January 20, 2003
Death On Wings wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Death On Wings] Så du kommer ihåg när din mor krystade ut dig ?
Snälla påminn mig inte.. :cy:
Desto äldre du blir desot suddigare blir de minnen man haft tidigt i livet.
Därför behöver vi hjälp med att komma ihåg sakerna med tex en kamera.
Hjärnan är snabbare och effektivare än nutidens datorer men ack vi glömmer saker det gör inte datorn.
Mjo fast vi har ingen deleteknapp, och kan heller inte formateras, sist men inte minst så har vi bättre brandvägg så ingen kan hacka sig in och kolla vad som finns där 🙂
Sen kan inte datorn tänka , den lyder kommandon bara (thank god for that) .
May 6, 2002
Guufi wrote: Mjo fast vi har ingen deleteknapp, och kan heller inte formateras, sist men inte minst så har vi bättre brandvägg så ingen kan hacka sig in och kolla vad som finns där 🙂
Ingen format? Jodå, dra skallen tillräckligt hårt i väggen så.
May 17, 2002
padda wrote: [quote=Guufi]Mjo fast vi har ingen deleteknapp, och kan heller inte formateras, sist men inte minst så har vi bättre brandvägg så ingen kan hacka sig in och kolla vad som finns där 🙂
säger bara en sak, lobotomi!
April 22, 2004
October 7, 2002
Death On Wings wrote: Desto äldre du blir desot suddigare blir de minnen man haft tidigt i livet.
Hjärnan är snabbare och effektivare än nutidens datorer men ack vi glömmer saker det gör inte datorn.
Du har uppenbarligen aldrig haft en kraschad hårddisk.
June 18, 2001
Death On Wings wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Death On Wings] Så du kommer ihåg när din mor krystade ut dig ?
Snälla påminn mig inte.. :cy:
Desto äldre du blir desot suddigare blir de minnen man haft tidigt i livet.
Nja, snabbare vet jag inte. Hur ofta är det inte som man hakar upp sig på saker o ting? Ord, filmer, låtar, böcker...
Dessutom vettifan om vi har bättre kapacitet heller. Visst, hjärnan har grym kapacitet, men sättet vi nyttjar denna på är ju så kass så. Vi måste ju påminnas om saker för att hitta minnena!?
Och det där någon sa om DVD kvalitet i 20 år. Inte en chans. Hjärnar spara i stillbilder, sedan interpoleras dessa till rörlig motion. Dessutom med vårt sett att se så är ju ögonen fokuserade på en ytterst liten yta av synfältet. Hjärnan är sämre ändå.
Men hjärnan är adaptiv och lär sig saker, minnen kan komma tillbaks med hjälp av något av sinnena t.ex en röst, lukt eller syn.
Hjärnan lagrar ju dessutom upplevelser på olika sett beroende hur traumatiska de är. T.ex hur många saker kan man komma ihåg i en följd? Om du får ett par siffror i en följd upplästa för dig, hur många kan du repetera därefter? Men är man med om något stort, typ en olycka eller annat så kommer man man efterhand kunna ange väldigt detaljerat hur förloppet går till.
Det är nog för tidigt för att ens vara i närheten av att jämföra en dator och en hjärna.
October 16, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=padda][quote=Guufi]Mjo fast vi har ingen deleteknapp, och kan heller inte formateras, sist men inte minst så har vi bättre brandvägg så ingen kan hacka sig in och kolla vad som finns där 🙂
ja, sånadär elchocker funkar väl? eller e det nåt som jag bara har sett på smallville? :bok:
May 17, 2002
Bogus^ wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=padda][quote=Guufi]Mjo fast vi har ingen deleteknapp, och kan heller inte formateras, sist men inte minst så har vi bättre brandvägg så ingen kan hacka sig in och kolla vad som finns där 🙂
ja, sånadär elchocker funkar väl? eller e det nåt som jag bara har sett på smallville? :bok:
kan fungera, men jag tror mer på en kirurgisk formatering..
2 Guest(s)