hårda bud...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hårda bud...
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 29, 2007 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.pitea-tidningen.se/.....rtid=88697

Därför tog han fram påsen och svalde ytterligare en liten blå tablett.

En stund senare upprepades proceduren, i tron att sömntabletterna möjligen var av en svagare sort.

Hårt tillstånd

:)R

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1172007
December 29, 2007 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Bästa på länge :)R

//Andreas

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1172009
December 29, 2007 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

GAHAHAHAHAHA 😀

Fy fan 😀

obelix
Member
Medlem
1172010
December 29, 2007 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

var var det skiroy kom ifrån nu igen :-k

Mouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 420
1172012
December 29, 2007 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, så fel det kan bli 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1172013
December 29, 2007 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var utan tvekan den sämst formulerade nyheten jag nånsin läst.

obelix
Member
Medlem
1172014
December 29, 2007 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det var utan tvekan den sämst formulerade nyheten jag nånsin läst.

vem vet, den som skrev kanske kände den som blev så hårt drabbad wink

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1172017
December 29, 2007 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahahahaha... skönt för honom 😀

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 291
1172029
December 29, 2007 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

hahahahahha, klockreners :)R

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1172030
December 29, 2007 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Undra vad han fick ge för dessa.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1172032
December 29, 2007 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det var utan tvekan den sämst formulerade nyheten jag nånsin läst.

Du får väl kontakta journalisten och erbjuda dina tjänster som hjälpreda och korrekturläsare..
I övrigt så får jag uppfattningen att du inte läst så otroligt mycket nyheter så att ditt utlåtande skulle vara speciellt relevant i sammanhanget.
😉
Klanka inte här, klanka direkt till journalisten vettja, det brukar jag iaf göra, och det brukar hjälpa ibland.

Lite halvtaskig sits för den "drabbade" må jag säga..
😀

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
1172033
December 29, 2007 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Du får väl kontakta journalisten och erbjuda dina tjänster som hjälpreda och korrekturläsare..
I övrigt så får jag uppfattningen att du inte läst så otroligt mycket nyheter så att ditt utlåtande skulle vara speciellt relevant i sammanhanget.
😉
Klanka inte här, klanka direkt till journalisten vettja, det brukar jag iaf göra, och det brukar hjälpa ibland.

😀

Med tanke på att jag är halvt utbildad journalist tycker jag mig ha ganska hyfsad koll på hur man skriver en nyhet och hur den bör vara upplagd. Jag lider dock inte av att se hans nyhet, så jag låter den gå förbi, hade jag däremot läst tidningen i fråga på daglig basis och sett nyheter formulerade på samma sätt, ja, då hade jag nog funderat på att lägga ner tid på att maila honom.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1172034
December 29, 2007 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Du får väl kontakta journalisten och erbjuda dina tjänster som hjälpreda och korrekturläsare..
😉

😀

Med tanke på att jag är halvt utbildad journalist ...
......

Ehh, och det tycker du väger tungt i sammanhanget?
Det är nog för de flesta ganska ointressant för att inte säga irrelevant hur många utbildningar kreti och pleti hoppat av/misslyckats i när det gäller att framhäva den egna förmågan..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
1172035
December 29, 2007 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Ehh, och det tycker du väger tungt i sammanhanget?
Det är nog för de flesta ganska ointressant för att inte säga irrelevant hur många utbildningar kreti och pleti hoppat av/misslyckats i när det gäller att framhäva den egna förmågan..

Vad väger tungt i diskussioner med dig egentligen? Gratis snus?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1172037
December 29, 2007 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Ehh, och det tycker du väger tungt i sammanhanget?

Vad väger tungt i diskussioner med dig egentligen? Gratis snus?

Jag pratade utbildning, eller snarare när folk har brist på det men vill framhäva sin förträfflighet med denna ickeutbildning som grund för sina påståenden på offentliga forum.
Kontentan av det hela är väl att "gör det bättre själv, eller tig still".

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
1172039
December 29, 2007 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag pratade utbildning, eller snarare när folk har brist på det men vill framhäva sin förträfflighet med denna ickeutbildning som grund för sina påståenden på offentliga forum.

Fast det håller ju inte. För journalisten är ju anställd för att göra ett jobb, och är man (delvis) målet för det som han gör på sitt jobb har man väl rätt att klaga, oavsett vilket forum (tänk mer än internetforum här) man väljer att göra det i. Det är ju som om man skulle vara missnöjd med säg.. en omlackering av en bil och att man får "Gör det bättre själv då!" som svar.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1172040
December 29, 2007 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med.
Förjävla dåligt skriven.

ilg@dd: Klart man får klaga på en journalist som inte kan skriva ordentligt. Du klagar ju mest hela tiden själv. 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1172046
December 29, 2007 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: [quote=ilg@dd]Jag pratade utbildning, eller snarare när folk har brist på det men vill framhäva sin förträfflighet med denna ickeutbildning som grund för sina påståenden på offentliga forum.

Fast det håller ju inte. För journalisten är ju anställd för att göra ett jobb, och är man (delvis) målet för det som han gör på sitt jobb har man väl rätt att klaga, oavsett vilket forum (tänk mer än internetforum här) man väljer att göra det i. Det är ju som om man skulle vara missnöjd med säg.. en omlackering av en bil och att man får "Gör det bättre själv då!" som svar.

Då är det en helt annan sak, om du påtalar det för den som gjort den dåliga lackeringen vill säga.
Att däremot gnöla över det på t.ex NH's forum vore ganska meningslöst, liksom att här hacka på journalister på tidningar som gör fel.
Lite som den där "skrivelsen" om Nvidias GeForce 8800GT och dess undermålighet på diverse vis som halvjournalisten nyligen skrev både på NH.com och NH.se.. Till vad nytta gör den skrivelsen på NH's forum? Skicka klagobrevet till Nvidia istället så kanske det kan göra någon form av nytta för kanske både Nvidia och deras kunder.
Att bara slänga ut ett gnälligt inlägg om någons kanske omedvetna tillkortakommande på publikt forum kan kanske i enstaka fall ge nån form av respons, dessvärre tror iaf jag att det handlar om promillepåverkan att gå den vägen.
Här hemma ser vi det som så att gnällerier på någon/något utan att blanda in den det handlar om är rena skitpratet.
Ge den "anklagade" chansen att förklara sej och ev. bättra sej istället..

Jonas Klar
Member
Medlem
1172057
December 29, 2007 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Då är det en helt annan sak, om du påtalar det för den som gjort den dåliga lackeringen vill säga.
Att däremot gnöla över det på t.ex NH's forum vore ganska meningslöst, liksom att här hacka på journalister på tidningar som gör fel.
Lite som den där "skrivelsen" om Nvidias GeForce 8800GT och dess undermålighet på diverse vis som halvjournalisten nyligen skrev både på NH.com och NH.se.. Till vad nytta gör den skrivelsen på NH's forum? Skicka klagobrevet till Nvidia istället så kanske det kan göra någon form av nytta för kanske både Nvidia och deras kunder.
Att bara slänga ut ett gnälligt inlägg om någons kanske omedvetna tillkortakommande på publikt forum kan kanske i enstaka fall ge nån form av respons, dessvärre tror iaf jag att det handlar om promillepåverkan att gå den vägen.
Här hemma ser vi det som så att gnällerier på någon/något utan att blanda in den det handlar om är rena skitpratet.
Ge den "anklagade" chansen att förklara sej och ev. bättra sej istället..

Det är inte så att just du gnäller på någonting för tillfället?

Anledningen till att jag skrev om mina synpunkter på 8800GT var för att jag vill upplysa folk om problemen som tillverkaren själv inte säger ett knyst om. De är mycket väl medvetna om problemen, men ger blanka fan i dem. Dessutom är en konsument ingenting de inte kan avvara. Dessutom, hur fan vet du att jag inte mailat samma mail till nvidia?

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
1172064
December 30, 2007 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Länken fungerar inte? Inte för mig iaf.. =/

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 362
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL