May 10, 2002
Tindy wrote: Mitt bästa köp någonsin var mina nuvarande Etniesskor, pröjsade 1600:- för ungefär ett år sedan för dem, och de håller fortfarande fast jag haft dem varje dag i princip 🙂
Man får vad man betalar för.
jag har använt mina circa dojor i fyra år och de är knappt nötta, använts året runt. Bara lite luddig innuti och sen har en plastbit på baksidan gått sönder när jag slet i den lite på ena skon. 800kr, då är det kvalité :bok:
just skor håller de som är gjorda för att åka skateboard i bäst, de är gjorda för så mycket mer än att bara gå i. 😎
July 4, 2003
Bytt stil.. hmm ja från normalklädd med jeans och munktröja till helt normala munktröjor/t-shirts/piké/shorta. och jeans typ allt möjligt i de högre prisklasserna.
på tal om kvalite på skor så slängde farsan sina Nike Air för 2-3 år sen och de var de första Nike Air som kom ut :p Så alltså har de hållt i en ca 15-20 år eller mer.
Så saker håller om de sköts om rätt. (Han är väldigt mån om det uttrycket kan jag intyga, han klagar på mig) hehe
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
May 19, 2003
Lurifax wrote: Varför bry sig om stil och inte bara vara sig själv istället?
Är man sig själv så har man fortfarande en stil, eller hur? Man kan ju inte "ha ingen stil". Det kommer alltid att luta åt något håll 😉
Det som var lite kul nu när jag handlade. Handlade på 2 dagar, och köpte olika grejer hela tiden. Så jag köpte inte så att "det passar med det" och försökte få det skate/punk aktigt. Utan jag köpte det som var snyggt, och det visade sig i slutet när allt var köpt att det blev den stilen ;).
Men som du säger, man ska vara sig själv. Skita i vad andra tycker.
January 5, 2002
Vamp wrote: Inget fel på dom. Men jag tycker att det är onödigt dyrt för ett par jeans. Man tjänar knappt något i kvalite på det priset iaf (i jämförelse med runt 800:- jeans) så då betalar man bara för märket iaf ;).
Det man betalar för är design, kvalitet och märke (med allt vad det innebär). Bara designskillnaden är absolut värd pengarna om du frågar mig.
February 12, 2003
abishai wrote: [quote=Tindy]Mitt bästa köp någonsin var mina nuvarande Etniesskor, pröjsade 1600:- för ungefär ett år sedan för dem, och de håller fortfarande fast jag haft dem varje dag i princip 🙂
Man får vad man betalar för.
jag har använt mina circa dojor i fyra år och de är knappt nötta, använts året runt. Bara lite luddig innuti och sen har en plastbit på baksidan gått sönder när jag slet i den lite på ena skon. 800kr, då är det kvalité :bok:
just skor håller de som är gjorda för att åka skateboard i bäst, de är gjorda för så mycket mer än att bara gå i. 😎
Mina Vans kostade 500, håller än...;)
Det enda skavankret är lite stearin på högerskon, sen jag sparkade omkull marschaller i Gävle i luciahelgen, har inte orkat ta bort det än...;)
December 3, 2003
March 28, 2005
optimuz wrote: Bytt från typ hiphopstilen till skate till mode till street typ 🙂 nu är det typ en blandning av kläder som jag har..mest typ jeans och vanliga tröjor/tshirts
HIP HOP?!?! :bgrin: :arg:
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
April 14, 2002
Kör på det jag tycker är snyggt och är skönt. Gillar dock att försöka se välklädd ut. Handlar det jag tycker ser bra ut och ligger inom en rimlig prisklass. Är inte den som köper ett enda jätte dyrt plagg, utan då köper jag hellre flera stycken billigare så man har ett större utbud i garderoben.
Alla som går i JL osv så tycker jag visst har man råd att lägga så mycket pengar så visst fan ska de göra det om de tycker grejerna är snygga. För endel grejer är riktigt snygga. Nu tycker jag själv att det finns finare och snyggare kläder i den prisklassen men allas smak är ju olika.
Kavaj i skolan är lite fånigt tycker jag, vet inte varför men det ser lite lustigt ut bara. 🙂
July 14, 2003
räkan wrote: [quote=optimuz]Bytt från typ hiphopstilen till skate till mode till street typ 🙂 nu är det typ en blandning av kläder som jag har..mest typ jeans och vanliga tröjor/tshirts
HIP HOP?!?! :bgrin: :arg:
Jag hade det i typ 6-7an =) tog med det för att det var typ då jag började köpa kläder själv...och på den tiden var det inne 🙂
June 5, 2004
Vamp wrote: Tjo!
Trivs riktigt bra. Kan ju säga att jag lyssnar mycket på Green Day, MIllencolin, Blink 182, Good charlotte, Simple plan osv, så är väl därför jag har dessa kläder på mig?
Har ni någongång bytt stil eller nå? Någon hastig förändring, eller det kanske har förändrats sakta under åren?
Lyssnar på samma musik,men har typ vanliga jeans, fast lite större (inte "grafitti"/hiphop-stora) o munkjacka med nåt skatemärke eller vanlig tröja med luva.
jag har alltid haft bara valiga tröjor, långärmade och några jeans förrut. Inte så stor skillnad kanske det ser ut som på det jag har skrivit, men det är mest färgerna o märken som har förändrats.
BTW: vet du något om något av dom banden du nämde kommer har konsert i Sverige snart? har kolla överallt men hittar inget alls
February 12, 2002
Vet inte om de räkas som stilbyte, skulle mer kalla det sommarpäls..
Man byter väl aldrig stil, egentligen? Låter ganska dumt i mina öron.. Känner man att man inte passat som nånting man målat på sig förrut å vill bli sig själv iofs eller om man letar efter sig själv.. Men, ähh. Sånt där är svårt.. Ja har alltid varit Isse.. 🙂 Var dig själv du med.. Drink sprite.
2 Guest(s)