May 19, 2003
Kanske lite OffTopic, men tycker det passar inte lite. Handlar också om "fusk", "mörkläggningar" och sånt.
Det här med Terrorattacken, men WTC crashen, då var det också något plan som störtade in i Pentagon. Men var det verkligen så? Kolla på denna.
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Delph1] Inte omöjligt men samtidigt så har ju media och "upplysningen" av allmänheten tagit fart först sedan 70-80-talet med tv och radio, så folk visste helt enkelt inte allt förut heller 🙂
Eller så kanske det är på andra hållet istället. Kanske är det så att media aldrig har varit så korrupt och vinklat som det är idag. Begreppet tredje statsmakten borde bytas till första.
Vem som helst kan ifrågasätta våra politiker, och för det mesta med rätta, men samtidigt är det väldigt få som ifrågasätter våra kära journalister.
Har man tillräckligt stor käft, och skäller på rätt person eller makt, så kan man vara hur jäkla inkompetent som helst. Kolla Linda Skugge....
T.o.m. granskningen av källor börjar få stå tillbaka i dagens mediavälde.
Dokumentär på dokumentär dyker upp, men det som förvånar en mest är oftast den totala bristen på faktiska bevis.
Ah, givetvis! Media är en makt att räkna med, men jag lever hellre i ett samhälle där det krävs att jag blir tvungen att bearbeta den information som ges än att jag inte får någon alls, sen kan man ju givetvis inte utgå ifrån att allt är sant. 😉
//Andreas
January 22, 2003
polki84 wrote: jo... jag vet... men de gjorde tester på andra apollo... t ex att en bild som var tagen först och sen efter 2 timmar var likadant fast NASA menade att den har tagit i långt från...
edit/ http://www.ufo.se/fakta/artikl.....moon.shtml
och där kan du hitta några... t ex som jag menade om två bilder från apollo 15
Är det 1 och 2 du menar?
Dom är ju iaf skrämmande lika, bara å lägga upp dom i varsina tabbar i firefox å växla snabbt, man ser knappt någon skillnad på bergen :cy:
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=denstore][quote=Delph1] Inte omöjligt men samtidigt så har ju media och "upplysningen" av allmänheten tagit fart först sedan 70-80-talet med tv och radio, så folk visste helt enkelt inte allt förut heller 🙂
Eller så kanske det är på andra hållet istället. Kanske är det så att media aldrig har varit så korrupt och vinklat som det är idag. Begreppet tredje statsmakten borde bytas till första.
Vem som helst kan ifrågasätta våra politiker, och för det mesta med rätta, men samtidigt är det väldigt få som ifrågasätter våra kära journalister.
Har man tillräckligt stor käft, och skäller på rätt person eller makt, så kan man vara hur jäkla inkompetent som helst. Kolla Linda Skugge....
Dokumentär på dokumentär dyker upp, men det som förvånar en mest är oftast den totala bristen på faktiska bevis.
Ah, givetvis! Media är en makt att räkna med, men jag lever hellre i ett samhälle där det krävs att jag blir tvungen att bearbeta den information som ges än att jag inte får någon alls, sen kan man ju givetvis inte utgå ifrån att allt är sant. 😉
//Andreas
Det vet i fasen. Desinformation anser jag nog är värre än brist på information. Jag väntar hellre på sanningen än att översvämmas av skit och lögner.
March 15, 2002
NES_Boy wrote: [quote=polki84]jo... jag vet... men de gjorde tester på andra apollo... t ex att en bild som var tagen först och sen efter 2 timmar var likadant fast NASA menade att den har tagit i långt från...
edit/ http://www.ufo.se/fakta/artiklar/moon.shtml
Är det 1 och 2 du menar?
Dom är ju iaf skrämmande lika, bara å lägga upp dom i varsina tabbar i firefox å växla snabbt, man ser knappt någon skillnad på bergen :cy:
Tittar du precis under bilderna så hittar du dessutom en rimlig förklaring.
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Delph1][quote=denstore][quote=Delph1] Inte omöjligt men samtidigt så har ju media och "upplysningen" av allmänheten tagit fart först sedan 70-80-talet med tv och radio, så folk visste helt enkelt inte allt förut heller 🙂
//Andreas
Det vet i fasen. Desinformation anser jag nog är värre än brist på information. Jag väntar hellre på sanningen än att översvämmas av skit och lögner.
Jag ser nog desinformationen som en utmaning snarare 😉
//Andreas
January 22, 2003
sPaZz wrote: [quote=NES_Boy][quote=polki84]jo... jag vet... men de gjorde tester på andra apollo... t ex att en bild som var tagen först och sen efter 2 timmar var likadant fast NASA menade att den har tagit i långt från...
edit/ http://www.ufo.se/fakta/artiklar/moon.shtml
Är det 1 och 2 du menar?
Tittar du precis under bilderna så hittar du dessutom en rimlig förklaring.
Läste inte det
Tänkte mer på det som polki84 skrev om att den andra var tagen långt ifrån
Kanske är det så, kanske inte :bgrin:
January 28, 2003
skinner wrote: Ja du Vamp. Mystiskt. Vad fan var det som flög in i Pentagon?
Denstore har många bra HÄR. 🙂
Angående månlandningen: Jag var lite tvekis innan, måste jag erkänna. Men efter att ha varit på Kennedy Space Center så tvekar jag inte på att de verkligen varit på månen. Har tom rört en månsten 8)
May 31, 2004
MrWeizel wrote: [quote=skinner]Ja du Vamp. Mystiskt. Vad fan var det som flög in i Pentagon?
Denstore har många bra HÄR. 🙂
Angående månlandningen: Jag var lite tvekis innan, måste jag erkänna. Men efter att ha varit på Kennedy Space Center så tvekar jag inte på att de verkligen varit på månen. Har tom rört en månsten 8)
okej.. men hur vet du för 100% att det är månsten?
January 28, 2003
polki84 wrote: okej.. men hur vet du för 100% att det är månsten?
Hur vet du 100% att din pappa verkligen är din biologiska pappa, och att det inte är postmannen som eg är det?
Just det med månstenen var mest skämt, det kan ju vara något fabricerat (kändes grymt äkta iaf), men kontentan är att jag tror de varit på månen.
Höll ett föredrag inför klassen förra året med titeln "USA har aldrig varit på månen" och fick MVG på det, som kuriosa 😀
May 31, 2004
hehe... jag har mkt tillsammans med honom... även jag har inte sett honom på många år!!.
Tack för den tråd innan...
Den kan vara äkta och behöver inte vara det.... jag kan inte svara på det... men känns inte som det är genom har man sett de flesta filmer om månen etc....
Jag tror inte längre på USA/hemlig regering jävla skit snack etc...
Kan inte ryska myndigheter eller ngn person skicka en raket?(Chelski) Eller japan som är så smarta varför bevisar inte det? Ge de mer trovärdiga bevis så köper jag det
Sen jag har också tänk på en sak... Om de har fejkat landningen och använde den tekniken som inte fanns på 70 talet.... så inte konstigt att man inte kunde bevisa emot det... men nu har man bättre teknik och våra "vetenskapmän kan mer"(man hoppas på det).... JAg vet inte men känns inte att jag tror på det... Man skulle vilja tror på det men njaaa....
Ingen har nämnt här förresten om värme på månnen när solen är uppe... Kan inte säga hur mkt gå temp upp menn det är tillräckligt varmt för att bränna en människa....
May 19, 2003
skinner wrote: Ja du Vamp. Mystiskt. Vad fan var det som flög in i Pentagon?
Ingen anging. Men misstänker att det var något som typ var fejkat av regeringen själva eller nå. Eller så var det något mycket speciellt, så dom tog bort alla bevis på vad det var från platsen, och la till en historia om en Boing 757.
February 4, 2003
Vamp:
Så två stycken Boing plan som flög in i WTC och ett som störtade på ett fält räckte inte för Regeringen för att få igenom "ett krig" mot terrorn? Man behövde fabricera ytterliggare ett?
Hör du inte hur dumt det låter?
Var snabbt orginiserat och bra gjort av Regeringen om man lyckades få sån perfekt tajming på det hela. Speciellt eftersom man dessutom råkade trolla bort ett plan, utan att någon flygledare i hela USA har anmärkt att ett PLAN rejält försvann ur "rutt".
Jag menar om Planet i fråga inte flögs in i Pentagon så borde det ju flugit någonannanstans, och då borde ju folk ha märkt att det inte flög dit Regeringen hävdar. Eller menar du att man lyckats få en sån grym orginsation så man lyckades få tyst på alla dessa också på den korta stund?
Och varför skulle man vilja skada Pentagon. Det är liksom en nationell symbol.
Tycker det låter väldigt vrickat och korkat.
March 15, 2002
polki84 wrote: hehe... jag har mkt tillsammans med honom... även jag har inte sett honom på många år!!.
Tack för den tråd innan...
Den kan vara äkta och behöver inte vara det.... jag kan inte svara på det... men känns inte som det är genom har man sett de flesta filmer om månen etc....
Jag tror inte längre på USA/hemlig regering j**la skit snack etc...
Kan inte ryska myndigheter eller ngn person skicka en raket?(Chelski) Eller japan som är så smarta varför bevisar inte det? Ge de mer trovärdiga bevis så köper jag det
Sen jag har också tänk på en sak... Om de har fejkat landningen och använde den tekniken som inte fanns på 70 talet.... så inte konstigt att man inte kunde bevisa emot det... men nu har man bättre teknik och våra "vetenskapmän kan mer"(man hoppas på det).... JAg vet inte men känns inte att jag tror på det... Man skulle vilja tror på det men njaaa....
Ingen har nämnt här förresten om värme på månnen när solen är uppe... Kan inte säga hur mkt gå temp upp menn det är tillräckligt varmt för att bränna en människa....
På månens solsida är det ungefär 100 grader varmt, dvs inte tillräckligt varmt för att "bränna" en människa, särskilt inte inuti en rymddräkt.
March 14, 2004
Men visst är det mystiskt ändå om man kollar på filmen om pentagon. Dom kan ju ha krachat planet i havet eller vad som hällst. Men jag vet inte vad man ska tro. Det är lite osanolikt att dom te.x. skulle skjuta en tomahawk eller liknande in i pentegon. Men visst är det mystiskt. Vill dom lösa det hela för folket så borde dom ju göra så att alla övervakningsfilmer blir tillgängliga för allmänheten.
1 Guest(s)