Här ska Saddam gömma sig|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Här ska Saddam gömma sig
Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 20, 2003 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Kolla in saddams nya bunker...eller lättare sakt Superbunker....Sjukt......... :bgrin:

http://www.aftonbladet.se/vss/.....41,00.html

hehehe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
292880
March 20, 2003 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

när ja blir stor ska jag köpa en sån

Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
292881
March 20, 2003 - 11:22 am
sp_Permalink sp_Print

hehe.......Do it

Dampen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 90
292883
March 20, 2003 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

hehe... fan vad aftonbladet är oseriösa...

"Ska klara en atombomb"... yeah right. 30 cm tjocka väggar.

Bra att man ger ut ritning på hur man skall gömma sig i krig 🙄

Jag fattar inte hur Aftonbladet kan publicera sådan skit.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
292898
March 20, 2003 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

svårt för amerikanerna att ta honom om till och med aftonbladet har ritningar på hans gömställe och vet vart flyktvägen mynnar ut... 🙂

Vecna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 674
292905
March 20, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Dampen wrote: hehe... fan vad aftonbladet är oseriösa...

"Ska klara en atombomb"... yeah right. 30 cm tjocka väggar.

Bra att man ger ut ritning på hur man skall gömma sig i krig 🙄

Jag fattar inte hur Aftonbladet kan publicera sådan skit.

30cm tjocka väggar... skulle klara en atombomb OM den detonerade MINST 250 meter bort, stog ju inget om hur långt under jorden den är heller. Jag säger ignenting för jag vet ej exakt vilket material väggarna är eller hur långt ner bunkern egentligen är... Sett en hel del atom bombs filmer och själva smällen är ju rejäl vid "direkt" hit då men tryckvågen har raserat en hel del hus som står OVANFÖR jorden, aldrig sett att tryckvågen i sej har rykt upp saker som varit under...

Tycker det kan vara lite dumdristigt att kritisera fakta innan dom okända faktorerna är inräknade i den sk. ekvationen 🙄

Men sjyst place liksom, kanske man skulle ha som mål att försöka fixa ett hus som såg ut ungefär sådär eller nått 😀

Om det nu stämmer så vore det ju idiotiskt ändå att dra iväg en nuke! Risken är ju inte direkt stor att dom släppen en sån "bara" för att ta ut en människa, den kritiken vill dom nog inte ha! Göra ett visst landområde till öken så att ingen kan bo där på BRA många år pga. strålning. Jorå visst kommer Saddam att överleva detta helt klart!

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
292913
March 20, 2003 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vecna wrote: Tycker det kan vara lite dumdristigt att kritisera fakta innan dom okända faktorerna är inräknade i den sk. ekvationen 🙄

eehm... då kan det väl inte vara fakta? lite motsägelsefullt =D

En plus, detonerar en atombomb 250 fårn bunkern så lär ju det bli ganksa kraftig radioaktiv strålning, hur ska då sadam kunna lämna huset...

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
292937
March 20, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Strålningen blir mindre o mindre och så finns ju dräkter för sånt.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
292985
March 20, 2003 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

sadam lär ju sitta där nere och spela skinnflöjt under hela kriget

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
292987
March 20, 2003 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

fan finns det ingen dörr till toan det kallar jag inte lyx... laugh

Vecna
Kommer du hit ofta?
Medlem
293009
March 20, 2003 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: fan finns det ingen dörr till toan det kallar jag inte lyx... laugh

Verkar se ut som en konstig lysknapp de där asså... kanske en elektrisk dörr? Säkert high-tech å åker ner uppifrån 😛

Å jo sen finns det ju någonting som heter skyddsdräkt men asså hur smart är man om man bygger en bunker som "tål" en atombomb och sen inte ha grejer för att kunna ta sej därifrån efter en? Det lönar det sej att fundera lite på en fråga/kommentar iaf 2-3 gånger innan man skriver 🙄

Inge illa menat till nån för sån är inte jag men i allmänhet så finns ibland svaret i själva frågan typ som denna... En bunker som ska klara en atombomb, vad är effekten av en atombomb? Svar: Radioaktivitet ovanför. Hur löser vi det problemet? Svar: Radioaktiva dräkter kan vara en bra tanke(?) Alt. 578 mil lång tunnel från Irak så man kommer ut i Paris kanske 😮

Nu om det är 578 mil från Irak till Paris vete fan men de var menat som exempel... Tänkte jag skulle skriva de innan nån kläcker ur sej att det INTE är 578 mil mellan Irak å Paris *suck* Jobbigt att man måste skriva så för att slippa ev. onödiga kommentarer... Nuff said!

Blue_Moon_ wrote: [quote=Vecna]Tycker det kan vara lite dumdristigt att kritisera fakta innan dom okända faktorerna är inräknade i den sk. ekvationen 🙄

eehm... då kan det väl inte vara fakta? lite motsägelsefullt =D

Inte det minsta motsägesefullt, fakta som fakta visst!!! Men sen om du har all fakta är läget ett helt annat! Precis samma sak som att du söker efter fakta här på forumt så att du får ett visst grep om en sak och kan utala dej men att kritisera ämnet rakt av är ju inte så smart eftersom du inte har all fakta om ämnet utan kan bara diskuttera vissa delar och att döma ut det utan motargument är bra onödig kommentar från början om man inte kan fortsätta. Va väl inte svårt? 😛

Ska man kritisera någonting så är ju fördelen den att lägga ett motargument för annars fyller det absolut ingen funktion och är bara tomma ord för evntuella läsare och meningen med att skriva är väl för att andra ska läsa? En fördel är ju om man förstår. Typ: Det där är skitsnack därför att... bla bla...

Precis som jag sa att det är "dumdristigt att kritisera fakta innan dom okända faktorerna är inräknade" och jag la ett argument bakom mitt utalande 😀 Fast jag håller med att det jag sa va nog lite otydligt, kanske skulle ha stått "Det är dumdristigt att döma ut någonting HELT utan att ha all fakta och ev. motargument!" Men då bärjar vi gå in på petiteser som att märka ord, så svårt var det väl inte att förstå va jag menade? Kanske det va å jag ber om ursäkt för de! 😮

Asså diskussionslära kan vi ta en egen tråd till för dom som vill... fan jag fattar inte att jag jämt kan skriva å skriva utan å sätta stopp haha aja nånting ska man väl vara bra på 😀

Hyper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
293012
March 20, 2003 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Strålningen blir mindre o mindre och så finns ju dräkter för sånt.

Ja, men du vet atombomberna som detonerade i Hiroshima och Nagazaki under andra världskriget (1939-1945, bomberna föll 1945.) De orskade så kraftig skada och strålning så vissa delar är fortfarande obebodda och de lider fortfarande av strålningsskador och diverse sjukdomar.

Sen eftersom det är en bunker säger det sig självt att den antagligen ligger en bra bit in under marken vilket medför att den mycket väl kan överleva själva detonationen av en atombomb, dock kan nog dess effekter bli förödande.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
293035
March 20, 2003 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Den tyske ingenjören wrote: - Det blir spännande för oss som deltog i byggandet att se om anläggningen överlever ett amerikanskt anfall

HAHAHA!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
293050
March 20, 2003 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Den tyske ingenjören]- Det blir spännande för oss som deltog i byggandet att se om anläggningen överlever ett amerikanskt anfall

HAHAHA!

ye den låter ju väldigt seriös 😀

max_4
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
293331
March 20, 2003 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

gah...dessa tyskar! 🙄

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
293335
March 20, 2003 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: fan finns det ingen dörr till toan det kallar jag inte lyx... laugh

Det är en hiss ju...

Vecna
Kommer du hit ofta?
Medlem
293388
March 20, 2003 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=BelGarath]fan finns det ingen dörr till toan det kallar jag inte lyx... laugh

Det är en hiss ju...

LITE ballt eller.... hur ofta får man tillfälle att ha sex i en hiss OCH ett "badrum" samtidigt liksom??? De där kallar jag fan LYX!!!

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
293408
March 21, 2003 - 12:49 am
sp_Permalink sp_Print

hag jag trodde rubrikebn var "hur ska saddam jämma sig" haha å då tänkte jag att "i en toalett skulle väl funka bra" hahahhahha fan då.. 😮 😮

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 390
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL