April 11, 2003
Tjena gubbar. Jag komöver en ball länk om dator vs. hjärnan.
Vet inte om den har varit uppe förut eller så.
December 31, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Loggo]om man jämför på d sättet motsvarar en hjärna ungefär en 20000 miljoner Ghz o 120000gb minne! läste d idag!
Det var ju inte mycket,, har ju sparat nära 20 år i mitt minne nu i dvdkvalitée..
Men jag kanske är en bättre version är standard.. 😕
Så du kommer ihåg när din mor krystade ut dig ?
July 19, 2001
Det är nog svårt att jämföra för att datorer lagrar exakt information och processerar exakt information. Vi kan hitta på och föreställa oss grejjer som andra har sagt när vi inte hör precis vad de säger, det kommer nog inte datorer klara av på väldigt länge. Det är ju det som gör att vi människor kan vara så kreativa också.
December 31, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Death On Wings] Så du kommer ihåg när din mor krystade ut dig ?
Snälla påminn mig inte.. :cy:
Desto äldre du blir desot suddigare blir de minnen man haft tidigt i livet.
Därför behöver vi hjälp med att komma ihåg sakerna med tex en kamera.
Hjärnan är snabbare och effektivare än nutidens datorer men ack vi glömmer saker det gör inte datorn.
February 12, 2002
Death On Wings, gammfolk som blir senila kan ibland börja åldras bakåt i tiden å åka tillbaka i minnet som en tidsmaskin,, de minns exakt vad som hände den där dagen när de var 4 trotts att de är 100 år gammla..
De tror iofs också att de är 4 å beter sig som om de var 4 men det hör inte hit just nu..
Det betyder ju att allt vi sett, hört,kännt,smakat osv har lagrats å går att komma åt därinne det är bara vi som inte klarar av det,, hjärnan klarar av det men våra sinnen är för svaga.
Troligen för att med vårat tänkade skulle det bli för svårt att uppleva allting samtidigt å ha kvar känslan du nyss hade lika levande som då hela tiden,, därför har hjärnan uppfunnit sin egen tid.
January 14, 2002
tror oxå på kråkans teori om jag uppfattat den rätt 😛 att hjärnan minns allt men att vi bara inte tänker på det. jag kan t.ex. se eller känna lukten av nånting som får mig att minnas tillbaka till något från då jag var 4-5 år (sen kanske man inte minns allt från det man föddes för att hjärnan växer väll och så tills man är upp i tonåren) det är vad jag tror iaf
February 3, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Death On Wings, gammfolk som blir senila kan ibland börja åldras bakåt i tiden å åka tillbaka i minnet som en tidsmaskin,, de minns exakt vad som hände den där dagen när de var 4 trotts att de är 100 år gammla..
De tror iofs också att de är 4 å beter sig som om de var 4 men det hör inte hit just nu..
Det betyder ju att allt vi sett, hört,kännt,smakat osv har lagrats å går att komma åt därinne det är bara vi som inte klarar av det,, hjärnan klarar av det men våra sinnen är för svaga.
Troligen för att med vårat tänkade skulle det bli för svårt att uppleva allting samtidigt å ha kvar känslan du nyss hade lika levande som då hela tiden,, därför har hjärnan uppfunnit sin egen tid.
Det var nog det smartaste jag hört som kommit från dig 😛 hahhah
December 31, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=LorD_Kvadd] Det var nog det smartaste jag hört som kommit från dig 😛 hahhah
Japp,, under mitt sexiga yttre döljer sig en tänkare..
( Du får ta å leta upp ett par av mina gamla trådar,, sök på mitt namn så får du se att ibland så.... )
Han kommer även få upp en tjusig flash text som det står " The greatest spamer of all time" :worshipp:
February 3, 2003
Death On Wings wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=LorD_Kvadd] Det var nog det smartaste jag hört som kommit från dig 😛 hahhah
Japp,, under mitt sexiga yttre döljer sig en tänkare..
( Du får ta å leta upp ett par av mina gamla trådar,, sök på mitt namn så får du se att ibland så.... )
Han kommer även få upp en tjusig flash text som det står " The greatest spamer of all time" :worshipp:
han är nog det men det är faktiskt ganska kul 🙂 hahhah menar NH hade nog varit REJÄLT dött annars.
2 Guest(s)