January 19, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....13,00.html
Är det bara jag som tycker att väldigt många supportrar verkar vara helt dumma i huvudet? Lagen spelar ju knappast bättre för att en massa galningar slåss å går bärsärkagång. Detta är iofs långt ifrån eneglsmännen (än så länge) men ändå. :cy:
Jag vet att alla inte gör så men ändå...
January 5, 2002
Nej, men du får ju visa lite förståelse för det. AIK är en jävla katastrof och fansen är förbannade. Jag finner det inte det minsta konstigt, vad som istället ter sig konstigt är att FB inte har dödat Sanny Åslund än.
Att knarkarpacket från söder går och gnäller över att deras målvakt klantade sig på grund av AIK:s fans, det är däremot jävligt tragiskt.
Och Anders Linderoth höll inte igen efter skandalderbyt.
– Några ligistjävlar får fördärva en fotbollsmatch. Vi är klart bättre än AIK, utan tvekan, sa han till Canal Plus
January 12, 2004
snyde wrote: Nej, men du får ju visa lite förståelse för det. AIK är en j**la katastrof och fansen är förbannade. Jag finner det inte det minsta konstigt, vad som istället ter sig konstigt är att FB inte har dödat Sanny Åslund än.
Att knarkarpacket från söder går och gnäller över att deras målvakt klantade sig på grund av AIK:s fans, det är däremot jävligt tragiskt.
Och Anders Linderoth höll inte igen efter skandalderbyt.
– Några ligistjävlar får fördärva en fotbollsmatch. Vi är klart bättre än AIK, utan tvekan, sa han till Canal Plus
Låt mig gissa...
Du är en Gnagare själv?
Tycker att man ska stänga av alla supportrar i en eller flera matcher när det blir så här.
January 5, 2002
obelix wrote: Du är en Gnagare själv?
Javisst, dock är jag inte "militant" eller vad man ska kalla det. Jag kan inte påstå att jag ger mitt stöd till det som händer, men jag har hundraprocentig förståelse för det. Det finns en väsentlig skillnad mellan att stödja och att förstå.
September 28, 2003
det är fett sjukt att folk kan bli så upphetsade över en sport där massa idioter från två olika parter ränner efter en jävla boll och försöker skjuta den i ett nät. Poängen undgår mej alltid, på något vis (liksom vem bryr sej vems nät som får mest bollar i sej?). Ni måste ju höra hur idiotiskt det är!!
edit:
lista på vettiga människor som wrote: death on wings
omg, det blev en jävla massa vettiga.
ni som känner att ni har en rätt till en plats här får en
(dock bara såna som tycker det är idiotiskt)
December 31, 2001
Förstår inte hur folk kan bli så förbannade för att deras lag förlorar, vist kan man svära en ramsa när sverige förlorar os i hockey men inte fan går jag runt med vapen och dänger folk på stan bara för det.
Sport är skit och 99% av alla som utövar det på pro nivå äröverbetalda sominåthelvete.
June 28, 2001
japp, alla åvanstående förutom Snyde har skrivit precis vad jag tycker. folk tar det för seriöst.
en polare hade en stor samling när det var nån stor fotbollsmatch eller var det hockey på TV i sommras, folk var som zombies, dom vägrade släppa blicken från TVn och jag stog där och försökte tracka dom så mkt som möjligt.
jag tjötade massa skit om att dom stog och spanade in deras häckar och att dom säkert har massa roliga lekar i bastun osv, ibland älskar jag bara att vara mig.
September 12, 2001
snyde wrote: [quote=obelix]Du är en Gnagare själv?
Javisst, dock är jag inte "militant" eller vad man ska kalla det. Jag kan inte påstå att jag ger mitt stöd till det som händer, men jag har hundraprocentig förståelse för det. Det finns en väsentlig skillnad mellan att stödja och att förstå.
Allvarligt?
Vad är det du förstår?
Att sabba en match på detta sätt finns det inget försvar för.
Men det var ju påpassligt att börja med detta då Hammarby hade gjort mål.
Jag anar att syftet var att framtvinga en omspelsmatch.
Att AIK:s fans gör allt för att påverka matcherna är ingen nyhet. Jag kommer inte att deppa när dom åker ut.
Det är ingen tillfällighet att även hockeyn har åkt ut från "finrummet".
October 22, 2002
skiroy wrote: [quote=snyde][quote=obelix]Du är en Gnagare själv?
Allvarligt?
Vad är det du förstår?
Men det var ju påpassligt att börja med detta då Hammarby hade gjort mål.
Att AIK:s fans gör allt för att påverka matcherna är ingen nyhet. Jag kommer inte att deppa när dom åker ut.
Det är ingen tillfällighet att även hockeyn har åkt ut från "finrummet".
Tillsaken hör att om en match tvingas avbrytas så skulle det inte bli omspel om man kommer fram till att ETT lags supportrar ser till så att matchen bryts som det i detta fall var. Då skulle hammarby vunnit och AIK förlorat poängen dom lyckade å med sig idag.
Det roliga är att det är i princip bara stockholmslags supportrar som uttrycker sig genom att slå sönder och vara allmänt sviniga. Undra om det finns ett sammanband :-k
December 5, 2001
Precis...08:or i ett nötskal. Som tidigare sagts kan jag inte heller förstå vad det är Snyde förstår. Alla som är normalt funtade förstår ju att man bara sabbar för klubben, vilket dem förhoppningsvis märker.
Där jag bor (Karlskrona alltså) har vi bara ett lag som är i högsta serien vad jag vet, ett damlag i bordtennis 😛 För att nämna några exempel har vi 2 handbollslag i div1, ett fotbollslag i div2 och vårt hockeylag har fått börja om i div3 pga konkurs för några år sedan. Sug på den och va inte så j*vla bortskämda.
March 3, 2004
fastbullit wrote: det är fett sjukt att folk kan bli så upphetsade över en sport där massa idioter från två olika parter ränner efter en j**la boll och försöker skjuta den i ett nät. Poängen undgår mej alltid, på något vis (liksom vem bryr sej vems nät som får mest bollar i sej?). Ni måste ju höra hur idiotiskt det är!!
edit:
[quote=lista på vettiga människor som]death on wings
Å andra sidan låter allt jävligt osannolikt tråkigt bara man analyserar ner det.
Det är väldigt viktigt att skilja på fotbollssupportrar och fotbollshuliganer. Ena gruppen älskar sporten, andra älskar laget.
September 2, 2003
Ni kan inte dra alla fotbollssuportrar över en kant, jag har varit hammarbyare sedan barnsben och inte har jag slagits någon gång pga fotbollen. Vad aik fansen gjorde var oförsvarbart och borde ha ledit till att matchen avbröts och att bajen fick tre pinnar.
Sedan att några härinne påstår att detta är ett 08 fenomen är ju bara komiskt. Ingen blev skadad under dagen match, annat var det när hammarby var nere i Göteborg för ett par år sedan, då blev en hammarbyare brutalt överfallen och misshandlad före match av ifk glenn suportrar. Och det var inte precis en engångsföreteelse.
January 5, 2002
skiroy wrote: Vad är det du förstår?
Vad jag förstår är situationen AIK och dess fans befinner sig i. Sveriges bästa lag under Stuart Baxters tid har förvandlats till ett riktigt skitlag, det är ju självklart att FB-grabbarna (och alla andra också, för den delen) blir förbannade. Nedflyttning och förnedring är ju ingen liten grej för ett lag som AIK.
Att sabba en match på detta sätt finns det inget försvar för. Självklart ska de vara lite proffsiga och slåss på gatorna istället för på läktarna, men man får faktiskt ha i åtanke vilken situation de befinner sig i. Jag tror inte att syftet var att framtvinga en omspelsmatch, syftet var snarare att få utlopp för sina känslor. Detta är dock, som sagt, ingen ursäkt.
August 20, 2001
snyde wrote: Att sabba en match på detta sätt finns det inget försvar för. Självklart ska de vara lite proffsiga och slåss på gatorna istället för på läktarna, men man får faktiskt ha i åtanke vilken situation de befinner sig i. Jag tror inte att syftet var att framtvinga en omspelsmatch, syftet var snarare att få utlopp för sina känslor. Detta är dock, som sagt, ingen ursäkt.
Du, det var nog det dummaste jag någonsin läst.
2 Guest(s)