January 12, 2004
http://www.pitea-tidningen.se/.....rtid=88697
Därför tog han fram påsen och svalde ytterligare en liten blå tablett.
En stund senare upprepades proceduren, i tron att sömntabletterna möjligen var av en svagare sort.
Hårt tillstånd
:)R
Mean Machine wrote: Det var utan tvekan den sämst formulerade nyheten jag nånsin läst.
Du får väl kontakta journalisten och erbjuda dina tjänster som hjälpreda och korrekturläsare..
I övrigt så får jag uppfattningen att du inte läst så otroligt mycket nyheter så att ditt utlåtande skulle vara speciellt relevant i sammanhanget.
😉
Klanka inte här, klanka direkt till journalisten vettja, det brukar jag iaf göra, och det brukar hjälpa ibland.
Lite halvtaskig sits för den "drabbade" må jag säga..
😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Du får väl kontakta journalisten och erbjuda dina tjänster som hjälpreda och korrekturläsare..
I övrigt så får jag uppfattningen att du inte läst så otroligt mycket nyheter så att ditt utlåtande skulle vara speciellt relevant i sammanhanget.
😉
Klanka inte här, klanka direkt till journalisten vettja, det brukar jag iaf göra, och det brukar hjälpa ibland.Lite halvtaskig sits för den "drabbade" må jag säga..
😀
Med tanke på att jag är halvt utbildad journalist tycker jag mig ha ganska hyfsad koll på hur man skriver en nyhet och hur den bör vara upplagd. Jag lider dock inte av att se hans nyhet, så jag låter den gå förbi, hade jag däremot läst tidningen i fråga på daglig basis och sett nyheter formulerade på samma sätt, ja, då hade jag nog funderat på att lägga ner tid på att maila honom.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Du får väl kontakta journalisten och erbjuda dina tjänster som hjälpreda och korrekturläsare..
😉
Klanka inte här, klanka direkt till journalisten vettja, det brukar jag iaf göra, och det brukar hjälpa ibland.Lite halvtaskig sits för den "drabbade" må jag säga..
😀
Med tanke på att jag är halvt utbildad journalist ...
......
Ehh, och det tycker du väger tungt i sammanhanget?
Det är nog för de flesta ganska ointressant för att inte säga irrelevant hur många utbildningar kreti och pleti hoppat av/misslyckats i när det gäller att framhäva den egna förmågan..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Ehh, och det tycker du väger tungt i sammanhanget?
Det är nog för de flesta ganska ointressant för att inte säga irrelevant hur många utbildningar kreti och pleti hoppat av/misslyckats i när det gäller att framhäva den egna förmågan..
Vad väger tungt i diskussioner med dig egentligen? Gratis snus?
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Ehh, och det tycker du väger tungt i sammanhanget?
Vad väger tungt i diskussioner med dig egentligen? Gratis snus?
Jag pratade utbildning, eller snarare när folk har brist på det men vill framhäva sin förträfflighet med denna ickeutbildning som grund för sina påståenden på offentliga forum.
Kontentan av det hela är väl att "gör det bättre själv, eller tig still".
August 9, 2005
ilg@dd wrote: Jag pratade utbildning, eller snarare när folk har brist på det men vill framhäva sin förträfflighet med denna ickeutbildning som grund för sina påståenden på offentliga forum.
Fast det håller ju inte. För journalisten är ju anställd för att göra ett jobb, och är man (delvis) målet för det som han gör på sitt jobb har man väl rätt att klaga, oavsett vilket forum (tänk mer än internetforum här) man väljer att göra det i. Det är ju som om man skulle vara missnöjd med säg.. en omlackering av en bil och att man får "Gör det bättre själv då!" som svar.
December 15, 2002
Mean Machine wrote: Det var utan tvekan den sämst formulerade nyheten jag nånsin läst.
Håller med.
Förjävla dåligt skriven.
ilg@dd: Klart man får klaga på en journalist som inte kan skriva ordentligt. Du klagar ju mest hela tiden själv. 🙄
kicking_kangaroo wrote: [quote=ilg@dd]Jag pratade utbildning, eller snarare när folk har brist på det men vill framhäva sin förträfflighet med denna ickeutbildning som grund för sina påståenden på offentliga forum.
Fast det håller ju inte. För journalisten är ju anställd för att göra ett jobb, och är man (delvis) målet för det som han gör på sitt jobb har man väl rätt att klaga, oavsett vilket forum (tänk mer än internetforum här) man väljer att göra det i. Det är ju som om man skulle vara missnöjd med säg.. en omlackering av en bil och att man får "Gör det bättre själv då!" som svar.
Då är det en helt annan sak, om du påtalar det för den som gjort den dåliga lackeringen vill säga.
Att däremot gnöla över det på t.ex NH's forum vore ganska meningslöst, liksom att här hacka på journalister på tidningar som gör fel.
Lite som den där "skrivelsen" om Nvidias GeForce 8800GT och dess undermålighet på diverse vis som halvjournalisten nyligen skrev både på NH.com och NH.se.. Till vad nytta gör den skrivelsen på NH's forum? Skicka klagobrevet till Nvidia istället så kanske det kan göra någon form av nytta för kanske både Nvidia och deras kunder.
Att bara slänga ut ett gnälligt inlägg om någons kanske omedvetna tillkortakommande på publikt forum kan kanske i enstaka fall ge nån form av respons, dessvärre tror iaf jag att det handlar om promillepåverkan att gå den vägen.
Här hemma ser vi det som så att gnällerier på någon/något utan att blanda in den det handlar om är rena skitpratet.
Ge den "anklagade" chansen att förklara sej och ev. bättra sej istället..
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Då är det en helt annan sak, om du påtalar det för den som gjort den dåliga lackeringen vill säga.
Att däremot gnöla över det på t.ex NH's forum vore ganska meningslöst, liksom att här hacka på journalister på tidningar som gör fel.
Lite som den där "skrivelsen" om Nvidias GeForce 8800GT och dess undermålighet på diverse vis som halvjournalisten nyligen skrev både på NH.com och NH.se.. Till vad nytta gör den skrivelsen på NH's forum? Skicka klagobrevet till Nvidia istället så kanske det kan göra någon form av nytta för kanske både Nvidia och deras kunder.
Att bara slänga ut ett gnälligt inlägg om någons kanske omedvetna tillkortakommande på publikt forum kan kanske i enstaka fall ge nån form av respons, dessvärre tror iaf jag att det handlar om promillepåverkan att gå den vägen.
Här hemma ser vi det som så att gnällerier på någon/något utan att blanda in den det handlar om är rena skitpratet.
Ge den "anklagade" chansen att förklara sej och ev. bättra sej istället..
Det är inte så att just du gnäller på någonting för tillfället?
Anledningen till att jag skrev om mina synpunkter på 8800GT var för att jag vill upplysa folk om problemen som tillverkaren själv inte säger ett knyst om. De är mycket väl medvetna om problemen, men ger blanka fan i dem. Dessutom är en konsument ingenting de inte kan avvara. Dessutom, hur fan vet du att jag inte mailat samma mail till nvidia?
1 Guest(s)