January 20, 2002
Har sålt en gammal handdator till en på internet och skickat iväg den som postpaket.
Jag fick alla pengar på konto innan jag skickade den.
Det finns inget kvitto på handdatorn och inget kvitto skrevs i affären.
Köparen fick hem handdatorn och blev väldigt nöjd med köpet och kontaktade mig via mail att allt fungerande bra.
4 dagar senare så kontaktar köparen mig via mail igen och säger att den inte fungerar som den ska och vill skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka :cy:.
Det värkar som så att den har gått sönder i hans ägo för sådant strul har det aldrig varit förut och när köparen fick handdatorn så fungerande den bra.
Det skulle ju vara allt för jobbigt om jag blir tvungen att ge tillbaka pengarna och få en trasig handdator tillbaka som den inte var när jag skickade den...
Vad är det som gäller nu egentligen i detta läge?
Vad är jag skyldig till att göra?
Cezar wrote: [quote=Krqagyzzz]När man köper en bil i andra han av en privatperson som är det RH (runt hörnet)-garanti som gäller. Jag vet inte om detta även gäller då man säljer via postorder.
Ok.
Kan du utveckla lite?
Vad menas med RH ? 🙄
Att garantin räcker tills köparen hunnit gå runt hörnet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
T0FFE wrote: Ja han kan ju knappast klaga på att du inte tar något ansvar för det eftersom du har ett mail som bevis där han skriver att den funkar som den ska och att han är jätte nöjd.
Det är ju knappast så att du hade ställ in en timer så den skulle paja efter 4 dagar 😛
Hur vet du det? 😎
January 20, 2002
T0FFE wrote: Ja han kan ju knappast klaga på att du inte tar något ansvar för det eftersom du har ett mail som bevis där han skriver att den funkar som den ska och att han är jätte nöjd.
Det är ju knappast så att du hade ställ in en timer så den skulle paja efter 4 dagar 😛
Japp.
Vågar man posta en quote i tråden om vad köparen skrev för något i mailet? 🙄
July 14, 2004
Cezar wrote: [quote=T0FFE]Ja han kan ju knappast klaga på att du inte tar något ansvar för det eftersom du har ett mail som bevis där han skriver att den funkar som den ska och att han är jätte nöjd.
Japp.
Bättre med screenshot.
January 20, 2002
Nomic wrote: [quote=Cezar][quote=T0FFE]Ja han kan ju knappast klaga på att du inte tar något ansvar för det eftersom du har ett mail som bevis där han skriver att den funkar som den ska och att han är jätte nöjd.
Japp.
Bättre med screenshot.
Ok, måste bara ha klart för mig att det är fullt tillåtet att göra så... :arg: :bok:
Cezar wrote: [quote=Nomic][quote=Cezar][quote=T0FFE]Ja han kan ju knappast klaga på att du inte tar något ansvar för det eftersom du har ett mail som bevis där han skriver att den funkar som den ska och att han är jätte nöjd.
Japp.
Bättre med screenshot.
Ok, måste bara ha klart för mig att det är fullt tillåtet att göra så... :arg: :bok:
Du kan lägga ut nästan vad som helst om du plockar dän namn, persnr och sådant som uppenbarligen kan spåras till en specifik person..
Typ PUL..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)