July 18, 2003
Cezar wrote: 2 till mail som jag har fått:
11 Aug
Jag tror inte att du förstår!!!!
Jag har adrig uppgraderat nåt, inte äns försökt.
När jag startar handdator kommer det upp en beskrivning om att man ska "kolibrera" skärmen, allså peka där krysen står, men hur många gånger man än gör det så börjar det om och om igen hela tiden. Kan inte koma vidare än "kolibreringen", det verkar som enheten inte kan registrera rätt position från pennan.MVH *pip*
Det är det som är "felet" alltså ?
11 Aug
Jag anklagar dig inte för nåt.Så fort fick jag den så blev blev dett problemm.Hur tror jag känner mig???Men jag har fotfarandet samma problem som innan.
Jag skrev till dig i första mail att den funnkar perfekt eftersom enda jag gjorde satt på den...den ljuste...visade tecken att den funkade,sama teken som nu,men sen hade jag ingen tid och reste i väg!Bara nu när jag hade verkligen tid att kolla igenom handdator,hittade jag fel
Jag vet ej om det gick sönder under leveransen eller på ett anann sett.Det är enda jag vill att den ska funnk.
Imorgon ska ja till en data affär bredvid mig, vi få se?!
För min del handlar mycket om tid inte pengar.....nu vill jag att handdator ska funka,mycket infarmation som jag måste lägga in så fort som mjöligt.
Om du har kann komma med nån förslag......kom då,vi kanske kan lössa allt på fint sett.
MVH.*pip*Jahopp.
Jag har inte sagt att personen anklagar mig.
I sina tidigare mail så sa personen att den fungerade perfekt när personen fick den.
Hur kan en handdator fungera perfekt om man bara slår på den som personen i fråga påstår och säga så i efterhand?Personen ska till en "data affär".
Vilka mer än mig tror att personen i fråga då, säkert har pratat med ett proffs inom området och konstaterat att den är trasig och dessutom måste ha gått sönder i min ägo ?? 😀
Fortsättning följer
Jag skulle ju inte säga till någon att något fungerar perfekt innan jag har testat produkten i fråga. Det är som t.ex. om man köper en ny mobil telefon och startar den och sedan går man runt o säger till alla man känner att det är det bästa telefonen man har haft.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 20, 2002
jo wrote: Kvalificerat skitsnack från hans sida. Han antagligen tappat den i golvet eller något sådant och nu vill han köra en fuling. (Jag menar givetvis köparen).
För övrigt så kan du kontakta konsumentvägledaren i din kommun (om kommunen nu har en sådan, alla har inte). Konsumentvägledaren kan ge dig råd och information om vilka regler som gäller och det är gratis (iallafall i den kommun jag bor i, tror det gäller överallt).
EDIT: Kolla http://www.uppsala.se/uppsala/....._6598.aspx
//jo
Btw, kolla stavningen i din signatur... 😉 (Tänker på den gröna raden...)
Sådär, skrev en långt mail.
Kan ju berätta vad jag får för svar där sen.
January 20, 2002
Hehe jo till en början ville jag ha råd men köparens uppträdande har gjort det hela mycket intressantare... 🙂
Edit:
Sådär ja!
Fick samtal nyss imorse ifrån Konsumentverket och damen där förklarade ungefär lika som ni har svarat här i tråden.
Jag behövde 'inte alls bry mig' förklarade hon ungefär.
Mailet som jag fick är tillräckligt som bevis om han skulle vara riktigt ihärdig och försöka gå till tingsrätten med det hela.
Privatköpslagen gäller och beskrivningen som jag gav om att köparen troligtvis har uppdaterat den eller liknande lät väldigt realistisk tyckte damen.
Jag har sparat det första "bevis mailet" samt dem andra mailen nu och även skrivit ut det.
Nu så får vi se hur köparen agerar men fortsätter personen i fråga med sina lömska argument så lovar jag ska "hänga" ut dennes ord i tråden och någon gång i framtiden kanske den också får äta upp sina ord :x.
January 14, 2004
Cezar wrote:
Fick samtal nyss imorse ifrån Konsumentverket och damen där förklarade ungefär lika som ni har svarat här i tråden.Jag behövde 'inte alls bry mig' förklarade hon ungefär.
Mailet som jag fick är tillräckligt som bevis om han skulle vara riktigt ihärdig och försöka gå till tingsrätten med det hela.
Där ser du.. Det skulle ha räckt med att lyssna på oss 😛
January 20, 2002
T0FFE wrote: [quote=Cezar] Fick samtal nyss imorse ifrån Konsumentverket och damen där förklarade ungefär lika som ni har svarat här i tråden.
Jag behövde 'inte alls bry mig' förklarade hon ungefär.
Mailet som jag fick är tillräckligt som bevis om han skulle vara riktigt ihärdig och försöka gå till tingsrätten med det hela.
Där ser du.. Det skulle ha räckt med att lyssna på oss 😛
Japp! 😀
2 Guest(s)