Har haft inbrott i källaren. Gah!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har haft inbrott i källaren. Gah!
Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 28, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Kul!
Då när man kommer hem från skolan idag så får man veta att det varit inbrott i ett av våra två lager nere i källaren. (Bor i lägenhet.)
För att komma dit måste man först komma in i huset genom porten, på dagen är den olåst, men på natten krävs nyckel eller att någon låser upp. Och jag vet inte om det hände inatt eller idag.
Sedan så går man ner för en trappa och kommer till ytterligare en massiv dörr med redigt lås. Det var ett skyddsrum. Dessa två lås är obrutna, dvs. port och källare.
Sedan så finns där flera små lager som vi får ett varsitt när man bor här. Men på dessa dörrar får man sätta eget lås. Vi hade ett relativt grovt hänglås.
Detta och ytterligare ett på lagret bredvid är sönderklippt med bultsax!
Av en mängd lager så (verkar det som efter att jag kollat) som om bara två har blivit uppbrytna.
Och eftersom vi har noll koll på vad vi hade där, så vet vi inte heller vad som blivit stulit.
Jag vet i alla fall att jag nu saknar två Scanners... Jätteroligt.

Det finns bra roliga människor...

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
831603
January 28, 2005 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har just berättat allt =), nu vet vi till nästa gång. Var bor du ? =)

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
831606
January 28, 2005 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Fy fan vad jobbigt! Jag har funderat på vad man skulle göra om man fick inbrott i källarförådet. Hur ska man komma ihåg allt man har där? Vårt är fullsmetat med saker, allt från golfutrustningar, datorprylar, stereosaker, sommardäck på alufälgar till möbler och kläder. Jag vill inte ens tänka tanken!! Jag skulle bli skogstokig!

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
831608
January 28, 2005 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

vi skulle hämta lite skit i källaren en gång då stog det 2familjer där som hade ungarna i förråden som kastade grejerna genom hål där galler har suttit(som dom hade tagit bort) och föräldrarna tog emot och la i kartonger. Dom fick brottom när vi kom.
Det gick att söka upp vilka det var genom att en av ungarna inte kom ut så när en öppnade sitt förråd så satt en skrämd liten unge där.
det visade sig att dom bodde i huset.

det blev polisanmälan och dörrknackning hos alla som bodde i huset så alla kunde låsa in sina grejer igen...

Kizo
Member
Medlem
831610
January 28, 2005 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Fy fan vad jobbigt! Jag har funderat på vad man skulle göra om man fick inbrott i källarförådet. Hur ska man komma ihåg allt man har där? Vårt är fullsmetat med saker, allt från golfutrustningar, datorprylar, stereosaker, sommardäck på alufälgar till möbler och kläder. Jag vill inte ens tänka tanken!! Jag skulle bli skogstokig!

Ja, nu när du nämner sommardäck.
Det var när vi skulle bära ner ett set dit som vi märkte att det var uppbrutet.
Så nu ligger de där, i ett olåst lager. Måste fixas fort!
Och om det nu är nån jävel här som tänker sno de däcken tänker jag påminna dig om att just nu är jag arg och jag har ett skarpslipat svärd! :burn:

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
831616
January 28, 2005 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Se det positivt, nu blev du av med lite skräp som du ändå aldrig skulle använda och som du nu slipper åka till tippen med ;).

ne, det är givetvis trist när det händer.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
831623
January 28, 2005 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

säker någon som bor i samma hus som öppnar källarn, hur kommer man ner annars?

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
831625
January 28, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Men alltså... Det man har i källarförrådet är väl sådant som man inte vill ha kvar inne.

Vad kan då vara bättre än att få "hjälp" med att frakta bort grejorna. När man vänder sig till försäkringsbolaget så blir man ju ersatt med cash istället 😀

galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
831626
January 28, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är så jävla surt att ha inbrott lider verkligen med dig. Jag vet hur det känns, bor i villa med en källare kombinerat med tvättstuga. Så en kväll slängde jag i en tvätt och hängde sedan upp den i torkskåpet. Så mitt i natten (mitt i vintern) måste nån idiot plockat bort rutan gått in och snott en massa av mina nyköpta kläder = 2 jeans + några t-shirts osv. Sedan hade dem även snott ett paket räkor och en oxfile som låg i frysen där nere, så jävla luffigt att sno sånt.

Fyfan vad sur jag blev då med tanke på att käderna kostade en hel del osv. Men somsagt jag lider med dig.

Kizo
Member
Medlem
831628
January 28, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: säker någon som bor i samma hus som öppnar källarn, hur kommer man ner annars?

Precis. :cy:
Men hyresvärden har någon misstänkt knarkare som bor i typ grannhuset, men hur tusan han kom in i källarn fattar jag inte.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
831678
January 28, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

galningen wrote: Det är så j**la surt att ha inbrott lider verkligen med dig. Jag vet hur det känns, bor i villa med en källare kombinerat med tvättstuga. Så en kväll slängde jag i en tvätt och hängde sedan upp den i torkskåpet. Så mitt i natten (mitt i vintern) måste nån idiot plockat bort rutan gått in och snott en massa av mina nyköpta kläder = 2 jeans + några t-shirts osv. Sedan hade dem även snott ett paket räkor och en oxfile som låg i frysen där nere, så j**la luffigt att sno sånt.

Fyfan vad sur jag blev då med tanke på att käderna kostade en hel del osv. Men somsagt jag lider med dig.

en polare fick en tröja snodd på ungefär samma sätt. Dom hade gått in på hans tomt och snott från tvättlinan. Dagen efter så såg han en med tröjan på sig. Han kände igen tröjan pga att han hade sitt namn insytt i nacken.
det var en dyr tröja då.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
831713
January 28, 2005 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.

högst troligvis så är det nån rörläggare, kabeldragare, what ever som haft vägarna förbi och tipsat sina mindre lagliga polerz om att dom kan gå igenom dom dörrarna för att hitta lite föråd.

så det funkar.

Kizo
Member
Medlem
831725
January 28, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.

Sa jag att det var det enda då?
Jag tog det som ett exempel på det jag vet.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
831766
January 28, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.

högst troligvis så är det nån rörläggare, kabeldragare, what ever som haft vägarna förbi och tipsat sina mindre lagliga polerz om att dom kan gå igenom dom dörrarna för att hitta lite föråd.

så det funkar.

Ja, för fan dom tjänar ju så kasst=30000 i månaden

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
831771
January 28, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Mind]bah 2 scanners som ligger i ett föråd kan ju inte vara värt mkt, dålig kupp av inbrottt tjuvarna.

så det funkar.

Ja, för fan dom tjänar ju så kasst=30000 i månaden

Imponerande! Jag visste inte att du hade kunskapen om hur mycket rörläggares/kabeldragares kompisar tjänar i månaden. Att sedan räkna ut medellönen var väl inte så svårt, men det förstnämda... mycket imponerande! :bgrin:

Kizo, tråkigt att höra. Att inte folk kan låta andras saker vara. :/

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
831789
January 28, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: kupp

nej, nu rasar jag!

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
831833
January 28, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

jävligt segt när sånt händer...
men det är ju nackdelen med såna förråd...
det blir lite inbrott då och då...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
831872
January 28, 2005 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Mind]kupp

nej, nu rasar jag!

Doftar Aftonbladet lång väg här. 😀

Kizo
Member
Medlem
879167
April 26, 2005 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

Weeee! Jag har nu mina scanners! 😀

Jag har visst haft dem hela tiden. De låg tydligen i översta hyllan i en av mina garderober i rummet... Ooops.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
879287
April 26, 2005 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Weeee! Jag har nu mina scanners! 😀

Jag har visst haft dem hela tiden. De låg tydligen i översta hyllan i en av mina garderober i rummet... Ooops.

Du har alltså gjort inbrott hos dig själv för att få ut försäkringspengar? 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 45
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL