July 13, 2002
Kame_boy wrote: Jag måste alltid kolla på en tjejs arsle och bröst och ansikte (i respektive ordning), för att hon skall kunna betygsättas av mig (3 betyg, oknullbar, knullbar och mycket väl knullbar).
Don't we all 😀 Men jag brukar iof sätta dem i min steg som i snyggare än lala och fulare än lala.... hatar när det finns en tjej otroligt mkt högre än de andra som just nu :/
Mind wrote: nopp
kort o gott svar.
lider inte som många andra av er.
fast jag brukar frenetiskt klia mig på kuken när ingen ser.
😀 vad ska jag säga? TACK Fick mig ett ordentligt garv innan jag somnade :D:D:D Fick upp bilder av beavis när han scratchar pungen :bgrin:
February 21, 2003
Bar-Code wrote: [quote=Ogrebeast]Frågan är vad som är tvångstankar och inte. Vissa grejer kan ju helt enkelt vara vanor eller logiska beteenden. Jag tvättar ju t ex händerna EFTER jag torkat mig om arslet, och jag skulle ju aldrig göra tvärtom eftersom det känns tvunget av naturliga skäl. Sedan är ju vissa andra lite roliga beteenden som t ex att bara gå på de vita strecken på övergångsställen, som många gör. En del kanske gör det i brist på bättre underhållning, men det blir ju inte tvångstankar förrän man känner sig tvungen att gå på det vita och känner ångest inför att låta bli.
Japp. Dessutom är det skillnad på tvångstankar och tvångsmässiga beteenden.
I allmänhet gäller dock att ett beteende kan ses som tvångsmässigt utfört om det utförs utan att personen kan kontrollera beteendet, samt att beteendet utförs så högfrekvent eller långvarigt att det försvårar för personen i det alldagliga livet. Även andra mindre vanligen förekommande beteenden kan anses som tvångsmässiga om de alltid utförs i situationer som uppstår, och personen upplever ångest om han/hon inte kan utföra beteendet.
Tvångsmässiga beteenden sammankopplas också ofta med fobier. En person med fobi mot smuts, virus eller smitta utvecklar ofta ett tvångsmässigt renlighetsbeteende. Tvångsmässiga beteenden som hör ihop med fobier har en ångestdämpande funktion.
Bedömningen av om ett beteende är tvångsmässigt eller inte görs både subjektiv och objektivt.
Ofta söker personer hjälp när en fobi eller ett tvångsmässigt beteende tar upp en så stor del av deras liv att de upplever en oerhörd försämring av livskvaliteten.
En av de största anledningarna till att tvångsmässiga beteenden har varit svårbehandlade är att det oftast rör sig om beteenden som alla människor normalt använder sig av till vardags (tvätta händerna till exempel). Kognitiva behandlingsmetoder har i alla fall visat sig funka klockrent!
Så är det någon här som faktiskt känner ångest om de inte utför ett visst beteende, och som tycker att beteendet tar upp en så pass stor del av livet att det är ett direkt hinder, så kontakta allmänvården, psykolog eller liknande och fråga efter en kognitiv psykolog med erfarenhet av behandling av tvångsmässiga beteenden!
Lite kort info bara 🙂
Luktar "psykobroder" här
Har jobbat mycket inom psykiatrin och kan bara instämma.
January 28, 2003
min väckarklocka _MÅSTE_ gå exakt 20 minuter för snabbt
jag läser _ALDRIG_ igenom ett prov jag just skrivit för att kolla efter fel
jag erkänner inte att jag har fel även om folk trampar mig på strupen... och OM jag blir överbevisad så vrider jag på saker i all oändlighet bara för att visa att jag inte hade fel tills den som vill visa att jag hade fel tröttnar... här kommer mitt tålamod väldigt bra till pass 😀
toalettlocket SKA vara nerfällt!! får massa skumma tankar i huvet annars...
det med kolla in tjejer talar vi tyst om, för jag har flickvän för tillfället 😀
men hallå... be en kille sluta med det är ju som att be en hund sluta pissa på lyktstolpar...
så fort jag får läge MÅSTE jag fälla en förnedrande/förlöjligande kommentar vilket uppskattas väldigt olika beroende på vem som får den... 😀
på morgonen måste jag ha samma rutin och den tar EXAKT 35 minuter + att gelén i håret ska stelna 10 minuter innan jag går ut; gå upp, duscha i 5 minuter, äta 2 mackor med skinka och dricka ett stort glas oboy, sätta i linserna, gå på dass, borsta tänderna, ta på mig t-shirt och sweatshirt + strumpor, fixa håret, ta på mig byxorna, läsa första sidan på tidningen och sen cykla till bussen
June 28, 2001
Elias667 wrote: [quote=Kame_boy]Jag måste alltid kolla på en tjejs arsle och bröst och ansikte (i respektive ordning), för att hon skall kunna betygsättas av mig (3 betyg, oknullbar, knullbar och mycket väl knullbar).
Don't we all 😀 Men jag brukar iof sätta dem i min steg som i snyggare än lala och fulare än lala.... hatar när det finns en tjej otroligt mkt högre än de andra som just nu :/
kort o gott svar.
😀 vad ska jag säga? TACK Fick mig ett ordentligt garv innan jag somnade :D:D:D Fick upp bilder av beavis när han scratchar pungen :bgrin:
alltid trevligt att veta att ens vardagliga syslor är uppskattade.
har sett folk som ruskar på slangen när dom står på bussen osv precis som att det vore som att klia sig i huvet, känns lite knäppt att göra sådant bland folk.
varför finns det inte kallingar som håller paketet på Rätt plats ?
jäkla störande att behöva jystera sådant jämt o ständigt.
mina Glider upp så allt ligger tajt som en spårvagnssits.
guah, araberna måste vara nöjda med sina pösiga brallor.
February 12, 2003
Mind wrote: [quote=Elias667][quote=Kame_boy]Jag måste alltid kolla på en tjejs arsle och bröst och ansikte (i respektive ordning), för att hon skall kunna betygsättas av mig (3 betyg, oknullbar, knullbar och mycket väl knullbar).
kort o gott svar.
alltid trevligt att veta att ens vardagliga syslor är uppskattade.
har sett folk som ruskar på slangen när dom står på bussen osv precis som att det vore som att klia sig i huvet, känns lite knäppt att göra sådant bland folk.
varför finns det inte kallingar som håller paketet på Rätt plats ?
jäkla störande att behöva jystera sådant jämt o ständigt.
mina Glider upp så allt ligger tajt som en spårvagnssits.
guah, araberna måste vara nöjda med sina pösiga brallor.
Jag ser inte ditt problem, det är väll bara till tt knyta den runt magen så att man kan använda den som skärp....gör jag! Aja men i alla fall så måste jag kolla vattenkranen 10 ggr innan jag går och lägger mig så att inte den är på....alltså jag springer mellan toaletten och sängen 10 ggr! Typ enda tvångstanken jag har!
January 28, 2003
kort o gott svar.
hmmz, det gör min polare alltid, fast andra esr på... SÄRSKILT på LAN :cy:
om han behöver hjälp med något så tar vi dit våra tgb å vår mus för vi vägrar röra hans 😀
2 Guest(s)