January 5, 2002
Vamp wrote: Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Vad är det för fel på jeans för över 1500 spänn?
May 10, 2002
Jeans+hood har jag kört sen lågstadiet då man slutade använda mjukisbyxor, nu senaste året har jag handlat långärmade t-shirtar för att de är billigare än tröjor och skönare att ha på sig. Snyggare också för den delen.
Så det är väl det som ändrats.
Jag har kört med uppkavlade ärmar sen slutet av högstadiet också.
November 18, 2003
Vamp wrote:
Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Är sjävl ingen märkesbög, tycker inte om att ha en massa tröjor, jeans, kepsar etc som det står fett "JL" eller annat på... fy! Har dock nyligen köpt 2 st Diesel jeans, men dom var asnygga och ganska billiga (+ att man slipper en stora j**la brun sak som det står "Lee" på och shit) så jag unnande mig dom 😉
sånt jävla bullshit om märkesbögar , saken är den att jag har nästan bara skatekläder och mina tröjor kan kosta nära tusen, och byxorna likaså ... det är stora märken men ingen som klagar på det , tro nu inte att jag går i maskopi med JL och WE för det , jag gillar inte dagens JL kläder , har bland annat följt deras utveckling ... så tråkigt ...
January 12, 2004
Har alltid varit den jag är när det gäller kläder.
Dvs jag har alltid haft kläder som jag varit bekväm i, oavsett mode.
På det glada 80-talet, när jag var ung, så fanns det, i mitt "gäng", en syntare, en hårdrockare, en disco"fjolla", en normalt modemedveten och så jag. :bgrin:
May 19, 2003
snyde wrote: [quote=Vamp]Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Vad är det för fel på jeans för över 1500 spänn?
Inget fel på dom. Men jag tycker att det är onödigt dyrt för ett par jeans. Man tjänar knappt något i kvalite på det priset iaf (i jämförelse med runt 800:- jeans) så då betalar man bara för märket iaf ;).
May 19, 2003
Eric aka jaguLaren wrote: [quote=Vamp] Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Är sjävl ingen märkesbög, tycker inte om att ha en massa tröjor, jeans, kepsar etc som det står fett "JL" eller annat på... fy! Har dock nyligen köpt 2 st Diesel jeans, men dom var asnygga och ganska billiga (+ att man slipper en stora j**la brun sak som det står "Lee" på och shit) så jag unnande mig dom 😉
sånt j**la bullshit om märkesbögar , saken är den att jag har nästan bara skatekläder och mina tröjor kan kosta nära tusen, och byxorna likaså ... det är stora märken men ingen som klagar på det , tro nu inte att jag går i maskopi med JL och WE för det , jag gillar inte dagens JL kläder , har bland annat följt deras utveckling ... så tråkigt ...
Det du säger är sant. Konstigt nog så tänker man inte så mycket på om någon har en massa andra märken på sig, som kanske inte är lika kända, men säkert lika dyra och shit som JL tröjorna mm. Grejen är väl den, tycker/tror jag, att dom som tex är "märkesböhar" inom tex skatemärken mm, inte syns lika mycket. Då för att de flesta inte är lika inna på såna märken. Jag menar, vem känner inte till JL och We nuförtiden? Och Goose? Inom skate genren av märkeskläder så dömer jag inte de som har det lika mycket som dom som har en massa Jl kläder och allt annat som alla andra har. Varför? Vet faktiskt inte, men i de flesta fall så är det många som har JL tröjor och shit bara för att det är "inne". Men dom som har skatemärken mm tänker inte likdant.
Detta är vad jag tror och tycker.
Vi kan försöka lämna denna diskussion om märkesshit, och fortsätta med topic 😉
February 4, 2003
Tjaaa.
Jag är den som har svårt för att acceptera nya trender. Tillslut så kan jag dock tycka att något är snyggt. Men då är det ofta för sent. Men jag går i det ändå, för jag har börjat gilla det själv.
Jag har mycket märkeströjor eftersom jag tycker om swetshirts av det slaget. Det är skönt. Men jag har inget problem att gå i andra swetshirts om de bara är snygga.
Byxor och liknande tycker jag om att köpa "slitna" eftersom jag hatar sånt som skryker- "titta på mig, här är nya kläder". Har ofta på mig kläder några gånger hemma och tvättar ett par gången innan jag tar på mig de utanför hemmet 😛
Är ganska lat när det gäller att handla med. Klart det finns billigare varianter än de butiker jag handlar i. Men då måste jag springa och leta med och jämföra, prova och allt. Går hellre och betalar ett par hundra extra och slipper yra runt. För jag vet att det alltid finns nått snyggt i den affären.
Tshirts och sånt kan jag dock handla av HM modell "billig".
Gillar inte "stora" märken som Lindeberg och liknande som det står ut stort. Gillar exempelviss märken som:
Dunderdon
Jack And Jones (ofta diskreta)
Fred Perry (de senare modellerna skriker dock ut om märket, men inte många känner till det på samma sätt som JL ändå)
För ett tag sen köpte jag vansinigt dyra kalsoner från Calvin Klein. Fyra par tror jag för 700kr. Ångrar mig fett idag. Men fick de på specialpris på Cafe Club 😛 Men de är i alla fall sköna.
Kalingar överhuvudtaget i Boxer modell är faktiskt inte så mkt billigare ens på HM.
October 25, 2003
Har väl bytt stil ett antal gånger, men har nu fastnat för nåt skejtliknanade.
Har alltid handlar "ordentliga" kläder dock, hatar att gå i "Tre för 199:-"-tshirts från JC och liknande.
Pröjsar heller upp emot en tusenlapp för en tjocktröja och får en bra än att köpa nåt skit på stadium som inte håller.
Samma sak gäller alla kläder jag har på mig, speciellt skor dock.
Mitt bästa köp någonsin var mina nuvarande Etniesskor, pröjsade 1600:- för ungefär ett år sedan för dem, och de håller fortfarande fast jag haft dem varje dag i princip 🙂
Man får vad man betalar för.
4 Guest(s)