March 14, 2004
Har SVT gjort fel som visade pippi?
December 31, 2002
En sak slog mig när jag läste artikeln. Jag vet att tidningar brukar överdramatisera allt men det här tar nog priset:
Aftonbladet wrote: Här översköljs Pippi Långstrumps båt av en jättelik flodvåg.
Om man tittar på bilden så ser det nästan ut som om de surfar på den.
March 14, 2001
whak wrote: Jag tycker dom har gjort fel.
Visst för oss som är lite äldre så tänkter man inte på det.
Men tänk på ett litet barn som kanske har förlorat sina föräldrar där nere i Thailand, hur tror ni han/hon tycker det är att se det där avsnittet av Pippi?
Inser att inte bara dom som blibit drabbade av vågen? 🙄
June 28, 2001
whak wrote: Jag tycker dom har gjort fel.
Visst för oss som är lite äldre så tänkter man inte på det.
Men tänk på ett litet barn som kanske har förlorat sina föräldrar där nere i Thailand, hur tror ni han/hon tycker det är att se det där avsnittet av Pippi?
jo men just att cencuera vatten pga någon kan ha blivit av med nån kär i en liten katastrof är ju ganska löjligt, om jag känner någon som stoppat fingrarna i väggen och fått sig en stöt så hjärtat stannat så kan jag ju inte kräva att "två hål i väggen" reklamen inte ska sändas.
Jag ser likhet med päron som lär sina ungar att alla hundar är farliga så resulterar det i att ungarna blir lika rädda fast det inte är nånting att vara rädda för.
November 29, 2003
Mind wrote:
jo men just att cencuera vatten pga någon kan ha blivit av med nån kär i en liten katastrof är ju ganska löjligt, om jag känner någon som stoppat fingrarna i väggen och fått sig en stöt så hjärtat stannat så kan jag ju inte kräva att "två hål i väggen" reklamen inte ska sändas.Jag ser likhet med päron som lär sina ungar att alla hundar är farliga så resulterar det i att ungarna blir lika rädda fast det inte är nånting att vara rädda för.
Men nu var det ju inte bara lilla "Kalle på 8år" som förlorade sin föräldrar utan x antal. Så du kan inte jämföra med "din händelse"
Det är fel av dem när dom sänder det så inpå det som hände i Thailand. Hade dom sändt det om ½år så har det hunnit lagt sig.
4 Guest(s)