October 11, 2002
skiroy wrote: Skulle nog tro att en del fördomar blåses långt bortom trångsyntheten nu när noddan skrev sitt lilla inlägg. 🙂
Ja jag är döv jag med och ni vet mkt väl vad jag mäktar med när det gäller forumet. 😉
Så se upp killar.
Umm, inget sånt menat, men blev lite chockad bara..
Du skriver ju bra mycket bättre än Deepblue, hur kommer detta sig? Eller ja.. hur kan det vara sån skillnad? :bok:
October 11, 2002
skiroy wrote: [quote=Jiggly][quote=skiroy]Metz: Nej jag är inte född döv, jag tappade min hörsel över en natt då jag var sju år gammal.
Hur kunde det hända?
Det råder lite delade meningar om orsaken men mest troligt är att ett virus "klippte" av hörselnerverna.
Usch of fy, riktigt läskigt... :cy:
March 6, 2003
kottetrance wrote: precis.. har nog mer respekt för döva än för dig.. dom talar/tecknar iallafall REN svenska... i motsats mot vissa andra...
ja du måste förstår att jag har byta skolan minst 4 gånger annan skolan . du måste förstår nu .
du får frågar en person som kallas dugeon siege hon är döv oxå och hon har mycket bra svenska lika som ni .
hon är medlem på NH oxå .
du tror inte på mig eller ?
jag kan tecknar ren svenska bra .
jag har resperkt för er oxå .
jag har kompisar hörnade oxå dom förstår mig hur jag är så döva.
för att jag har inte så bra svenska men mest tecknar än talar .
du förstår nu eller ?
September 12, 2001
Jiggly wrote: [quote=skiroy][quote=Jiggly][quote=skiroy]Metz: Nej jag är inte född döv, jag tappade min hörsel över en natt då jag var sju år gammal.
Hur kunde det hända?
Det råder lite delade meningar om orsaken men mest troligt är att ett virus "klippte" av hörselnerverna.
Usch of fy, riktigt läskigt... :cy:
Livet är läskigt ibland. 😀
December 15, 2002
skiroy wrote: [quote=Jiggly][quote=skiroy]Metz: Nej jag är inte född döv, jag tappade min hörsel över en natt då jag var sju år gammal.
Hur kunde det hända?
Läskigt säger jag bara... satt just en dag och tänkte på hur det skulle kännas att vara döv... Inte kunna höra nånting, det måste vara hemskt
edit: OT som faaaan men har ni märkt att jag bytt nick? :>
August 17, 2003
Hej på er alla som pratat om Döva.. :hmm:
Jag är döv tjej som är tillsammans med DEEPBLUE.
Han har rätt om det att jag är duktigt med svenska än honom.
Men jag accepterar honom att han är inte så duktig på svenska.
Jag brukar hjälpa honom med att skriva rätt på svenska.
Ni ska inte "reta" honom om detta. :arg:
Han menar att han undrar om har ni ngn som har respekterar för döva att dom har dåligt med svenska att skriva på svenska.
Jag hjälper honom att förklara för er allihop som har funderat vad han menar.
Han menar att det finns en del av döva som är inte så duktig på svenska o en del är så DUKTIG på svenska.
Därför vill han tala o vill diskura om detta hur det fungerar mellan hörande mot döva.
Hoppas att ni förstår vad jag menar...
// DUNGEON SIEGE
August 17, 2003
August 17, 2003
kottetrance wrote: precis.. har nog mer respekt för döva än för dig.. dom talar/tecknar iallafall REN svenska... i motsats mot vissa andra...
Vad menar du om respekt för döva än för honom!? :arg:
Jag själv är döv o jag använder mest teckenspråk men inte ren svenska!! För att jag är döv så använder jag teckenspråk som döva! Inte ren svenska!
Hoppas att du förstår vad jag menar!
1 Guest(s)