March 3, 2004
Etheral wrote: eftersom man inte har svaret på alla frågor så är det väl lite svårt att skriva ner dom?
Snarare så att man skulle få det lite jobbigare att hitta vilken fråga som har vilket svar.
Dessutom skulle boken aldrig ta slut. Eftersom ett ord kan förekomma oändligt många gånger i ett svar skulle slumpprogrammet, teoretiskt sett, kunna skriva ett svar i en evighet.
September 15, 2002
ehhh... så du menar att jag som kan ungefär uppskattningsvis 95% av alla svenska ord kan svara på 95% av världens frågor..... Bara för att man "har" orden betyder det inte att man kan urskilja svaret. Så om man skulle ha en sådan bok så skulle det inte underlätta något alls även om man "kunde" läsa den. För man måste ju veta rätt svar för att kunna urskilja det.
Med det resonemanget har jag inget problem att få alla rätt på tipset, jag vet ju att det är ett av 3 alternativ.
February 12, 2002
Etheral wrote: eftersom man inte har svaret på alla frågor så är det väl lite svårt att skriva ner dom?
Läs de jag skrev en gång till. 🙂
Danne980 wrote: ehhh... så du menar att jag som kan ungefär uppskattningsvis 95% av alla svenska ord kan svara på 95% av världens frågor..... Bara för att man "har" orden betyder det inte att man kan urskilja svaret. Så om man skulle ha en sådan bok så skulle det inte underlätta något alls även om man "kunde" läsa den. För man måste ju veta rätt svar för att kunna urskilja det.
Med det resonemanget har jag inget problem att få alla rätt på tipset, jag vet ju att det är ett av 3 alternativ.
Å de du ville komma fram till var? 🙂
Poängen me mitt resonemang var att man vet att man har svaret i boken. (helt enkelt, varken mer eller mindre)
January 26, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Etheral]eftersom man inte har svaret på alla frågor så är det väl lite svårt att skriva ner dom?
Läs de jag skrev en gång till. 🙂
äsch, då räcker det med att skriva ner alfabetet på ett papper så har man alla svar, det gäller bara att kombinera bokstäverna rätt :bok:
Finns ju redan en IT-variant..
http://www.google.se
:blink:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2002
TERdON wrote: [quote=.doedels]Inte bara skulle boken visa rätt svar, den skulle även visa ett oräkneligt antal fel svar.
:bgrin:
Ett fel svar på en fråga är alltid ett rätt svar på en annan fråga eller så är en annan fråga ett svar på en fråga eller svar. Svaren finns där iaf.. 🙂
När någon skjuter på mig så står ja ju inte stilla men träffytan inte påverkas om ja rör mig .. 😀 Så är det bara.. 😉
1 Guest(s)