January 20, 2002
Jag hoppas mailen är till bevis ifall något händer.
Here we go:
Köparen skrivar i första mailet att ingen skiva var med i paketet som jag skickade men jag är 100% säker på att jag lade i den och sedan så gav jag länk till samma drivrutiner och program som finns på skivan i mitt mail tillbaka.
Jag får en känsla av att köparen ångrar sig och försöker dra en fuling 👿 .
Det känns skönt att ni håller mig med i tvisten iaf :).
Cezar wrote: Jag hoppas mailen är till bevis ifall något händer.
Here we go:
Köparen skrivar i första mailet att ingen skiva var med i paketet som jag skickade men jag är 100% säker på att jag lade i den och sedan så gav jag länk till samma drivrutiner och program som finns på skivan i mitt mail tillbaka.
Jag får en känsla av att köparen ångrar sig och försöker dra en fuling 👿 .
Det känns skönt att ni håller mig med i tvisten iaf :).
Jo, nog verkar det fuling, fast kanske på ett mer naivt sätt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
skiroy wrote: Hmmm...det låter som att han har försökt sig på att uppgradera den men misslyckats totalt och vill nu låta köpet gå tillbaka.
Häftigt,det var precis min första tanke redan när jag kom till frågorna om programuppdatering OSV.
Han har säkert pulat in massa skit på den som har fuckat upp sig...
January 20, 2002
Ok. Nu ska ni få se kära NH folk.
Fick mail nyss och såhär skriver köparen:
Tyvär kommer jag att anmäla dig till tradera support om den kommer inte leda till nåt kommer jag gå änu hödre.!!!!
Plus komer jag trolegen legga negativ omdöme om dig!Jag brur mig inte så mycket om den funnkade hos dig,handdator funkar inte hos mig och det är viktigaste för mig!!!!Jag vill lössa problemet på finnt sätt.Du få komma med förslag själv nu!
Just nu stå det ort mot ort.Jag kan själv litte om konsument lagen och om jag behöver veta mer så kan jag fråga hjälp hos min tje hon är advokat.
Min förslag vi lösser den på ett finnt sätt.kom med förslag själv!!!!
MVH.*pip*
Jag kommer att stå fast vid det jag en gång sa och jag sparar alla mail som jag får inklusive dem tidigare som jag visade.
Gräver köparen sin egen grav eller?
July 18, 2002
Vilket retard, säg att han får göra vad fan han vill. Om du inte skrev explicit att du lämnar ut x antal dagars garanti så kan han inte göra något juridiskt, så är det.
Om han skriver negativt @ tradera så skriver du helt enkelt att han sabbade enheten och skyller på dig. That's it. Ingen kommer bry sig om den negativa poängen.
January 20, 2002
macrus wrote: Haha, fick sig ett skratt åt hans svenska. Herregud vilken stavning är han 14år eller vad?
Av det jag sett så verkar det som du har rätt. Han kanske har tappat den i marken eller vad som helst och vill ha tillbaka pengarna för han är klantig. Well well, stå på dig!
Jo, svenskan är väll inte den bästa.
Vill inte påpeka något om det heller då kanske personen i fråga "dampar" 😕 .
July 18, 2003
Låt honom anmäla dig till tradera och polisen om han så vill. Den fungerade ju när du skickade den till honom.
Skulle tro att du har rätten på din sida.
Sen så borde han lära sig lite bättre svenska ;D
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
denstore wrote: För att diskutera något närliggande, hur hade ni resonerat i detta läget?
Ni hade bestämt med någon om att köpa något. Hälften betalt i förskott, och hälften efter att ni har fått varan.
Ni får grejen, och den funkar inte. Vad hade ni gjort?
Fungerar inte grejjen vid ankomsten så får naturligtvis köpet gå tillbaks..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
T0FFE wrote: Tja det är ju som han säger ort mot ort så vilken ort är du ifrån och vilken är han ifrån? jag tror säkert din vinner .
Men akta dig för hans tje som är advokat.. 14 åriga advokater kan nog vara svåra att handskas med 😛
tror dock inte han är 14,utan finsk, dom brukar byta ut "d" mot "t" och dubbla bokstäver o ha sig... iaf i uttalet :bok:
T0FFE wrote: Tja det är ju som han säger ort mot ort så vilken ort är du ifrån och vilken är han ifrån? jag tror säkert din vinner .
Men akta dig för hans tje som är advokat.. 14 åriga advokater kan nog vara svåra att handskas med 😛
Nu är väl inte stavning och språkkunskaper det relevanta..
Men nog tror jag han står tandlös om det ställs på sin spets..
(Köparen alltså)..
1 Guest(s)