January 23, 2002
Och sen är det ju än så länge bakhjulsdrift som är snabbast på strippen och kommer nog fortsätta vara det, fast Robban har ju kört en nia med Syclonen nu och jag vet två norrmän med varsin Audi som sniffar på nior också.
Sen i USA och även Australien så kör det ju regelbundna åttor med gatreggade RWD, nior med 4WD och tior med FWD. 🙂
Steel wrote: Supran är snabbast på Bilsports körningar men det finns någon gammal jänkare i Stockholmstrakten som är snabbare och gatreggad, men han kör inte på Bilsports körningar utan bara på andra körningar runt Stockholm, en hel del olagligt tydligen. 🙂
Bilsport????
*LOL*
Ungefär som när PC för alla skriver om datorer.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 5, 2002
Steel wrote: Supran är snabbast på Bilsports körningar men det finns någon gammal jänkare i Stockholmstrakten som är snabbare och gatreggad, men han kör inte på Bilsports körningar utan bara på andra körningar runt Stockholm, en hel del olagligt tydligen. 🙂
Brillko.
snyde wrote: Brillko har kört 8.88. Vet dock inte hur det funkar med klassificeringar och sånt, men som jag ser det är han snabbast.
September 27, 2004
December 11, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Odehn]Det är väl inte direkt så mycket lättare med bakhjulsdrift.
lite lättare med tanke på hur bilen beter sig vid accelerationer, niger i bak. Det bästa är ju självklart 4-hjulsdrift och en aktiv chassiupphägning.
Det bästa är att inte trycka in så jävla mycket hästar för det är åt helvete för mycket hur man än vrider och vänder på det!
Gueno wrote: Snabbast i Sverige är väl Supramannen?
9.21 va?
Hur kan man vara snabbast i Sverige på 9,21...?
Finns flera bilar som gör 5-6 på strippen..
Iofs funny cars, men ändå..
Jänke-V8 och bakhjulsdrift rular, än så länge iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2002
Joni^ wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Odehn]Det är väl inte direkt så mycket lättare med bakhjulsdrift.
lite lättare med tanke på hur bilen beter sig vid accelerationer, niger i bak. Det bästa är ju självklart 4-hjulsdrift och en aktiv chassiupphägning.
Det bästa är att inte trycka in så j**la mycket hästar för det är åt h*****e för mycket hur man än vrider och vänder på det!
Det är sant, men helt klart o-manligt.
December 11, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Joni^][quote=Krqagyzzz][quote=Odehn]Det är väl inte direkt så mycket lättare med bakhjulsdrift.
Det bästa är att inte trycka in så j**la mycket hästar för det är åt h*****e för mycket hur man än vrider och vänder på det!
Det är sant, men helt klart o-manligt.
pfft gokart är det ända manliga!!
100cc och 43hk det är jävlar effekt uttag det :bgrin:
January 2, 2004
Vill ha en lotus omega....Där har ni bil grabbar
http://www.supercars.net/garag...../40v2.html
http://www.itbyn.net/~kfi/lotu.....opgear.avi
http://www.itbyn.net/~kfi/lotu.....Swcops.mov
PS! Toppfarten stämmer inte.. den gör runt 320km/h 😛
January 23, 2002
snyde wrote: [quote=Steel]Supran är snabbast på Bilsports körningar men det finns någon gammal jänkare i Stockholmstrakten som är snabbare och gatreggad, men han kör inte på Bilsports körningar utan bara på andra körningar runt Stockholm, en hel del olagligt tydligen. 🙂
Brillko.
snyde wrote: Brillko har kört 8.88. Vet dock inte hur det funkar med klassificeringar och sånt, men som jag ser det är han snabbast.
Hehe, jo det var ju den jag tänkte på. 🙂
hawkie wrote: hur snabb är syklonrobban? (Cyklone)
Snabbare än 9.21?
Nej, han är inte snabbare än 9.21, han har kört höga nior.
January 2, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=kithiva] PS! Toppfarten stämmer inte.. den gör runt 320km/h 😛
En Lotus Omega i standardskick toppar 280km/h...
Jasså? Det är inte va kompisens gör..Den toppar runt 320 Och den är i standardskick.. inget bytt eller gjort med den...
280..Det är det gamla resultatet sen typ 91-93
Menmen.. Den är fortfarande världens snabbaste standardbil iaf. 😉
June 28, 2001
skiroy wrote: Jag är en stor fan av lotus Omega.
Men den gör inte 320km/h standard...inte en chans.
kan bero på vem som sitter inuti oxå, annars nej den gör förmodligen inte 320 blås pga luftmotståndet.
därimot kan hastighetsmätaren visa fel om man har bytt fälgar på kärran.
May 23, 2002
Enligt alla specifikationer jag hittar så gör den 280. Har han mätt med GPS eller? Man kan aldrig lita på en hastighetsmätare i farter över 200... Det där med standardbil är jäkligt diffust. En Saab 9-5 Hirsch toppar 285 blås, och det är en standardbil. Dessutom så finns det många bilar som är snabbare än den...
Spelar fan ingen roll vem som sitter i när det är toppfart man testar.
1 Guest(s)