June 28, 2001
skinner wrote: Men tänk så hemskt för lilla Lisa som har blivigt av med sitt hus i Skåne. Får dom inte visa hus på tv då?
yeah, en bättre version av vad jag försökte få fram.
Omöjligt att ta hänsyn till alla.
det är inte bra att skydda sig från alla världens "hämskheter", bygger man upp en mur runt sig själv eller ens ungar så blir det ett helvete när betongen börjar vittra och den rasar.
June 30, 2001
.ToL wrote: [quote=Krqagyzzz]Äh, folk gnäller för mycket.
Jag tycker inte svt borde få visa träd i tv med tanke på hur synd det är om alla skogsägare.. bla bla bla.
Kan du aldrig skriva egna inlägg? Jag har bara sett dig citera andra istället för att hitta på något eget.
On topic: jag tycker nog att det är en lite illa vald tidpunkt att visa just det avsnittet. Hade nog varit bättre med ett annat...
April 30, 2004
whak wrote: Jag tycker dom har gjort fel.
Visst för oss som är lite äldre så tänkter man inte på det.
Men tänk på ett litet barn som kanske har förlorat sina föräldrar där nere i Thailand, hur tror ni han/hon tycker det är att se det där avsnittet av Pippi?
Jag instämmer,
Det var inte så lägligt att sända detta barnprogram (som alltså är riktat till barn, & barn som möjligen vart med om katastrofen) Just nu.
Jag tycker dom gjorde fel.
Såklart det hadde vart skillnad om det inte vart ett barnprogram, men eftersom det var det så, Ja.
//Kontrast
(Å till er som kommer med kommentarer som "Orka whine" säger jag bara: suck, Om man inte kan ta en av nutidens största katastrof på allvar kan man då inte ta mycket på allvar alls. )
March 1, 2004
Kontrast wrote: [quote=whak]Jag tycker dom har gjort fel.
Visst för oss som är lite äldre så tänkter man inte på det.
Men tänk på ett litet barn som kanske har förlorat sina föräldrar där nere i Thailand, hur tror ni han/hon tycker det är att se det där avsnittet av Pippi?
Jag instämmer,
Det var inte så lägligt att sända detta barnprogram (som alltså är riktat till barn, & barn som möjligen vart med om katastrofen) Just nu.
Jag tycker dom gjorde fel.
Såklart det hadde vart skillnad om det inte vart ett barnprogram, men eftersom det var det så, Ja.
//Kontrast
(Å till er som kommer med kommentarer som "Orka whine" säger jag bara: suck, Om man inte kan ta en av nutidens största katastrof på allvar kan man då inte ta mycket på allvar alls. )
Jag tror inte att dom som kollar på Pippi, t.ex den där 4åringen som man fick läsa om, har någon som helst aning om vad som hände i Thailand.
Tror du?
August 7, 2001
vad jag har lärt mig är att barn ska vara rädda saker. då får dom större respekt för sakerna när dom blir äldre.
sen om avsnittet... jag tror dom barnen som blev rädda nu kommer vara det om 2år också.
så om man ska tänker så kommer ju det inte kunna visas någonting på tv i framtiden.
våldtäkter, våld, träd, skyskrapor, jättevågor, flygplan, bilar osv.
många barn har varit med om många olika tragedier...
May 17, 2002
whak wrote: [quote=festisMER]
Jag tror inte att dom som kollar på Pippi, t.ex den där 4åringen som man fick läsa om, har någon som helst aning om vad som hände i Thailand.
Tror du?
Dom barnen som har varit där vet det, du kan ju gissa hur dom känner sig.
men man kan inte ta hänsyn och granska allt som sänds in i minsta detalj. Tänk på alla barn som har föräldrar som grälar mycket, om man skulle ta überhänsyn till de barnen så borde man inte få visa folk som grälar i tv.
November 29, 2003
dree Rädd? man ska ha respekt, Det jag försöker säga är att det är jävligt dummt att visa det så nära inpå det som hände i Thailand, dom hade ju kunnat tagit ett annat avsnitt.
Krqagyzzz Visst, men när det är så många som har drabbats så tycker jag iaf att man kan tänka till lite.
Jag tror det är svårt att förstå när man sjä'lv inte har blivit drabbad.
March 14, 2004
Det är många fler barn som har blivigt av med föräldrar för att dom har tagigt självmord än i Asien. Det vanligaste sättet är att man skjuter sig själv eller hoppar från något högt. Ska man du inte visa t.ex. höga hus eller broar på tv då?
Det är bättre att föräldern/föräldrarna pratar med barnet. Det funkar helt enkelt inte att sluta visa allt på teven.
April 14, 2002
dree wrote: vad jag har lärt mig är att barn ska vara rädda saker. då får dom större respekt för sakerna när dom blir äldre.
sen om avsnittet... jag tror dom barnen som blev rädda nu kommer vara det om 2år också.
så om man ska tänker så kommer ju det inte kunna visas någonting på tv i framtiden.
våldtäkter, våld, träd, skyskrapor, jättevågor, flygplan, bilar osv.
många barn har varit med om många olika tragedier...
Det man inte dör av blir man starkare av eller hur är det? 😉
Tycker det var lite långsökt att inte visa det. Är som att älta samma sak om och om igen. Nu när media slutat skriva om det och allt äntligen börjar återgå till det normala så ska det ju vara så.
1 Guest(s)