Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Då är det en helt annan sak, om du påtalar det för den som gjort den dåliga lackeringen vill säga.
Att däremot gnöla över det på t.ex NH's forum vore ganska meningslöst, liksom att här hacka på journalister på tidningar som gör fel.
Lite som den där "skrivelsen" om Nvidias GeForce 8800GT och dess undermålighet på diverse vis som halvjournalisten nyligen skrev både på NH.com och NH.se.. Till vad nytta gör den skrivelsen på NH's forum? Skicka klagobrevet till Nvidia istället så kanske det kan göra någon form av nytta för kanske både Nvidia och deras kunder.
Att bara slänga ut ett gnälligt inlägg om någons kanske omedvetna tillkortakommande på publikt forum kan kanske i enstaka fall ge nån form av respons, dessvärre tror iaf jag att det handlar om promillepåverkan att gå den vägen.
Här hemma ser vi det som så att gnällerier på någon/något utan att blanda in den det handlar om är rena skitpratet.
Ge den "anklagade" chansen att förklara sej och ev. bättra sej istället..
Det är inte så att just du gnäller på någonting för tillfället?
Nej, inte vad jag vet. Den/dom jag "gnäller" på brukar få veta detta per omgående, och jag har inget minne av något telefonsamtal eller kritiskt mail på sistone mer än detta postande till dej här på NH då.
Mean Machine wrote:
Anledningen till att jag skrev om mina synpunkter på 8800GT var för att jag vill upplysa folk om problemen som tillverkaren själv inte säger ett knyst om. De är mycket väl medvetna om problemen, men ger blanka fan i dem. Dessutom är en konsument ingenting de inte kan avvara. Dessutom, hur fan vet du att jag inte mailat samma mail till nvidia?
Jag har inte fått den uppfattningen att du är den typen av person helt enkelt. Du och många andra här verkar mera vara av den sorten som stillatigande knyter näven i fickan, men det är som sagt den uppfattningen jag fått.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Jag har inte fått den uppfattningen att du är den typen av person helt enkelt. Du och många andra här verkar mera vara av den sorten som stillatigande knyter näven i fickan, men det är som sagt den uppfattningen jag fått.
Du har uppenbarligen aldrig träffat mig, men du verkar inte ha några problem med att dra slutsatser ändå. Måste vara kul att trivas med sina fördomar.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Jag har inte fått den uppfattningen att du är den typen av person helt enkelt. Du och många andra här verkar mera vara av den sorten som stillatigande knyter näven i fickan, men det är som sagt den uppfattningen jag fått.
Du har uppenbarligen aldrig träffat mig, men du verkar inte ha några problem med att dra slutsatser ändå. Måste vara kul att trivas med sina fördomar.
Nej, jag har aldrig träffat dej.. Känns inte direkt som jag missat nått heller.
Trivs du med dina fördomar?
Att bilda sej en uppfattning om någon/något utan att ha haft någon slags kontakt, det är fördomar, att bilda sej en uppfattning om någon baserad på vad man ser att denne skrivit och uttryckt åsikter om, det faller INTE under rubriken fördomar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Nej, jag har aldrig träffat dej.. Känns inte direkt som jag missat nått heller.
Att bilda sej en uppfattning om någon/något utan att ha haft någon slags kontakt, det är fördomar, att bilda sej en uppfattning om någon baserad på vad man ser att denne skrivit och uttryckt åsikter om, det faller INTE under rubriken fördomar.
Men då kan ju du förklara för mig hur du får en bild av att jag sitter och knyter näven i fickan genom att läsa det jag skriver. Det är en uppsats jag med nöje skulle läsa.
Eller vad sägs om "Dina amatörpsykologiska slutsatser är inget som bryr mig speciellt."?
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Nej, jag har aldrig träffat dej.. Känns inte direkt som jag missat nått heller.
Men då kan ju du förklara för mig hur du får en bild av att jag sitter och knyter näven i fickan genom att läsa det jag skriver. Det är en uppsats jag med nöje skulle läsa.
Eller vad sägs om "Dina amatörpsykologiska slutsatser är inget som bryr mig speciellt."?
Vissa saker kan som de flesta känner till inte förklaras.
Varför tycker man att ett speciellt musikstycke är vackert?
Jag baserar mina uppfattningar på upplevelser jag har haft genom åren, kontakter med folk och hur dom resonerar, diskuterar och rent allmänt är och beter sej.. Livserfarenhet och kallas det visst.
Jag har emellertid inte påstått att du är sådan som person, endast att det är den bild jag får av dej genom ditt sätt att uttrycka dej.
Har du sällskap av Dehman månne, eftersom du citerar ett inlägg jag riktade mot honom?
Jag för min del hade nog förväntat mej lite mer kreativitet från en "halvjournalist".
June 5, 2004
Det blev ett jävla liv, det vill jag lova.
Om någon person har skrivit en så där urusel artikel så tycker jag att det vore skandal om ingen lade märke till det utom jag. Men själv är jag alldeles för lat för att maila honom och påpeka det, om varken han eller hans chefsredaktör ser hur dålig den är så känns det som ett förlorat lopp i alla fall. Och för övrigt är jag inte den personen som mailar till folk och klagar, jag är den där jobbiga personen som gnäller på forum istället.
June 23, 2002
ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
Håller med Meanie, riktigt kasst skriven nyhet och jag gnäller över det ja.
November 9, 2002
macrus wrote: ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
håller med, Jävla skitsak att haka upp sig på. Tråden bör väl annars förtjäna ett stort hänglås, då den spårat ur för länge sen?
November 27, 2003
Ja vi får se hur detta ter sig.
Ska jag vara ärlig så är det en ganska typiskt skriven artikel, dock brukar Piteåtidningen hålla ganska god klass, speciellt om man jämför med AB eller EXP som båda har extremt bristande redigering många gånger. >_< Hur som helst, vi försöker hålla oss till ämnet. Jag kan förövrigt berätta att skiroy inte är anträffbar förrän söndag eftermiddag/natt 😉 //Andreas
macrus wrote: ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
Varför citerar du inte bara vad Meanie skriver, du har ju iaf inga egna åsikter?
Ge mej en "åsiktschock" nån gång, dvs att du själv åstadkommit en egen åsikt.
Kom igen, tänk till..
:cy:
June 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=macrus]ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
Varför citerar du inte bara vad Meanie skriver, du har ju iaf inga egna åsikter?
Kom igen, tänk till..
Nej jag stör mig på att du gnäller på andra för dom gnäller över nåt när du själv gnäller som fan i varje tråd.
macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus]ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
Kom igen, tänk till..
Nej jag stör mig på att du gnäller på andra för dom gnäller över nåt när du själv gnäller som fan i varje tråd.
Jag utövar för det mesta en form av "riktad gnällning", jag "gnäller" så att säga direkt till den det berör, vilket du tycks ha bommat...
Du däremot är som ett slags eko som i det närmsta upprepar vad andra postat redan, du är då vad man skulle kunna benämna en "gnällsvans"..
Ge mej en "åsiktschock", något du själv tänkt fram.
April 22, 2007
Serij***aöst macrus din krake nu i farten igen? haha du är tamigf** överallt (precis som herpes) med dina påhopp...
ilg@dd du förtjänar medalj. Dina argument håller helst till skillnad från vissa!
June 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=macrus]ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
Kom igen, tänk till..
Jag utövar för det mesta en form av "riktad gnällning", jag "gnäller" så att säga direkt till den det berör, vilket du tycks ha bommat...
Du däremot är som ett slags eko som i det närmsta upprepar vad andra postat redan, du är då vad man skulle kunna benämna en "gnällsvans"..
Nej jag tänker inte komma med en "åsiktschock"(ilg@dd goes AB), jag säger det jag tycker och inte något för att jag måste vara ensam om det.
Skönt att veta att jag är ett eko, då vet jag att jag inte är ensam att tycka så som jag tycker om dig då.
Fangtastic wrote: Serij***aöst macrus din krake nu i farten igen? haha du är tamigf** överallt (precis som herpes) med dina påhopp...
ilg@dd du förtjänar medalj. Dina argument håller helst till skillnad från vissa!
Mmm, men spring iväg med din herpes då och sluta läs mina inlägg så slipper du en sorts herpes kanske.
Den andra kan jag dessvärre inte hjälpa dig med, men apoteket eller en läkare kanske vore nåt.
macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=macrus]ilg@dd ska du säga åt andra att sluta gnälla får du fan själv ta och sluta sitta och gnälla på allt.
Kom igen, tänk till..
Nej jag tänker inte komma med en "åsiktschock"(ilg@dd goes AB), jag säger det jag tycker och inte något för att jag måste vara ensam om det.
Skönt att veta att jag är ett eko, då vet jag att jag inte är ensam att tycka så som jag tycker om dig då.
Intressant att kopplingen "xxxxxchock" och AB upptäcktes, vem var det som gav dej en hint om det då?
April 22, 2007
macrus wrote: Mmm, men spring iväg med din herpes då och sluta läs mina inlägg så slipper du en sorts herpes kanske.
Den andra kan jag dessvärre inte hjälpa dig med, men apoteket eller en läkare kanske vore nåt.
De är hos dig problemet ligger som inte kan hålla dig till fakta. Du förtjänar ingen mer uppmärksamhet så nog om detta.
För övrigt tycker jag inte de var nåt fel med texten i sig men formuleringarna kunde man ju se över. :gasp:
April 22, 2007
Fangtastic wrote: Serij***aöst macrus din krake nu i farten igen? haha du är tamigf** överallt (precis som herpes) med dina påhopp...
Mmm, men spring iväg med din herpes då och sluta läs mina inlägg så slipper du en sorts herpes kanske.
De är hos dig problemet ligger som inte kan hålla dig till fakta. Du förtjänar ingen mer uppmärksamhet så nog om detta.
För övrigt tycker jag inte de var nåt fel med texten i sig men formuleringarna kunde man ju se över. :gasp:
1 Guest(s)