July 14, 2004
vilken jävla fjolla, de är väl bara o fixa nya drivisar då, killen är ju helt uppenbart ute o cyklar både rättsmässigt och allmänt.
"den FONKA JATTEBRA NAER JAG FIKK!; MEN SEN JAG INTALERA BRA PROGRAM O JAG KLIKA O KLIKA O INGET HANDA JAG VIL HA PÄNGAR TILLBAK! VI LOSA FINT MIN FLEKVEN AR ADVUKAT!!!"
Det var ju mer eller mindre vad han sa fast mer inlindat.
February 9, 2004
ASlltså jag vet exakt vad hans problem är.
Det brukar stå:
Tap the screen to "konfigurera" it.
då kommer det att se ut såhär på hans skärm:
+ +
+ +
man ska alltså peka mitt i plustecknet i en viss ordning för att kalibrera skärmen. Det är där idioten har fastnat.
Jävla idiot som får ryck pga. ett litet problem.
Be fanskapet fara åt skogen.
Inga "bengar dillbokka" här inte..
April 10, 2001
Har haft samma fel på ett par Palm vid olika tillfällen. Lär väl vara likvärdigt med andra handdatorer.
En HARD RESET har fixat det. Brukar finnas tre olika resetmöjligheter. Hard reset är den mest omfattande, då brukar allt lösa sig.
Be han kolla efter det, för som sagt, mest troligt har han försökt sig på nån form av uppdatering som inte gick riktigt bra.
March 14, 2004
Ä skit i killen. Om han sabbar en handdator så är det väll hans problem. Går han till polisen så har du ju bevis plus en hel hög vittnen på nordic. Tror det skulle gå gallant men chansen att du hamnar i domstol är nog minimal. Det är ju knappast så att du har blåst han.
January 20, 2002
HELIX wrote: Det är så j**la drygt att leka support åt personer som inte har den minsta aning om hur man använder grejjerna. Näe, sälj bara till personer som vet hur man använder skiten. Det är iof lite svårt på Tradera men ändå.
Jo, datorprylar på NH går alltid smidigt.
Lade ut en CRT 17" skärm på Tradera och hade en köpare som bjöd 200:- och han skulle betala kulorna men gjorde det aldrig.
Senare fick han 1 vecka till på sig men då hade han ekonomisk kris osv osv.. Tiden gick men det blev ingenting...
Sen så lade jag ut skärmen här på NH och elmor köpte den efter 2timmar och satte in kulor på en gång.
Imorgon ska jag skicka den.
January 20, 2002
skinner wrote: Ä skit i killen. Om han sabbar en handdator så är det väll hans problem. Går han till polisen så har du ju bevis plus en hel hög vittnen på nordic. Tror det skulle gå gallant men chansen att du hamnar i domstol är nog minimal. Det är ju knappast så att du har blåst han.
Jo.
Dessutom har jag 150 registrerade auktioner på Tradera som har gått fint och han själv har 1 :eye:.
January 20, 2002
squarepusher wrote: Du har inte gjort något fel, fan heller att han ska få några pengar tillbaka. Tycker du ska kommentera det när du ger honom omdöme på tradera, så inte andra personer gör affärer med den "pappskallen".
Ok.
Tyvärr gav jag honom positiv i början eftersom allt gick så fint.
Sedan efter ett tag "upptäckte" han att den var "trasig"...
Undra om han är ung och inte är så duktig på att stava eller är typ Finne eller Norsk och har språksvårigheter på så sätt...
Man kan ju undra hur gammal personen i fråga är i allafall med tanke på dennes argument :bgrin: :roll:.
January 20, 2002
2 till mail som jag har fått:
11 Aug
Jag tror inte att du förstår!!!!
Jag har adrig uppgraderat nåt, inte äns försökt.
När jag startar handdator kommer det upp en beskrivning om att man ska "kolibrera" skärmen, allså peka där krysen står, men hur många gånger man än gör det så börjar det om och om igen hela tiden. Kan inte koma vidare än "kolibreringen", det verkar som enheten inte kan registrera rätt position från pennan.MVH *pip*
Det är det som är "felet" alltså ?
11 Aug
Jag anklagar dig inte för nåt.Så fort fick jag den så blev blev dett problemm.Hur tror jag känner mig???Men jag har fotfarandet samma problem som innan.
Jag skrev till dig i första mail att den funnkar perfekt eftersom enda jag gjorde satt på den...den ljuste...visade tecken att den funkade,sama teken som nu,men sen hade jag ingen tid och reste i väg!Bara nu när jag hade verkligen tid att kolla igenom handdator,hittade jag fel
Jag vet ej om det gick sönder under leveransen eller på ett anann sett.Det är enda jag vill att den ska funnk.
Imorgon ska ja till en data affär bredvid mig, vi få se?!
För min del handlar mycket om tid inte pengar.....nu vill jag att handdator ska funka,mycket infarmation som jag måste lägga in så fort som mjöligt.
Om du har kann komma med nån förslag......kom då,vi kanske kan lössa allt på fint sett.
MVH.*pip*
Jahopp.
Jag har inte sagt att personen anklagar mig.
I sina tidigare mail så sa personen att den fungerade perfekt när personen fick den.
Hur kan en handdator fungera perfekt om man bara slår på den som personen i fråga påstår och säga så i efterhand?
Personen ska till en "data affär".
Vilka mer än mig tror att personen i fråga då, säkert har pratat med ett proffs inom området och konstaterat att den är trasig och dessutom måste ha gått sönder i min ägo ?? 😀
Fortsättning följer
May 10, 2005
Kvalificerat skitsnack från hans sida. Han antagligen tappat den i golvet eller något sådant och nu vill han köra en fuling. (Jag menar givetvis köparen).
För övrigt så kan du kontakta konsumentvägledaren i din kommun (om kommunen nu har en sådan, alla har inte). Konsumentvägledaren kan ge dig råd och information om vilka regler som gäller och det är gratis (iallafall i den kommun jag bor i, tror det gäller överallt).
EDIT: Kolla http://www.uppsala.se/uppsala/....._6598.aspx
//jo
Btw, kolla stavningen i din signatur... 😉 (Tänker på den gröna raden...)
2 Guest(s)