det är så, så har du plötsligt sparat in ca 500 kr om året - på att inte göra något alls. För dom pengarna kan du gå på bio 8 gånger på ett år...
Vad?... exakt vad är det du har att förlora?
I övrig kan jag ta kritik att jag skriver "extrema" tips, men jag är inte fattig. Fattig är den som låter pengarna sippra ut till "ingenting"... 😮
Så, kom igen nu, ge mig ditt spartips.
http://kjellberg7.se/snaljapar.....listan.htm
adressen längst ned...
1 Guest(s)