Har du tvångstankar?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har du tvångstankar?
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
413952
September 16, 2003 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Freeze][quote=Öwall]Så fort jag får pengar måste jag bli av med dem så fort som möjligt.

ja det händer mej med (konstigt)..... 🙄

Jag tycker mer att jag alltid slösar för mycket pengar trots att jag inte gör det... kan vara att jag är snål också 😉

"Bäst att göra av pengarna innan de försvinner"

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
413955
September 16, 2003 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=Sardaukar]Saabar får absolut inte köra om mig på landsvägen :burn:

Har typ något liknande: INGA bilar får köra om mig på landsvägen! Kommer det någon som är snabbare än mig så är det bara att blocka honom!

Hehe precis...och ibland tvärtom...ser man nån stöddig bmw lr nåt så bara MÅSTE man köra om :bgrin:

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
413962
September 16, 2003 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste alltid göra exakt samma saker varje morgon. Försover jag mig brukar jag hoppa över första grejen bara för att hinna med allt.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
413971
September 16, 2003 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: Måste alltid göra exakt samma saker varje morgon. Försover jag mig brukar jag hoppa över första grejen bara för att hinna med allt.

första grejen? Gå upp menar du? =)

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
413972
September 16, 2003 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

när jag ligger i sängen så brukar jag kolla på klockan och jag går nästan aldrig upp då den på en ojämn siffra. (T.ex 06.53) Då brukar jag vänta till den är t.ex 06.54 istället 🙂

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
413975
September 16, 2003 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

har alldeles för många för att ta upp här..... morgon och kvällsrutinerna är alltid exakt likadana från dag till dag. sen har vi ju det här med att inte gå i rännstenen, alltid ställa skrivbordsstolen i exakt mitten framför skrivbordet, alltid ha tangentbordet i linje med skärmen, musmattan i linje med skärmen osv osv osv.....det är så trötsamt men jag kan inte slutaaa... sen innan jag går och lägger mig på kvällarna kollar jag alltid ut genom fönstret för att se vilka som i husen mitt emot har tänt och antagligen fortfararande är vakna. sen analyserar jag dagarna i sängen på kvällen och filosoferar över livet osv... det är ett helvete.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
413982
September 16, 2003 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: har alldeles för många för att ta upp här..... morgon och kvällsrutinerna är alltid exakt likadana från dag till dag. sen har vi ju det här med att inte gå i rännstenen, alltid ställa skrivbordsstolen i exakt mitten framför skrivbordet, alltid ha tangentbordet i linje med skärmen, musmattan i linje med skärmen osv osv osv.....det är så trötsamt men jag kan inte slutaaa... sen innan jag går och lägger mig på kvällarna kollar jag alltid ut genom fönstret för att se vilka som i husen mitt emot har tänt och antagligen fortfararande är vakna. sen analyserar jag dagarna i sängen på kvällen och filosoferar över livet osv... det är ett h*****e.

fan va jobbigt.

Försök att bara strunta i de där grejorna bara en dag, så kanske du kan sluta för alltid sen wink

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
413987
September 16, 2003 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Mathias]Måste alltid göra exakt samma saker varje morgon. Försover jag mig brukar jag hoppa över första grejen bara för att hinna med allt.

första grejen? Gå upp menar du? =)

Nej. Skolan oftast.

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
413989
September 16, 2003 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Om jag har tvångstankar...hmm...kanske för att jag alltid måste vara bland de värsta inom datorvärlden...så fort det kommer nåt nytt så bara måste jag har det 🙄

hmm, sett att du "bara" har ett 9700pro ? och twinmoss minnen ? 😉

själv har jag nog en massa omedvetna tvångstankar...

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
413999
September 16, 2003 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

lyssnar ALDRIG på bil-radion på volym 13... ALDRIG...
så har jag inte krockat, kört av vägen eller fått böter så länge jag haft körkort (12år)...

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
414003
September 16, 2003 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Förut, precis när jag fått körkort, så brukade jag få tvångstankar att på landsväg köra över på andra körbanan precis vid ett möte. Tänker på vilken otrolig smäll det skulle bli, och hur det skulle kännas sekunderna innan jag dör.

Sen när jag åker gotlandsfärjan och är ute på däck och ser ut över relingen(?) så får jag mycket starka tvångstankar att hoppa över relingen och landa i vattnet 10m ner, för att sedan omslukas av havet, och tillsist krossas mellan båtens stora propellrar.

Som ni säkert förstår så är det inget jag än har realiserat, men tankarna blir ganska starka ibland.

Borde nog söka upp psykdoktorn, alt. skriva till dr Phil 😀

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
414005
September 16, 2003 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: nopp

kort o gott svar.
lider inte som många andra av er.
fast jag brukar frenetiskt klia mig på kuken när ingen ser.

När fick du veteran-titeln? 😮

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
414021
September 16, 2003 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag måste alltid vända upp-o-ner på glaset innan jag häller nått i det.

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
414022
September 16, 2003 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobiaz wrote: [quote=Mind]nopp

kort o gott svar.
lider inte som många andra av er.
fast jag brukar frenetiskt klia mig på kuken när ingen ser.

När fick du veteran-titeln? 😮

tror man får den efter 6000 inlägg lr nå

*edit* kom på en tvångstanke jag har..
när jag börjat dricka ett glas mjölk får jag inte ställa ner glaset innan det är tomt...

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
414033
September 16, 2003 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

GoggeL wrote: när jag ligger i sängen så brukar jag kolla på klockan och jag går nästan aldrig upp då den på en ojämn siffra. (T.ex 06.53) Då brukar jag vänta till den är t.ex 06.54 istället 🙂

lol! =)
Hmm, nåja. Jag röker mot min vilja, det är väl tvångstankar...
Sen är jag internetberoende... MÅSTE kolla mailen och sånt direkt på morgonen.

Tror inte det är så mycket mer.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
414059
September 16, 2003 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom på fler..
Jag måste varje dag damma av bordstelefonen.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
414127
September 16, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

GoggeL wrote: [quote=pompougnac]har alldeles för många för att ta upp här..... morgon och kvällsrutinerna är alltid exakt likadana från dag till dag. sen har vi ju det här med att inte gå i rännstenen, alltid ställa skrivbordsstolen i exakt mitten framför skrivbordet, alltid ha tangentbordet i linje med skärmen, musmattan i linje med skärmen osv osv osv.....det är så trötsamt men jag kan inte slutaaa... sen innan jag går och lägger mig på kvällarna kollar jag alltid ut genom fönstret för att se vilka som i husen mitt emot har tänt och antagligen fortfararande är vakna. sen analyserar jag dagarna i sängen på kvällen och filosoferar över livet osv... det är ett h*****e.

fan va jobbigt.

Försök att bara strunta i de där grejorna bara en dag, så kanske du kan sluta för alltid sen wink

jag har faktiskt trappat ner en del på vissa grejer. det har varit värre...

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
414141
September 16, 2003 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, tvångstankar...

Så fort jag ser en Mc Donald's restaurang måset jag ALLTID gå in och köpa en chokladmilkshake. Om jag har polare med mig vid tillfället måste de nästan trycka ner mig på marken och hålla fast mig :p

Usch, det är synd om mig. Min plånbok som blir lidande (Inte jag of course 😉 - Projicerar) 🙁

Okok, jag SKA komma till insikt om att jag faktiskt har problem. Om sisådär ett par år eller så 😀

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
414159
September 16, 2003 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom på en till tvångstanke, att skaka ur glaset innan jag häller något i det, även om jag just tog det ur skåpet där det stod uppochner.

Sen har/hade jag "Trottoarsyndromet" att undvika kanterna osv, men jag slipper det nu när jag sitter i rullisen :bgrin: Några fördelar ska man allt ha! 😉

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
414163
September 16, 2003 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

förr var jag tvungen att platta till alla mjuka bröskivor innan jag smörade på dem

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 428
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL