Har fotbollssupportrar ngt mellan öronen???|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har fotbollssupportrar ngt mellan öronen???
Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
sp_UserOfflineSmall Offline
751912
October 20, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

våld.. så patetiskt.. vad vinner man på det? att genom att slå ned en hel grupp av xxx[vilket lag du vill] och bara för att man "vinner" den fighten så har man lyckats med vad? att hamna i tidningarna för en massa skit och att deras eventuella "uppgörelse" om att antingen xxx eller xxx är bäst avgjordes i vem som gick ifrån slagsmålet helskinnat.

som sagt innan av många så ska faen INGET våld i någon form accepteras för vad löser det? inget i domhär fallen då det bara sker om och om och om igen. (om alla slutade slåss *host* omöjligt *host* så skulle självförsvar inte ens behövas)

(texten gäller även annat än sport.. ta t.ex. rasism eller "grov" mobbing)

skulle aldrig ens tänka tanken att ta till våld för att lösa något problem eller konflikt.. vuxna människor borde kunna lösa en konflikt genom att diskutera saken och hålla våld utanför.

att bli förbannad över att motståndarlaget gör mål på det lag man själv håller på, visst.. men bara för det ska man inte förstöra matchen genom att börja hoppa på stängslet och kasta saker på planen. då är man en extremt dålig supporter till laget som förstör för dem.

blev en lång text och jag lär säkerligen få argument för det jag skrev då en del saker kan vara otydliga, huvudpoängen är iaf att våld inte accepteras i min skalle, varesig det är uppgjort mellan klubbar eller annat.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
751960
October 20, 2004 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: våld.. så patetiskt.. vad vinner man på det? att genom att slå ned en hel grupp av xxx[vilket lag du vill] och bara för att man "vinner" den fighten så har man lyckats med vad? att hamna i tidningarna för en massa skit och att deras eventuella "uppgörelse" om att antingen xxx eller xxx är bäst avgjordes i vem som gick ifrån slagsmålet helskinnat.

Tidningen? Eeh nej.
De som är med i dessa såkallade huliganism firmor är oftast sportdårar och våldsgalningar som anser att våld och sport håller ihop. Finns i stort sett minst en firma från varje lag i Allsvenskan.. större eller mindre det varierar ju.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
751973
October 20, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=snyde]Firmorna sköter sig själva och ska väl få ha sina uppgörelser, de skadar ju ingen utomstående.

Det är så rätt, är ju helt upp till dom. På så sätt ger dom sig inte på oskyldiga heller. Inte för att jag stödjer våld men om dom så gärna vill visst, låt dom fajtas med varandra.

Gynnar detta laget som de håller på något som helst vis? Är de även ok att de slår ihjäl en annan människa och sedan går straffria med hänvisning till att alla var med på "leken"? Snacka om att förespråka anarki. Jag kommer aldrig ha förståelse för den där typen av uppförande, vi lever inte på stenåldern då man löste det mesta med en klubba i näven. Jag tycker de ska prova en ny sak som någon smart människa kom på för ett tag sedan.....prata har jag för mig att de hette. 🙄

macrus
Member
Medlem
751984
October 20, 2004 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=macrus][quote=snyde]Firmorna sköter sig själva och ska väl få ha sina uppgörelser, de skadar ju ingen utomstående.

Det är så rätt, är ju helt upp till dom. På så sätt ger dom sig inte på oskyldiga heller. Inte för att jag stödjer våld men om dom så gärna vill visst, låt dom fajtas med varandra.

Gynnar detta laget som de håller på något som helst vis? Är de även ok att de slår ihjäl en annan människa och sedan går straffria med hänvisning till att alla var med på "leken"? Snacka om att förespråka anarki. Jag kommer aldrig ha förståelse för den där typen av uppförande, vi lever inte på stenåldern då man löste det mesta med en klubba i näven. Jag tycker de ska prova en ny sak som någon smart människa kom på för ett tag sedan.....prata har jag för mig att de hette. 🙄

Påstod jag att det gjorde det, jag tycker det idiotiskt ja. Men vafan är det bättre att de ger på sig oskyldiga istället för de som vill slåss? Prata? Ja du har nog inte fattat riktigt vad det hela handlar om, tror du själv de kan prata om det? De anser att våld och sport hör ihop that's it.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
751997
October 20, 2004 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ManicBlue][quote=macrus][quote=snyde]Firmorna sköter sig själva och ska väl få ha sina uppgörelser, de skadar ju ingen utomstående.

Påstod jag att det gjorde det, jag tycker det idiotiskt ja. Men vafan är det bättre att de ger på sig oskyldiga istället för de som vill slåss? Prata? Ja du har nog inte fattat riktigt vad det hela handlar om, tror du själv de kan prata om det? De anser att våld och sport hör ihop that's it.

varesig jag fattat vad det handlar om eller inte så garanterar jag att våld inte löser ett skit, varesig alla är med på det eller inte. vore bra om dom också fattade det

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
751998
October 20, 2004 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Påstod jag att det gjorde det, jag tycker det idiotiskt ja. Men vafan är det bättre att de ger på sig oskyldiga istället för de som vill slåss? Prata? Ja du har nog inte fattat riktigt vad det hela handlar om, tror du själv de kan prata om det? De anser att våld och sport hör ihop that's it.

Självklart är de bättre om utomstående slipper att drabbas utav våldet, men de gör de inte mer rätt att leka tuffa pojkar i parken enligt min mening. Det finns alltid en familj eller vänner som drabbas utav sorgen. De kan ju vara så att killen själv inte inser detta. Våld löser inte ett skit och de är min ståndpunkt. Har man inte inställningen att människor kan förändras utan bara utgår ifrån att dessa personer ej kan lära sig annat än att slåss, ja då kan man ju lika gärna lägga sig ner och dö. Utan viljan att förändra världen och sina medmänniskor är hoppet ute för mänskligheten.

macrus
Member
Medlem
752025
October 20, 2004 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=macrus]Påstod jag att det gjorde det, jag tycker det idiotiskt ja. Men vafan är det bättre att de ger på sig oskyldiga istället för de som vill slåss? Prata? Ja du har nog inte fattat riktigt vad det hela handlar om, tror du själv de kan prata om det? De anser att våld och sport hör ihop that's it.

Självklart är de bättre om utomstående slipper att drabbas utav våldet, men de gör de inte mer rätt att leka tuffa pojkar i parken enligt min mening. Det finns alltid en familj eller vänner som drabbas utav sorgen. De kan ju vara så att killen själv inte inser detta. Våld löser inte ett skit och de är min ståndpunkt. Har man inte inställningen att människor kan förändras utan bara utgår ifrån att dessa personer ej kan lära sig annat än att slåss, ja då kan man ju lika gärna lägga sig ner och dö. Utan viljan att förändra världen och sina medmänniskor är hoppet ute för mänskligheten.

Javisst nu är jag med på ditt spår.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
752133
October 20, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Nisse Hult är medlem i en av firmorna.

Han blir brutalt misshandlad och svävar mellan lilv och död i ett par veckor.

Han mamma får ett nervöst sammanbrott och hamnar på en psykklinik.
Mamman blir utskriven och långtidssjukskriven och går på medicinering.
Hennes nya apatiska tillstånd tär på hennes äkenskap.
Det slutar med att maken tar ut skilsmässa, vilket skickar henner ner i en djup depression med ett självmordsförsök.
Hon blir sjukpensionerad.

Nisse hult fick så pass allvarliga skador i hjärnan av misshandeln att han inte kommer att leva ett normalt liv utan hjälp.
Även han blir sjukpensionerad vid 17-års ålder.

Tillsammans så har dom, och kommer, rent ekonomiskt, kosta oss skattebetalare miljontals kronor i vård, vårdplats m.m.

Även om allt är påhittat så är det inte en omöjlighet.
Det är aldrig bara en som drabbas vid en svår misshandel...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
752161
October 20, 2004 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

Hjärnkapacitet på jagarna efter läder skräpet: 0 %
- " - supportarna : -99999999 %

Mr Baggins
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 61
752464
October 21, 2004 - 6:34 am
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

Och efter ett sådant klarsynt inlägget så tror jag vi alla kan hålla med om att det är fotbollssupportrars hjärnkapacitet som skall ifrågasättas...

macrus
Member
Medlem
753225
October 21, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

Man kan ju undra vad du tänker med, ja nåt udda måste det fan vara.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
753242
October 21, 2004 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Pojo]Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

jag är faktiskt inne lite på pojo's spår här

macrus
Member
Medlem
753264
October 21, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=macrus][quote=Pojo]Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

jag är faktiskt inne lite på pojo's spår här

Ni är helt enkelt inte sportintresserade tror jag där ligger det. Sen att ni inte är intresserade av det behöver man inte "racka" ner på andra, inte för att jag tog åt mig. Men tycker det är helt otroligt dumt uttryckt.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
753278
October 21, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Bogus^][quote=DiDi]Sätter man ett alkoholförbud på matcherna, så får man nog bort en hel del pack.

du menar att alla som ska komma in på arenan ska blåsa?

Tja, varför inte...

Vem ska betala för det?

snyde wrote: Det lilla jag "forskat" i det hela visar på att grupperna ringer varandra, bestämmer möte någonstans och sedan drar dit för att spöa skiten ur varandra. Det är den typen av våld jag anser är helt ok

Ifall någon skadar sig så det behövs sjukvård, vem ska då betala den?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
753280
October 21, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: det är fett sjukt att folk kan bli så upphetsade över en sport där massa idioter från två olika parter ränner efter en j**la boll och försöker skjuta den i ett nät. Poängen undgår mej alltid, på något vis (liksom vem bryr sej vems nät som får mest bollar i sej?). Ni måste ju höra hur idiotiskt det är!!

Det är inte det som är kul, det är att se vem som är bäst som är kul.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
753298
October 21, 2004 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Pojo]Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

Bara för att inte forbollsupporting tar upp nån hjärnkapacitet behöver ju inte betyda att de är helt tomma i bollen.

Sen förstår du väl att ju bättre man blir på att använda hjärnan desto mindre förstår de som inte använder den mer än att tänka andas in andas ut.

macrus
Member
Medlem
753306
October 21, 2004 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=macrus][quote=Pojo]Eftersom fotboll går ut på att springa och sparka på en skruten läderskrut. Så tror jag inte att supportarar har någon större mening.

Bara för att inte forbollsupporting tar upp nån hjärnkapacitet behöver ju inte betyda att de är helt tomma i bollen.

Sen förstår du väl att ju bättre man blir på att använda hjärnan desto mindre förstår de som inte använder den mer än att tänka andas in andas ut.

Oh wow vilken kontring.

Undrar fortfarande vad du tänker med, snacka om vad det är för idioter som kollar på fotboll.. bara för det inte intresserar dig?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
753316
October 21, 2004 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Hatar "fotbollshulliganer" fan man skall kunna gå och se på fotboll som normalt folk. AIK ett lag tre bokstäver. 😉

Snull
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
753319
October 21, 2004 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Tummen upp för snyde och macrus!

Men Macrus hur kan du säga att; "En del för att de stormade var för att polisen gick in och ställde sig där innan det ens hade hänt nåt efter målet"

Jag antar att du inte var på plats för isåfall hade du sett att grinden blev "attackerad" nästan direkt efter att bollen rullat i mål. Ordningsvakter och publikvärdar försvann blixtsnabbt från läktaren och efter någon minut var polisen på plats utanför staketet. (Även kioskgubbar+tanter försvann = gratis fika för den som behagade :bgrin: )

Själva upploppet berodde absolut inte enbart på att Hammarby gjorde mål. Det där satans målet var det som gjorde att bägaren kokade över för många. Jag förstår dom, jag förstår precis faktiskt. Det jag inte förstår är varför media ska förstora upp allt som har med AIK-supportrar att göra. Jag förstår inte heller varför detta får mer uppmärksamhet än vad incidenten 99(tror jag) fick, då vi/dom faktiskt lyckades få upp grindarna och storma planen. I måndags kom ingen till skada ens. Inte pga upploppet iaf. Sen att folk skadas i samband med matchen är en annan sak. Firmorna ringer varandra, stämmer träff, spöar varandra, går på matchen. Nästa dag kan de gå och ta en bärs tillsammans.

Jag vill inte ställa mig bakom våldet som utövas men jag tycker faktiskt att det är HELT OK om FB och KGB eller vilka det nu är vill träffas på Gärdet och slå på varandra.

AIK är en så sjukt vanskött klubb att man vill banka på styrelsen ganska hårt. Med allsvenskans största publik (det här och förra är malmö större) så lyckas styrelsen ändå få pengarna att försvinna på något sätt.

Jag vet inte om jag skrev något av värde eller om det bara var massa bubbel men iaf så kände jag att det var dags att reda ut lite och att skriva av sig. Särskilt strukturerat var det väl inte heller, men det är inte min starka sida.

Ajöö

macrus
Member
Medlem
753344
October 21, 2004 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Snull wrote: Tummen upp för snyde och macrus!

Men Macrus hur kan du säga att; "En del för att de stormade var för att polisen gick in och ställde sig där innan det ens hade hänt nåt efter målet"

Jag antar att du inte var på plats för isåfall hade du sett att grinden blev "attackerad" nästan direkt efter att bollen rullat i mål. Ordningsvakter och publikvärdar försvann blixtsnabbt från läktaren och efter någon minut var polisen på plats utanför staketet. (Även kioskgubbar+tanter försvann = gratis fika för den som behagade :bgrin: )

Själva upploppet berodde absolut inte enbart på att Hammarby gjorde mål. Det där satans målet var det som gjorde att bägaren kokade över för många. Jag förstår dom, jag förstår precis faktiskt. Det jag inte förstår är varför media ska förstora upp allt som har med AIK-supportrar att göra. Jag förstår inte heller varför detta får mer uppmärksamhet än vad incidenten 99(tror jag) fick, då vi/dom faktiskt lyckades få upp grindarna och storma planen. I måndags kom ingen till skada ens. Inte pga upploppet iaf. Sen att folk skadas i samband med matchen är en annan sak. Firmorna ringer varandra, stämmer träff, spöar varandra, går på matchen. Nästa dag kan de gå och ta en bärs tillsammans.

Jag vill inte ställa mig bakom våldet som utövas men jag tycker faktiskt att det är HELT OK om FB och KGB eller vilka det nu är vill träffas på Gärdet och slå på varandra.

AIK är en så sjukt vanskött klubb att man vill banka på styrelsen ganska hårt. Med allsvenskans största publik (det här och förra är malmö större) så lyckas styrelsen ändå få pengarna att försvinna på något sätt.

Jag vet inte om jag skrev något av värde eller om det bara var massa bubbel men iaf så kände jag att det var dags att reda ut lite och att skriva av sig. Särskilt strukturerat var det väl inte heller, men det är inte min starka sida.

Ajöö

Nopp, var inte där. Vilket tur var(?). Hur som helst jag har bara snackat med lite folk som var där och påstod att polisen gick in och då stormades det. Antagligen för att bland annat ha en bortförklaring samt några fulla som hört det från andra som inte hängt med och då sagt det eller så. Hur som helst var ju det klar gjort då. 🙂

Håller helt och hållet med dig ang. AIK's styrelse.

Även de bästa kan ju ha fel. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 22
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL