September 16, 2002
Kul!
Då när man kommer hem från skolan idag så får man veta att det varit inbrott i ett av våra två lager nere i källaren. (Bor i lägenhet.)
För att komma dit måste man först komma in i huset genom porten, på dagen är den olåst, men på natten krävs nyckel eller att någon låser upp. Och jag vet inte om det hände inatt eller idag.
Sedan så går man ner för en trappa och kommer till ytterligare en massiv dörr med redigt lås. Det var ett skyddsrum. Dessa två lås är obrutna, dvs. port och källare.
Sedan så finns där flera små lager som vi får ett varsitt när man bor här. Men på dessa dörrar får man sätta eget lås. Vi hade ett relativt grovt hänglås.
Detta och ytterligare ett på lagret bredvid är sönderklippt med bultsax!
Av en mängd lager så (verkar det som efter att jag kollat) som om bara två har blivit uppbrytna.
Och eftersom vi har noll koll på vad vi hade där, så vet vi inte heller vad som blivit stulit.
Jag vet i alla fall att jag nu saknar två Scanners... Jätteroligt.
Det finns bra roliga människor...
November 26, 2002
Fy fan vad jobbigt! Jag har funderat på vad man skulle göra om man fick inbrott i källarförådet. Hur ska man komma ihåg allt man har där? Vårt är fullsmetat med saker, allt från golfutrustningar, datorprylar, stereosaker, sommardäck på alufälgar till möbler och kläder. Jag vill inte ens tänka tanken!! Jag skulle bli skogstokig!
August 7, 2001
vi skulle hämta lite skit i källaren en gång då stog det 2familjer där som hade ungarna i förråden som kastade grejerna genom hål där galler har suttit(som dom hade tagit bort) och föräldrarna tog emot och la i kartonger. Dom fick brottom när vi kom.
Det gick att söka upp vilka det var genom att en av ungarna inte kom ut så när en öppnade sitt förråd så satt en skrämd liten unge där.
det visade sig att dom bodde i huset.
det blev polisanmälan och dörrknackning hos alla som bodde i huset så alla kunde låsa in sina grejer igen...
September 16, 2002
John_lz wrote: Fy fan vad jobbigt! Jag har funderat på vad man skulle göra om man fick inbrott i källarförådet. Hur ska man komma ihåg allt man har där? Vårt är fullsmetat med saker, allt från golfutrustningar, datorprylar, stereosaker, sommardäck på alufälgar till möbler och kläder. Jag vill inte ens tänka tanken!! Jag skulle bli skogstokig!
Ja, nu när du nämner sommardäck.
Det var när vi skulle bära ner ett set dit som vi märkte att det var uppbrutet.
Så nu ligger de där, i ett olåst lager. Måste fixas fort!
Och om det nu är nån jävel här som tänker sno de däcken tänker jag påminna dig om att just nu är jag arg och jag har ett skarpslipat svärd! :burn:
September 2, 2003
Det är så jävla surt att ha inbrott lider verkligen med dig. Jag vet hur det känns, bor i villa med en källare kombinerat med tvättstuga. Så en kväll slängde jag i en tvätt och hängde sedan upp den i torkskåpet. Så mitt i natten (mitt i vintern) måste nån idiot plockat bort rutan gått in och snott en massa av mina nyköpta kläder = 2 jeans + några t-shirts osv. Sedan hade dem även snott ett paket räkor och en oxfile som låg i frysen där nere, så jävla luffigt att sno sånt.
Fyfan vad sur jag blev då med tanke på att käderna kostade en hel del osv. Men somsagt jag lider med dig.
August 7, 2001
galningen wrote: Det är så j**la surt att ha inbrott lider verkligen med dig. Jag vet hur det känns, bor i villa med en källare kombinerat med tvättstuga. Så en kväll slängde jag i en tvätt och hängde sedan upp den i torkskåpet. Så mitt i natten (mitt i vintern) måste nån idiot plockat bort rutan gått in och snott en massa av mina nyköpta kläder = 2 jeans + några t-shirts osv. Sedan hade dem även snott ett paket räkor och en oxfile som låg i frysen där nere, så j**la luffigt att sno sånt.
Fyfan vad sur jag blev då med tanke på att käderna kostade en hel del osv. Men somsagt jag lider med dig.
en polare fick en tröja snodd på ungefär samma sätt. Dom hade gått in på hans tomt och snott från tvättlinan. Dagen efter så såg han en med tröjan på sig. Han kände igen tröjan pga att han hade sitt namn insytt i nacken.
det var en dyr tröja då.
June 28, 2001
bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.
högst troligvis så är det nån rörläggare, kabeldragare, what ever som haft vägarna förbi och tipsat sina mindre lagliga polerz om att dom kan gå igenom dom dörrarna för att hitta lite föråd.
så det funkar.
October 31, 2003
Mind wrote: bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.
högst troligvis så är det nån rörläggare, kabeldragare, what ever som haft vägarna förbi och tipsat sina mindre lagliga polerz om att dom kan gå igenom dom dörrarna för att hitta lite föråd.
så det funkar.
Ja, för fan dom tjänar ju så kasst=30000 i månaden
October 27, 2001
MoparPower wrote: [quote=Mind]bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.
så det funkar.
Ja, för fan dom tjänar ju så kasst=30000 i månaden
Imponerande! Jag visste inte att du hade kunskapen om hur mycket rörläggares/kabeldragares kompisar tjänar i månaden. Att sedan räkna ut medellönen var väl inte så svårt, men det förstnämda... mycket imponerande! :bgrin:
Kizo, tråkigt att höra. Att inte folk kan låta andras saker vara. :/
2 Guest(s)