Har ni bytt stil?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har ni bytt stil?
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
865748
March 29, 2005 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.

Vad är det för fel på jeans för över 1500 spänn?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
865750
March 29, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jeans+hood har jag kört sen lågstadiet då man slutade använda mjukisbyxor, nu senaste året har jag handlat långärmade t-shirtar för att de är billigare än tröjor och skönare att ha på sig. Snyggare också för den delen.
Så det är väl det som ändrats.
Jag har kört med uppkavlade ärmar sen slutet av högstadiet också.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
865760
March 29, 2005 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. hade mjukiskläder + fleece (eller något) förut.
Nu är det bara jeans med skinnjacka alternativt jeansjacka 😀

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
865762
March 29, 2005 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Byter stil oftare än kalsonger.

JL, Nike, Adidas och andra skräpmärken låter jag dock alltid bli.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
865765
March 29, 2005 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Man kan inte byta från något man inte har..

Det räcker för att beskriva mig...

atarax
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
865775
March 29, 2005 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

blåkläder 😛

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
865781
March 29, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Man kan inte byta från något man inte har..

:)R wink

Har väl ganska normal stil :E jeans och nån tröja jag hittat >_>
Men ibland händer det väl att man går i knästrumpor och shorts med en matchande kortärmad.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
865785
March 29, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jeans, spänntröja, kraftig bälte och ett par grova skor... Redneck känslan e total...

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
865792
March 29, 2005 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote:
Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Är sjävl ingen märkesbög, tycker inte om att ha en massa tröjor, jeans, kepsar etc som det står fett "JL" eller annat på... fy! Har dock nyligen köpt 2 st Diesel jeans, men dom var asnygga och ganska billiga (+ att man slipper en stora j**la brun sak som det står "Lee" på och shit) så jag unnande mig dom 😉

sånt jävla bullshit om märkesbögar , saken är den att jag har nästan bara skatekläder och mina tröjor kan kosta nära tusen, och byxorna likaså ... det är stora märken men ingen som klagar på det , tro nu inte att jag går i maskopi med JL och WE för det , jag gillar inte dagens JL kläder , har bland annat följt deras utveckling ... så tråkigt ...

räkan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
865799
March 29, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Diesel, Levis, JL, Björn Borg... Märkesbög som fan med andra ord.

Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
865801
March 29, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan nog inte definera mig som varken eller. Har en rätt stor uppsättning kläder

//Andreas

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
865803
March 29, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Man kan inte byta från något man inte har..

Det räcker för att beskriva mig...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
865812
March 29, 2005 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Har alltid varit den jag är när det gäller kläder.

Dvs jag har alltid haft kläder som jag varit bekväm i, oavsett mode.

På det glada 80-talet, när jag var ung, så fanns det, i mitt "gäng", en syntare, en hårdrockare, en disco"fjolla", en normalt modemedveten och så jag. :bgrin:

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
865816
March 29, 2005 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamer -> Lowlife -> Pundare -> Biker

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
865837
March 29, 2005 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Vamp]Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.

Vad är det för fel på jeans för över 1500 spänn?

Inget fel på dom. Men jag tycker att det är onödigt dyrt för ett par jeans. Man tjänar knappt något i kvalite på det priset iaf (i jämförelse med runt 800:- jeans) så då betalar man bara för märket iaf ;).

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
865841
March 29, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Eric aka jaguLaren wrote: [quote=Vamp] Ok. Bara du inte springer runt med JL tröja och jeans för 1500:- så är det väl ingen fara ;). Tycker inte om märkesbögar. Det är skillnad på märkesbögar och dom som köper dyra kläder pga av kvalité. Det syns.
Är sjävl ingen märkesbög, tycker inte om att ha en massa tröjor, jeans, kepsar etc som det står fett "JL" eller annat på... fy! Har dock nyligen köpt 2 st Diesel jeans, men dom var asnygga och ganska billiga (+ att man slipper en stora j**la brun sak som det står "Lee" på och shit) så jag unnande mig dom 😉

sånt j**la bullshit om märkesbögar , saken är den att jag har nästan bara skatekläder och mina tröjor kan kosta nära tusen, och byxorna likaså ... det är stora märken men ingen som klagar på det , tro nu inte att jag går i maskopi med JL och WE för det , jag gillar inte dagens JL kläder , har bland annat följt deras utveckling ... så tråkigt ...

Det du säger är sant. Konstigt nog så tänker man inte så mycket på om någon har en massa andra märken på sig, som kanske inte är lika kända, men säkert lika dyra och shit som JL tröjorna mm. Grejen är väl den, tycker/tror jag, att dom som tex är "märkesböhar" inom tex skatemärken mm, inte syns lika mycket. Då för att de flesta inte är lika inna på såna märken. Jag menar, vem känner inte till JL och We nuförtiden? Och Goose? Inom skate genren av märkeskläder så dömer jag inte de som har det lika mycket som dom som har en massa Jl kläder och allt annat som alla andra har. Varför? Vet faktiskt inte, men i de flesta fall så är det många som har JL tröjor och shit bara för att det är "inne". Men dom som har skatemärken mm tänker inte likdant.

Detta är vad jag tror och tycker.
Vi kan försöka lämna denna diskussion om märkesshit, och fortsätta med topic 😉

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
865847
March 29, 2005 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjaaa.

Jag är den som har svårt för att acceptera nya trender. Tillslut så kan jag dock tycka att något är snyggt. Men då är det ofta för sent. Men jag går i det ändå, för jag har börjat gilla det själv.

Jag har mycket märkeströjor eftersom jag tycker om swetshirts av det slaget. Det är skönt. Men jag har inget problem att gå i andra swetshirts om de bara är snygga.

Byxor och liknande tycker jag om att köpa "slitna" eftersom jag hatar sånt som skryker- "titta på mig, här är nya kläder". Har ofta på mig kläder några gånger hemma och tvättar ett par gången innan jag tar på mig de utanför hemmet 😛

Är ganska lat när det gäller att handla med. Klart det finns billigare varianter än de butiker jag handlar i. Men då måste jag springa och leta med och jämföra, prova och allt. Går hellre och betalar ett par hundra extra och slipper yra runt. För jag vet att det alltid finns nått snyggt i den affären.

Tshirts och sånt kan jag dock handla av HM modell "billig".

Gillar inte "stora" märken som Lindeberg och liknande som det står ut stort. Gillar exempelviss märken som:

Dunderdon
Jack And Jones (ofta diskreta)
Fred Perry (de senare modellerna skriker dock ut om märket, men inte många känner till det på samma sätt som JL ändå)

För ett tag sen köpte jag vansinigt dyra kalsoner från Calvin Klein. Fyra par tror jag för 700kr. Ångrar mig fett idag. Men fick de på specialpris på Cafe Club 😛 Men de är i alla fall sköna.

Kalingar överhuvudtaget i Boxer modell är faktiskt inte så mkt billigare ens på HM.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
865854
March 29, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle innahanlda ett par jeans under helgen för mina är aningen slitna men allt jag hittade i afärerna var ju redan sönderslitna. Vad är syftet ? Är det inte lika bra att köpa ett par jeans och slita ut dem själv eller måste man låta andra göra det nuföritden.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
865855
March 29, 2005 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är i ett stilbyte nu...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
865859
March 29, 2005 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Har väl bytt stil ett antal gånger, men har nu fastnat för nåt skejtliknanade.
Har alltid handlar "ordentliga" kläder dock, hatar att gå i "Tre för 199:-"-tshirts från JC och liknande.
Pröjsar heller upp emot en tusenlapp för en tjocktröja och får en bra än att köpa nåt skit på stadium som inte håller.
Samma sak gäller alla kläder jag har på mig, speciellt skor dock.
Mitt bästa köp någonsin var mina nuvarande Etniesskor, pröjsade 1600:- för ungefär ett år sedan för dem, och de håller fortfarande fast jag haft dem varje dag i princip 🙂
Man får vad man betalar för.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 541
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL