Har ni bytt stil?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har ni bytt stil?
Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 29, 2005 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Sitter och tänker på det här med hur alla är, vilken stil dom har osv. Själv fyllde jag år för några dagar sedan, och fick då en massa pengar till kläder (som jag ville ha) och har nu på 2 dagar spenderat några tusen. Och det visade sig att jag har en helt annan stil nu efter min vårshopping.
Svårt att beksriva hur det var förrut, men typ jeans och hood tröja.

Nu sitter jag med converseskor (http://www.brekanarts.com/Slid.....nverse.jpg), typ skatejeans, pryamidbälte och någon långärmad t-shirt med något random tryck. Så, från en "normal" till skate/punk stilen.
Trivs riktigt bra. Kan ju säga att jag lyssnar mycket på Green Day, MIllencolin, Blink 182, Good charlotte, Simple plan osv, så är väl därför jag har dessa kläder på mig?

Har ni någongång bytt stil eller nå? Någon hastig förändring, eller det kanske har förändrats sakta under åren?

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
865694
March 29, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nästan alltid kört me kläder av lite bättre märken. Vet inte varför, bara blivit så o nu kan jag ju liksom inte byta ner mig... 🙂

Bara för att jag har lite "finare" och dyrare kläder är jag inte en brat. Jag hatar exempelvis V-ringade T-shirtar och spetsiga skor. :bgrin:
Jag skulle aldrig kunna ha kavaj i skolan och fy fan för att ha en 3G-mobil i ett snöre runt halsen...

Jag håller en låg profil....

EDIT: En bokstav...

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
865698
March 29, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Har aldrig bytt stil //

Jag har typ alltid på mig Levis / nike tröja eller nånting... och sen JL jacka eller nånting...

Vamp
Member
Medlem
865700
March 29, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Jag har nästan alltid kört me kläder av lite bättre märken. Vet inte varför, bara blivit så o nu kan jag ju liksom inte byta ner mig... 🙂

Bara för att jag har lite "finare" och dyrare kläder är jag inte en brat. Jag hatar exempelvis V-ringade T-shirtar och spetsiga skor. :bgrin:
Jag skulle aldrig kunna ha kavaj i skolan och fy fan för att ha en 3G-mobil i ett snöre runt halsen...

Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Är sjävl ingen märkesbög, tycker inte om att ha en massa tröjor, jeans, kepsar etc som det står fett "JL" eller annat på... fy! Har dock nyligen köpt 2 st Diesel jeans, men dom var asnygga och ganska billiga (+ att man slipper en stora jävla brun sak som det står "Lee" på och shit) så jag unnande mig dom 😉

Adam
Member
Medlem
865703
March 29, 2005 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst har jag JL-kläder. 🙂
Men inte för att det var det dyraste i butiken, utan för att dom är sköna, och framförallt, passar en smal och lång typ som mig (Antar att Jesper Parnevik är modellen).

Ang. 1500:-
Det kan nog bli det sammanlagt ibland. Jag har många Dieseljeans (och du vet ju vad dom kostar)...
Men som sagt, stor skillnad på att ha det dyraste bara för att och att ha fina/sköna/bra kläder som kostar lite mer än genomsnittsplagget för att man trivs i dem.

Vamp
Member
Medlem
865707
March 29, 2005 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Visst har jag JL-kläder. 🙂
Men inte för att det var det dyraste i butiken, utan för att dom är sköna, och framförallt, passar en smal och lång typ som mig (Antar att Jesper Parnevik är modellen).

Ang. 1500:-
Det kan nog bli det sammanlagt ibland. Jag har många Dieseljeans (och du vet ju vad dom kostar)...
Men som sagt, stor skillnad på att ha det dyraste bara för att och att ha fina/sköna/bra kläder som kostar lite mer än genomsnittsplagget för att man trivs i dem.

Ok. Jo, sammanlagt kan det kosta. Men styckpris köper då jag inte jeans för över 6-700:-. Mina Diesel som jag köpte nu kostade 600:- st.

Aja, nog med skitsnack om hur mycket man betalde för jeans 😛
Tycker inte om folk som följer med strömmen så att säga...
Tex nu dom som går med en Goose jacka, mjukisbyxor och en 3G telefon runt halsen. Spyr bara jag ser dom typ. Varför härma dom andra "för att det är coolt"? Det är inte ens snyggt, och absolut inte coolt. Samma med "dom där" killarna, som alla ser likadan ut. Hoppas dom inser hur dumt det ser ut när 3-4 pers går tillsammans och alla ser likadana ut.

*sprak* Over *sprak*

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
865713
March 29, 2005 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Är man van att betala 800 kr för jeans så är det svårt att sedan betala 399 kr i någon luffar butik :p

Sen är det så att Diesel jeans är jäävligt hållbara dom är slit tåliga :blink:

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
865714
March 29, 2005 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

jag skrotade min sunkiga hårdrockarstil och gick över till en mer mogen och "välklädd" stil

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
865716
March 29, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Har svårt att hitta bra Diesel-jeans här i stan... Ska ner till malmö i övermorgon för att se om där finns nått (är övertygad)

Till frågan, ja klart man bytt stil. När man har lite cash så köper man ju sig lite finare kläder...

Eller iaf så gör jag det 🙂

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
865725
March 29, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte direkt haft någon stil innan, klädde mig i mörka kläder och dylikt ganska länge. Jag KAN inte gå i jeans. Går inte.
Sedan blev jag ihop med en tjej som fick mig att våga vara den jag verkligen ville vara.
Just nu har jag ingen direkt definierbar stil, svarta kläder inget speciellt, kängor har jag alltid. Sminkar mig ibland men försöker samtidigt se respektabel ut. Tro det eller ej men det går 😉
Så jag har gått från onormal till mer onormal 🙂

PooSlice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
865728
March 29, 2005 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Jag har nästan alltid kört me kläder av lite bättre märken. Vet inte varför, bara blivit så o nu kan jag ju liksom inte byta ner mig... 🙂

Och vad är det för fel med kavaj nu då?

Adam
Member
Medlem
865732
March 29, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

PooSlice wrote: [quote=Adam]Jag har nästan alltid kört me kläder av lite bättre märken. Vet inte varför, bara blivit så o nu kan jag ju liksom inte byta ner mig... 🙂

...i skolan...

På krogen eller nått annat lite mer speciellt tillfälle är det coolt med kavaj. Dock vågar jag inte...
Men i skolan.. Att ha kavaj i skolan tycker jag är totalt urfjantigt...
Kan inte förklara, bara tycker det är opassande...

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
865733
March 29, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Har nog inte bytt stil något större, märke på kläder är skitsamma.
Ser jag ett par för 1000 kr med något dyrt märke på och ett par likadana för 400 så är ju valet en självklarhet.
Kvaliten skiljer enormt lite.

Det är som de dammsugare jag gör, vi gör några som heter nilfisk men sätter vi på en volta dekal på den så stiger priset från 1000 till otroliga 1500 kr. Dyrt att betala 500 kr för en lapp.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
865734
March 29, 2005 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör väl mest med svart, eller det man får tag på. 😛
Just nu ett par svarta jeans och en svart huvtröja.
Och självklart ett par Vans Slip-on classic.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
865736
March 29, 2005 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: jag skrotade min sunkiga hårdrockarstil och gick över till en mer mogen och "välklädd" stil

=DO Bella =DO

Se på tusan killen...du håller på att växa upp. 😉

mrfilen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 413
865738
March 29, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

have to write my inlaegg in english, pga im in germany 😀 anyways, right now I cant really desert my heavy metal style, but when Im out on the town, I usually have a metal longsleeve, and a kavaj on top...a number of friends and ladies think its a real nice combo of heavy and "nice", so thats my 2 cents!

Haelsningar fran Tyskland till alla NH:are!

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
865739
March 29, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=BelGarath]jag skrotade min sunkiga hårdrockarstil och gick över till en mer mogen och "välklädd" stil

=DO Bella =DO

Se på tusan killen...du håller på att växa upp. 😉

😀

FonzzziE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1329
865741
March 29, 2005 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

😛 tack för du hatar fonzie för att han e märkes bög 🙁

aja jag går varken me mjukisbyxor eller goose 😀 så jag klarar mig väl 😉 därför har jag
peak expedition parka o jeans o ngra snygga skor , piké eller en v-ringad tshirt etc.
ngn sa ngt om disel är tåliga .. inte speciellt.. säger jag, samma sak me "nudie" jeans. skit dålig kvalité. acne e helt ok..

ELIS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
865746
March 29, 2005 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Och även efter att du bytt stil är du samma människa :). Jag har iofs lagt ner en massa pengar på kläder under våren jag med. Sist jag köpte ett par jeans var det ett par ralph lauren från ett varuhus i madrid. Annars hittade jag en affär som hette Bershka som hade SKITSNYGGA t-shirts som satt bra, fast ska ni dit får ni glyga till Aten 🙁

PooSlice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
865747
March 29, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=PooSlice][quote=Adam]Jag har nästan alltid kört me kläder av lite bättre märken. Vet inte varför, bara blivit så o nu kan jag ju liksom inte byta ner mig... 🙂

...i skolan...

På krogen eller nått annat lite mer speciellt tillfälle är det coolt med kavaj. Dock vågar jag inte...
Men i skolan.. Att ha kavaj i skolan tycker jag är totalt urfjantigt...
Kan inte förklara, bara tycker det är opassande...

Det tycker inte jag alls.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 301
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL