June 9, 2003
June 18, 2001
Jag förstår att det är svårt att skriva, eftersom skrift bygger på tal, och det är svårt att få en uppfattning om melodi och takt i tal om man är döv. Å andra sidan är en döv person som har haft möjligt att prata teckenspråk sedan barnsben bra på det istället. Därför kanske det är lite fel att säga att personen är dålig på svenska.
Är du född döv?
March 6, 2003
Mathias wrote: [quote=DEEPBLUE][quote=ruski2]frågar du om ifall folk ska respektera döva som kan svenska dåligt lr?
jag menar att döva har dåligt svenska språk skriv på den .
du förstår nu eller ?
Då respekterar vi inte dig för du kan nog sämre svenska än en vad en döv kan 🙄
du är idiot !!!!
June 30, 2001
DEEPBLUE wrote: [quote=Mathias][quote=DEEPBLUE][quote=ruski2]frågar du om ifall folk ska respektera döva som kan svenska dåligt lr?
du förstår nu eller ?
du är idiot !!!!
Har ändrat mitt inlägg. Förstod inte vad du skrev först.
February 22, 2003
DEEPBLUE wrote: [quote=Mathias][quote=DEEPBLUE][quote=ruski2]frågar du om ifall folk ska respektera döva som kan svenska dåligt lr?
du förstår nu eller ?
du är idiot !!!!
Det håller jag med om
June 18, 2001
DEEPBLUE wrote: ja jag född döv så klart men min familj är hörnande .. min stor bror är hörande o min stor syster är hörande oxå .
Okej. Jag trodde nästan det, med tanke på att det du skriver blir lite fel. Men det är som sagt inte så konstigt heller.
Huvudsaken är att det är lätt att förstå vad du menar.
March 6, 2003
Mathias wrote: [quote=DEEPBLUE][quote=Mathias][quote=DEEPBLUE][quote=ruski2]frågar du om ifall folk ska respektera döva som kan svenska dåligt lr?
du förstår nu eller ?
du är idiot !!!!
Har ändrat mitt inlägg. Förstod inte vad du skrev först.
okej jag tog läst fel men nu jag fattar vad du menar det .
många döva intressar av dator ,spel allt . jag känner många döva som intressar i sthlm o örebro .
March 6, 2003
kanske ni träffa på dreamhack som finns där döva som vara med .
jag kan förstår er att ni har inte träffa nån döva o hur deras språk svenska och teckespråk med händer .
ni kan prova teckespråk här .
bara testar okej ?
February 1, 2002
Jag själv är halvdöv... hör typ 1% på ena örat, inget jag bryr mig speciellt mycket i och ingen märker det.... ibland kan det såklart vara lite jobbigt om nån viskar till mig i det örat ja inte hör nåt i, då måste man vrida hela huvvet 180 grader för o höra... och när man har hörlurar så hör man bara ur ena :/ hörapparat vägrar jag använda, det låter helskumt när man hör så bra 🙂 hehe
March 6, 2003
Hauk wrote: Man kan läsa teckenspråk som 50poängskurs på gymnasiet där vi bor.. fast den kursen la dom ner pga för lite anmälningar..
En fråga bara, inget illa ment, varför blir man något sämre än normalt att skriva om man är döv ? nyfiken bara..
ja en del har missa mycket läst på skolan blir så dom har svårt skriv på svenska på rätt . men en del döva har plugga mycket lika som hörande svenska bra .
beror på olika person har fått missa plugga för lite .
jag har fått lite missa oxå . men jag kunde göra lika som ni .
March 6, 2003
Starscream wrote: Jag själv är halvdöv... hör typ 1% på ena örat, inget jag bryr mig speciellt mycket i och ingen märker det.... ibland kan det såklart vara lite jobbigt om nån viskar till mig i det örat ja inte hör nåt i, då måste man vrida hela huvvet 180 grader för o höra... och när man har hörlurar så hör man bara ur ena :/ hörapparat vägrar jag använda, det låter helskumt när man hör så bra 🙂 hehe
ja jag håller med dig . stämmer blir så .
November 12, 2002
Mysig tråd 😀
DEEPBLUE: vill verkligen inte märka ord men ingen annan har gjort det så jag måste.
Säg: jag är DÖV och inte jag är DÖVA, bara ett litet tips.
För att besvara frågan så har jag inte träffat nån döv men vi har snubbe i skolan som har väldigt dålig hörsel och måste ha en fet hörapparat.
Hans lärare har en mikrofon på alla lektioner så han kan höra och sen är det ljudslingor i hela klassrummet som fångar upp tal och skickar det till hans hörapparat.
March 6, 2003
mullemaster wrote: Mysig tråd 😀
DEEPBLUE: vill verkligen inte märka ord men ingen annan har gjort det så jag måste.Säg: jag är DÖV och inte jag är DÖVA, bara ett litet tips.
För att besvara frågan så har jag inte träffat nån döv men vi har snubbe i skolan som har väldigt dålig hörsel och måste ha en fet hörapparat.
Hans lärare har en mikrofon på alla lektioner så han kan höra och sen är det ljudslingor i hela klassrummet som fångar upp tal och skickar det till hans hörapparat.
ja jag är ju döva riktigt . ja jag förstår jag haft så där förut min tid från 80 talet då . men jag tog bort den jag gillar inte hörapparat . jag askyr den .
February 1, 2002
DEEPBLUE wrote: [quote=mullemaster]Mysig tråd 😀
DEEPBLUE: vill verkligen inte märka ord men ingen annan har gjort det så jag måste.Säg: jag är DÖV och inte jag är DÖVA, bara ett litet tips.
ja jag är ju döva riktigt . ja jag förstår jag haft så där förut min tid från 80 talet då . men jag tog bort den jag gillar inte hörapparat . jag askyr den .
har du varit döv direkt sen födseln DEEPBLUE?
Jag fick en öroninflammation när ja va typ 2-3 så de va tvungen att rensa ut hela örat 🙁 ser inte ut som det ska där inne iaf...
4 Guest(s)