May 31, 2004
Hej... Jag är väldigt intresserat av såna ämne... Nu har jag sett Conspiracy theory:did we land on moon? Det har lite hjälpt mig att ha syn på den fråga... att vi har inte laddat... (Strålning är den bästa faktor att vi kunde aldrig göra det) Men sen hörde jag/inte visste att japan skulle skicka en raket(med kamera) till månen så att man skulle göra bilder.... och veta exakt hur det är... Så det borde ha varit mellan 2003/2004..... men jag har inte hört ngting om det... ngn som har svar va som har hänt med den raket?
March 14, 2004
Jag är totalt klyven i frågan. Ena dan tror jag det och nästa inte. Men idag så tror jag att det väger emot. För strålningen utanför jorden är så hög så att den "grillar" allt. Sem att det var kalla kriget och USA var desperata över att inte låta Sovjeterna hinna före.
May 31, 2004
.ToL wrote: Vad jag vet så har dom skickat upp den! Vet dock inte vad som hände med den.
Tror för övrigt inte att vi har landat på månen. Alla bevis visar motsatsen!
Okej.... Ja det är sjukt att i så fall har myndigheter ljugit får hela världen... Men enligt filmen så usa folket var rädda att rysska skulle lägga atombomber på månen så att de var inriktat på USA etc... Men Känns konstigt att ryska har aldrig skickat dit ngn! även usa har inte skickat ngn på dit på lång tid......
Känns ändå att Ryssland och USA vet om det att ingen har landat på månen... Ngnting som är väldigt konstigt tycker jag... samma sak med Area 51... Hmmm och vi snackar att vi ska resa till MARS... Det kommer bli ju aldrig
January 15, 2004
Då var vi där igen.
Här en gamal tråd om ämnet.
ang månlandningen
I det tredje inlägget har sPaZz lagt in en länk som tar förklarar en del av de argument som använts i Conspiracy theory för att bevisa att månlandningen aldrig skett.
Har ni sett filmen och ej tror på att det skett någon månlandning så bör ni verkligen läsa igenom tråden och länken som sPaZz skrev i tråden.
March 15, 2002
Satt precis och letade efter länken men ser att den redan finns här, man tackar. 😀
Har förresten hittat en till länk som går igenom filmens s.k. "bevis" och kraftfull krossar dem.
October 24, 2002
Samma folk som hävdar att det aldrig skett, är samma folk som tror blint på Moore, som inte tror att det var ett plan som krasha in i Pentagon, samma folk som hävdar att de älskar att äga men inte har en aning om vad äganderätten innebär, sossar med andra ord 🙂
Är helt övertygad om att de varit på månen.
March 10, 2002
Delph1 wrote: Conpiracy theory tittar väl bara på den första månlandningen? Den tar väl inte hänsyn till at fler försök gjorts?
Skulle iofs inte förvåna mig om amerikanarna fuskade sig dit först 😉
//Andreas
Inte mig heller. Personligen tror jag inte att de landade på månen 20 juni 1969, kanske senare. Men inte då. Om jag inte har fel för mig så blev Michael Collins som också "var med" lite galen eller något eftersom han inte fick någon uppmärksamhet. Han kanske hotade NASA med att berätta att inget hänt så manipulerade de hans hjärna. Haha ;D
May 31, 2004
Delph1 wrote: Conpiracy theory tittar väl bara på den första månlandningen? Den tar väl inte hänsyn till at fler försök gjorts?
//Andreas
njaaa där har du fel... tror att de nämnde att det var bilderna från andra apollo.... och sen att det fanns det ingen raket under skeppet i alla apollo..
Men egentligen jag frågade om Japan har verkligen skickat en racket dit(som jag skrev innan)... eller så gick det aldrig från grunden....
Andra sak som jag tror att de jävla idioter om man får kalla de som gömmer allt.... är fallet om ljudet som har kommit från rymden... först var det mkt snack om det... sen helt plötsligt ingenting om det...hmmm.... Area 51 har tagit hand om det igen eller? Alltså kan inte ngn land bara anfalla area 51? så att alla folk gå in på märken och de som jobbar på särkehet kunde inte stoppa de... Alltså om vi har aldrig landat/landat, finns ufo/icke finns, andra konstigheter som de innehåller ska varje person veta om det....
November 27, 2003
polki84 wrote: [quote=Delph1]Conpiracy theory tittar väl bara på den första månlandningen? Den tar väl inte hänsyn till at fler försök gjorts?
//Andreas
njaaa där har du fel... tror att de nämnde att det var bilderna från andra apollo.... och sen att det fanns det ingen raket under skeppet i alla apollo.
Du missa lite poängen med vad jag menade men ok 😉
//Andreas
May 31, 2004
jo... jag vet... men de gjorde tester på andra apollo... t ex att en bild som var tagen först och sen efter 2 timmar var likadant fast NASA menade att den har tagit i långt från...
edit/ http://www.ufo.se/fakta/artikl.....moon.shtml
och där kan du hitta några... t ex som jag menade om två bilder från apollo 15
March 15, 2002
Det som är särskilt intressant när det gäller månfärderna är att det ofta är den allmänna uppfattningen om USA som påverkar människor syn i den här frågan.
På 60 och 70 -talet så hade USA fortfarande ett väldigt gott anseende sen andra världskriget och trots vietnam så såg många fortfarande USA som frihetens försvarare och beskyddare. Såldes var det även otänktbart att USA skulle ha fejkat månfärderna.
Idag är dock situationen en helt annan, USA är idag väldigt hatat av många människor runt om i hela världen och då föds också teorier om att USA skulle ha fejakt månfärderna, diverse konspirationer föds, inte bara när det gäller månfärderna utan även när det gäller andra saker och plötsligt så är verkligheten en helt annan än den var för 30 år sedan.
Förövrigt så förvånar det mig att det alltid är personer utan någon som helst vetenskaplig bakgrund som framför den här typen av teorier.
November 27, 2003
sPaZz wrote: Det som är särskilt intressant när det gäller månfärderna är att det ofta är den allmänna uppfattningen om USA som påverkar människor syn i den här frågan.
På 60 och 70 -talet så hade USA fortfarande ett väldigt gott anseende sen andra världskriget och trots vietnam så såg många fortfarande USA som frihetens försvarare och beskyddare. Såldes var det även otänktbart att USA skulle ha fejkat månfärderna.
Idag är dock situationen en helt annan, USA är idag väldigt hatat av många människor runt om i hela världen och då föds också teorier om att USA skulle ha fejakt månfärderna, diverse konspirationer föds, inte bara när det gäller månfärderna utan även när det gäller andra saker och plötsligt så är verkligheten en helt annan än den var för 30 år sedan.
Förövrigt så förvånar det mig att det alltid är personer utan någon som helst vetenskaplig bakgrund som framför den här typen av teorier.
Det är lite konstigt att det är först nu som man börjar reagera på USA's agerande för de har gjort som de gjort under Bushs regim sen innan 1900 😕
Då tänker jag främst på deras militära aktioner 😉
//Andreas
March 15, 2002
Delph1 wrote: [quote=sPaZz]Det som är särskilt intressant när det gäller månfärderna är att det ofta är den allmänna uppfattningen om USA som påverkar människor syn i den här frågan.
Det är lite konstigt att det är först nu som man börjar reagera på USA's agerande för de har gjort som de gjort under Bushs regim sen innan 1900 😕
//Andreas
Jo jag vet, antagligen så beror det på att folk i allmänhet såg dem som "goda" efter andra världskriget och att den uppfattningen sedan lever kvar hos många.
November 27, 2003
sPaZz wrote: [quote=Delph1][quote=sPaZz]Det som är särskilt intressant när det gäller månfärderna är att det ofta är den allmänna uppfattningen om USA som påverkar människor syn i den här frågan.
//Andreas
Jo jag vet, antagligen så beror det på att folk i allmänhet såg dem som "goda" efter andra världskriget och att den uppfattningen sedan lever kvar hos många.
Inte omöjligt men samtidigt så har ju media och "upplysningen" av allmänheten tagit fart först sedan 70-80-talet med tv och radio, så folk visste helt enkelt inte allt förut heller 🙂
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote:
Inte omöjligt men samtidigt så har ju media och "upplysningen" av allmänheten tagit fart först sedan 70-80-talet med tv och radio, så folk visste helt enkelt inte allt förut heller 🙂
Eller så kanske det är på andra hållet istället. Kanske är det så att media aldrig har varit så korrupt och vinklat som det är idag. Begreppet tredje statsmakten borde bytas till första.
Vem som helst kan ifrågasätta våra politiker, och för det mesta med rätta, men samtidigt är det väldigt få som ifrågasätter våra kära journalister.
Har man tillräckligt stor käft, och skäller på rätt person eller makt, så kan man vara hur jäkla inkompetent som helst. Kolla Linda Skugge....
T.o.m. granskningen av källor börjar få stå tillbaka i dagens mediavälde.
Dokumentär på dokumentär dyker upp, men det som förvånar en mest är oftast den totala bristen på faktiska bevis.
3 Guest(s)