January 12, 2004
Är det någon mer än jag som har blivit det här?
Jag blev könskvoterad när jag skulle läsa omvårdnadsprogrammet.
Dvs, jag gick före kvinnor med 20 års erfarenhet inom vården, som behövde denna utbildningen för att bli Uska eller liknande.
Då behövde dom mer killar.
Vi var 5 killar och 15 tjejer i klassen. 😀
November 29, 2003
Dehman wrote:
Finns det folk som inte kommer in på bygg? :-k
Passa dig.
Nejdå men min skolgång på högstadiet var väl inget vidare.
Biologi = totalt ig, fick ett enda mvg = sexualkunskap resten var IG och några g. Kemi = totalt IG, hade bara några få g.
Så jag hade runt 160poäng bara. 🙁
Fan vad jag ångrar det.
March 10, 2002
whak wrote: [quote=Dehman] Finns det folk som inte kommer in på bygg? :-k
Passa dig.
Biologi = totalt ig, fick ett enda mvg = sexualkunskap resten var IG och några g. Kemi = totalt IG, hade bara några få g.
Fan vad jag ångrar det.
Här behövs typ 90 för att komma in på bygg.
January 12, 2004
whak wrote: [quote=Dehman] Finns det folk som inte kommer in på bygg? :-k
Passa dig.
Fan vad jag ångrar det.
Var det taskiga betyg som gjorde att hon fick företräde tro?
Om du hade haft bättre så hade troligen någon annan fått se sig "omkörd".
October 31, 2003
whak wrote: [quote=Dehman] Här behövs typ 90 för att komma in på bygg.
Öh, vart sjutton bor du?
Här får vi gå i grannkomunen och där behövs 140poäng om jag inte minns fel. Jag hade då 30poäng över men missade.
Kommer inte alla in på bygg, kanske är populärare än på min tid iofs(jag gick ju Teknisk så jag kollade inte på det så super mycket då, men att dömma av folk jag jobbar med kan det inte varit högt. 😀 )
September 12, 2001
whak wrote: [quote=obelix] Var det taskiga betyg som gjorde att hon fick företräde tro?
Om du hade haft bättre så hade troligen någon annan fått se sig "omkörd".
Jag har fått höra att dom ville ha in en tjej också.
Jag hade valts bort och hon kom in.
Vad hade hänt om dina betyg var bättre då ? 😉
October 24, 2002
Dehman wrote: [quote=whak][quote=Dehman] Finns det folk som inte kommer in på bygg? :-k
Passa dig.
Fan vad jag ångrar det.
Här behövs typ 90 för att komma in på bygg.
Standarn har höjts på de praktiska programmen. Ex. krävs det numera alla godkänt för att få certifikat som elektriker.
July 14, 2004
[-Pale- wrote: ]Tror det va krav på att ha grundbetygen här i eskilstuna för att gå på bygg. Iaf när jag skulle söka till gymnasiet... (gått ut för 3 år sen)
Det vill säga 30p ?
Svenska
Matte
Engelska
O_O
LOL!
I Göteborg får man schleta lite ifall man vill komma in nånstans... där uppe på vischan behöver ni tydligen bara gå i skolan en gång i veckan :/
October 22, 2002
Beror väl mycket på att bygg ofta är platsbaserade och inte lika lätt att bara göra en ny klass som i dom teoretiska ämnena.
Jag har en kompis som inte kom in på bygg, el, fordon fast han kom in på natur. Det visar ju helt klart att dom praktiska programen är platsstyrda. Si och så många får komma, resten får se sig om efter något annat.
December 28, 2004
peppe20 wrote: min kompis (kille) funderade över att gå frisörlinjen på gymnasiet och de sa att han garanterat skulle komma in.. man kan ju undra varför, 300 tjejer och 2-3 killar sökte 😀
Oh shit, man kanske skulle ha gått den linjen bara för att ha gått linjen liksom 😉
Är ju nog lite annat är "bara" killar-teknik.
2 Guest(s)