October 4, 2002
Har märkt att många skriver hårdisk istället för hårddisk...
Stör mig mer än de flesta stavfel... Så tänkte bara påpeka detta...
(Ni får jättegärna rätta mig och berätta vad en hårdisk är... En hårig disk kanske? 😀 Eller kanske någon nymodighet som jag inte har hört talas om :D)
MvH
Tobiaz
May 17, 2002
mm.. Och inte tala om sär skrivningarna
..uuusch. Inte ovanligt att man ser saker som grafik kort och dator skärm etc.
November 26, 2002
Jerry wrote: Sistone, heter det.
Jag har god lust att börja anmärka på alla fel, bortsett från de medvetna. Problemet är att jag skulle bli utslängd p.g.a. spam. :bgrin: <- Ytterst ful smiley (eg. smily), men jag tyckte att jag borde prova den.
hehe, jag känner igen det där. Fast jag nöjer mig med att klaga på stavfel hos folk som klagar på andras stavfel. Tyvärr hittade jag inget här 🙁
June 20, 2002
Tobiazzz wrote: Vill dock fortfarande se någon hävda att det heter hårdisk - och förklara för mig vad det är för något 😀
Fan, nu upptäckte jag att jag gillar ordet DOCK... Har använt det mycket på sistonde... Det kommer jag fortsätta med 😀 Skönt ord alltså...
det är ett mycket trevligt ord... jag använder det också hela tiden...
dock skall man inte slita för mycket på det... en gång per inlägg bör vara maximum.. då ter det sig bäst...
October 4, 2002
Jerry wrote: Sistone, heter det.
Hmm... Jaja... Tack då... 😀
Sedan behöver man ju inte anmärka på ord som är ovanliga eller svåra... Enligt mig iaf - det får inte gå till överdrift... Då blir det bara störande...
(Var nog för lat för o tänka efter hur det stavades...)
October 4, 2002
boogey wrote: [quote=Tobiazzz]Vill dock fortfarande se någon hävda att det heter hårdisk - och förklara för mig vad det är för något 😀
Fan, nu upptäckte jag att jag gillar ordet DOCK... Har använt det mycket på sistonde... Det kommer jag fortsätta med 😀 Skönt ord alltså...
det är ett mycket trevligt ord... jag använder det också hela tiden...
dock skall man inte slita för mycket på det... en gång per inlägg bör vara maximum.. då ter det sig bäst...
Two thoughts, one mind 😀
Håller helt med!
Edit: Ter är för övrigt också ett mycket trevligt ord 😀
November 26, 2002
Tobiazzz wrote: [quote=Jerry]Sistone, heter det.
Hmm... Jaja... Tack då... 😀
Sedan behöver man ju inte anmärka på ord som är ovanliga eller svåra... Enligt mig iaf - det får inte gå till överdrift... Då blir det bara störande...
(Var nog för lat för o tänka efter hur det stavades...)
haha! Grammatikpolisen har upptäckt ett grammatiskt fel!
Vi hade skrivit en svenskauppsats i skolan (Svenska A på Gymnasiet), och våran lärare berättade att nästan alla hade gjort det felet. Alla utom en. Ni kan ju gissa vem det var 🙂
November 16, 2002
jag fattar inte att ni gnäller så mkt om "hårdisk" och "skärm" osv
vi e ju faktiskt på ett forum som handlar enbart om datorer (förutom Allmänt) och jag tror att 99.9% fattar vad man menar om man skriver hårdisk, skärm och data!!
däremot kan jag hålla med om att andra "stavfell" i svenskan kan va irriterande
November 26, 2002
Metz wrote: jag fattar inte att ni gnäller så mkt om "hårdisk" och "skärm" osv
vi e ju faktiskt på ett forum som handlar enbart om datorer (förutom Allmänt) och jag tror att 99.9% fattar vad man menar om man skriver hårdisk, skärm och data!!däremot kan jag hålla med om att andra "stavfell" i svenskan kan va irriterande
som typ det du har i din signatur? "väl" stavas det faktiskt.
1 Guest(s)