September 27, 2005
Detta är onekligen en dokumentär jag väntar på att få se http://www.dn.se/nyheter/sveri.....e-1.801137 !
February 12, 2003
ojdå wrote: Detta är onekligen en dokumentär jag väntar på att få se http://www.dn.se/nyheter/sveri.....e-1.801137 !
Du kan nog stirra på radio bäst du vill, du kommer inte se mycket speciellt. 🙂
January 12, 2006
En del av den tvåhövdade politiska strategin som man brukar använda.
De större politiska partierna beställer väljarundersökningar hela tiden (bara vissa går man ut med) och man har antagligen sett att sverigedemokraterna ökar. Man gör då som man brukar;
Del 1: man går ut med 'skärpningar' i media. Dessa brukar ha nästan ingen koppling till verkligheten.
Del 2: Man sätter mediamaskinen i rullning. Ni kan tänka er att Janne Josefsson sitter och planerar med sin stab just nu!
Ett exempel är den tjej från sveriges radio som infiltrerade SD under ett halvår (!) och avslöjades av dem och blev av med sin väska(?). Partiledaren är visst polisanmäld nu.
Svenska licensbetalare har alltså betalat den här tjejens lön under ett helt halvår...
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
January 12, 2006
ojdå wrote: Det är väll ganska bra använda pengar eller? Så kallad grävande journalistik är nödvändig!
Jo, grävande journalistik är bra. Jag tyckte det lät lite mycket att använda ett helt halvår dock. Kan inte tänka mig att andra partier utsätts för nåt liknande.
Hörde om det här på radion. Den här tjejen hade tydligen varit och filmat på privata fester med ungdomar och hemma hos folk.
Sitter man och pimplar rödvin med folk i deras kök med dolda mikrofoner mm så lär man ju få material till vad som helst.
Satt jag och söp med, säg, ärkebiskopen hemma i hans kök så skulle jag nog också få material till en hel del rubriker!
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
September 27, 2005
Sen är ju detta parti lite unikt i och med att det ligger långt ut på ena kanten och det finns anledningan att misstänka underliggande främlingsfientliga åsikter.
Ang. rödvin så visst, det har ju effekter som kan göra att man pratar ut. Men om det är det som behövs för att man skall berätta vad man verkligen tycker så...? Jag menar det jag säger efter 1-2-3 glas vin står i alla fall jag för även utan de där glasen.
Sen tror jag att det faktum att ärkebiskopen söp skulle vara rubrik nog.
November 19, 2007
ojdå wrote: Sen är ju detta parti lite unikt i och med att det ligger långt ut på ena kanten och det finns anledningan att misstänka underliggande främlingsfientliga åsikter.
Håller med. Vi ska inte heller glömma att en hel del av SD nissar hatar judar, förnekar eller tycker att förintelsen var en bra grej osv osv. Sån parti SKA hållas under uppsikt. Även hitlers parti NDS lr vad dom hette var en del av demokrati och ställde upp i allmänna val. Sen när dom väl hade makten så började slakten. SD är en varg i fårkläder, dom säger det ena och tänker det andra...........
November 27, 2003
Kamikazepilot wrote: Håller med. Vi ska inte heller glömma att en hel del av SD nissar hatar judar, förnekar eller tycker att förintelsen var en bra grej osv osv. Sån parti SKA hållas under uppsikt. Även hitlers parti NDS lr vad dom hette var en del av demokrati och ställde upp i allmänna val. Sen när dom väl hade makten så började slakten. SD är en varg i fårkläder, dom säger det ena och tänker det andra...........
Kanske inte ska dra alla över en kam, men visst finns det en mörk bakgrund hos många där som väcker viss oro. Även hur själva partiet grundades.
//Andreas
November 22, 2001
ojdå wrote:
Ang. rödvin så visst, det har ju effekter som kan göra att man pratar ut. Men om det är det som behövs för att man skall berätta vad man verkligen tycker så...? Jag menar det jag säger efter 1-2-3 glas vin står i alla fall jag för även utan de där glasen.
Hur är det efter 1-2-3 flaskor vin då? :p
November 18, 2003
Tycker det är bra att det blir lite sån här dom går i val med så kanske dom puckon som tänkte rösta på SD röstar på dessa istället.
Tycker vissa av dom grejerna som står där borde ha varit självklart från början, jag som invandrare (aldrig gjort något brott :O) vill inte jämföras med något pucko som stjäl stereo för att sen sälja för en 50-lapp.
Förstår alltså dock inte hur folk resonerar när dom röstar på SD och liknande, har ju absolut inget att komma med.
Ekonomi?
Äldreomsorgen? kan ju inte bara säg våra gamla kommer tas hand om.
Globaliseringen?
Sverige kan ju inte bli ett litet kupol och resten av världen finns utanför glaset liksom.
- D3mpa
Appropå SD:
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....4449732.ab
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)