July 30, 2010
Death On Wings;1281152 wrote: För mig är det som med många andra att intresset för hårdvara bara dog. I stället har jag börjat hålla på med Amiga och håller till på sådana forum i stället.
Det var helt klart bättre förr 🙂
Ja då var det inte Intel vs AMD eller NVidia vs AMD som fanboysen skackade om. Då var det Atari vs Amiga. Jag saknar den tiden jag med. Min älskade Atari 800XL 8-bit systemet men skönt tangentbord
September 5, 2001
Viking1962;1281155 wrote: Ja då var det inte Intel vs AMD eller NVidia vs AMD som fanboysen skackade om. Då var det Atari vs Amiga. Jag saknar den tiden jag med. Min älskade Atari 800XL 8-bit systemet men skönt tangentbord
Det fanns aldrig någon fanboism mellan varken AMD vs. Intel eller ATI vs. Nvidia. Det har alltid Apple stått för. True story.
June 13, 2012
Fast andra teknikforum såsom Swedroid lever i allra högsta grad. Blev ganska överraskad av stiltjen här. Upp och hoppa! NH har fler intressanta artiklar och levande nätsida, men på forum är de alltså tvärtom. Ämnen kopplade till artiklar skulle kanske liva upp. Är själv mäkta intresserad av Asus ux32vd och att stoppa en ssd i denna.
March 10, 2003
Orsaken Swedroid är levande är inte konstig. Bara se på nyheterna på NH. Vi får väldigt många mer besökare om vi skriver om telefoner/tablet och bärbara. Tillverkarna fokuserar väldigt mycket på dessa sortiment just nu och prioriterar dessa recensioner. Vilket inte är konstigt med hur smartphones numera används. Det är dessutom mer användare som undrar om smartphone eller tablets än datorrelaterade saker.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 20, 2011
Det är inte bara NH som är dött, tittar man på andra forum så är dom minst lika döda och jämföra med SWEC är lite fel för det verkar mer Flashback för alla under 18, mycket skitsnack och annat som inte ger något.
Kolla på hemmabio forumen som Minhembio är de ganska döda också och nivån är inte hög heller.
September 5, 2001
Dehman;1281323 wrote: Mellan AMD och Intel fanns det definitivt. Speciellt under AMDs Athlon Palomino och Barton-tid.
Tycker mer att AMD började köra ifrån stackars coppermine/tualatin och northwood/willamette som bara bleknade i jämförelse och åkte snålskjuts på varumärket. Intel-lägret vägrade bara inse att dem var ifrånkörda(ink. mig själv). Det är en sak att diskutera setups och hastigheter en annan att bara säga "Iphone är bäst för alla har en" eller "Den är ju helt klart snyggast".
Känns inte alls som samma liga.
March 10, 2002
hawkie;1281337 wrote: Tycker mer att AMD började köra ifrån stackars coppermine/tualatin och northwood/willamette som bara bleknade i jämförelse och åkte snålskjuts på varumärket. Intel-lägret vägrade bara inse att dem var ifrånkörda(ink. mig själv). Det är en sak att diskutera setups och hastigheter en annan att bara säga "Iphone är bäst för alla har en" eller "Den är ju helt klart snyggast".
Känns inte alls som samma liga.
Nej klart det inte är samma sak, när det kommer till Appleprodukter vs resten så handlar det om okunnighet bland den stora massan. Men att säga att det inte var "krig" mellan AMD- och Intel-anhängare är bara fel att säga.
November 22, 2001
n0pax;1281091 wrote:
Sen kan det även vara en ekonomisk fråga. Om jag inte minns fel så är ca 120 000 ungdomar utan jobb, vi har en ökad barn fattigdom, vilket gör att en stor del av befolkningen inte har den ekonomiska möjligheten att "leka" med teknik på samma sätt. Att få bränna ett grafikkort eller ett par processorer kanske inte alla har råd med.
-Tjalve-;1281081 wrote: Allt handlar ju om intresse. Att klocka en dator är inte lika roligt när man börjar närma sig de 30. Det är inte heller lika roligt när Intel och Moderkorten gör allt jobb åt dig...
Jag tror snarare det är tvärtom.
Bra hårdvara är så billig idag att det inte finns något behov av att överklocka och tweaka ut de sista procenten.
Skillnaden på en överklockad cpu i dagsläget är försumbar för de flesta.
Vi betalade 17 000 för en Pentium 200MHz med 15" skärm, sen köpte jag till ett voodoo2 för drygt 3 000.
Och höjningen till 225MHz från 200 gav rejält med extra prestanda 🙂
Idag får du en rejäl speldator med 24" skärm för en bra bit under 10 000. Räknar man dessutom med ~15 års inflation är skillnaden enorm.
Och även billigare dator räcker riktigt långt.
Sen bränna grafikkort eller cpu är det nog extremt få som sysslat med i alla tider 🙂
July 30, 2010
Valentin N;1281334 wrote: Jag tycker inte det är dött, men jag är ny så det är bara min uppfattning 😀
Sweclockers är mer aktiv med ett väldigt omogen forum.
Nu ligger fokuset hos tablet och gänget men det kan ändrar sig med tiden.
Tycker inte heller det är så dött. Techsweden är klart mer dött i jämförelse.
April 10, 2001
Viking1962;1281435 wrote: Ni som undrar om forumet är dött, jag tycker det är mer inloggade nu än nånsin jag har varit reggad på det här forumet, 38st för närvarande
På den tiden det begav sig så var det ofta flera hundra inloggade samtidigt.
Det har helt klart krympt. var man t.e.x. inne på allmänt och tryckte på F5 så var det alltid något nytt överst. nu kan det vara dagar emellan nya trådar.
June 8, 2001
Jag är en av de som var riktigt mycket aktiv en gång i tiden men har dragit ner p.g.a. avsaknad av intresse. Det är helt enkelt inte ens lika viktigt att fixa bättre saker i o m att konsolerna bestämmer utvecklingstakten för grafiken i spelen. Jag skulle t o m fortfarande klara mig på en överklockad e6600, 4GB minne o nuvarande grafikkort.
Jag kan heller inte få min dator tystare än den är, det är mycket enkelt att få en mycket tyst dator idag.
2 Guest(s)