September 12, 2001
airman wrote: Om hans musik var den enda invändningen kommunen hade så är det inskränkt och bakåtsträvande att döma familjen pga ett musikaliskt intresse!! Känns konstigt om det inte ligger något annat bakom beslutet som inte framgår av (den tillförlitliga [sic!] källan) Aftonbladet...
Det är inte Aftonbladets nyhet detta.
Detta kommer från Norra Västerbotten ( http://www.norran.se ) från början. Nyheten från början... http://www.norran.se/sektion_c.php?id=656568&avdelning_1=102&avdelning_2=0
Och ja...bedömningen av familjen på detta sätt är helt uppåt väggarna.
August 7, 2001
Json_81 wrote: Sen när är Queen hårdrock?
Queen är helt klart hårdrock.
Hårdrock kom på 70talet av att det kom någonting hårdare än den rocken som var vanlig då.
Exempel är Queen, Kiss, Judas Priest osv.
Sen att det ses lite annorlunda nu är ju pågrund av att det finns ännu hårdare än det nu. t.ex. Death och blackmetal.
Så Queen är enligt min mening hårdrock.
November 22, 2001
dree wrote:
Queen är helt klart hårdrock.
Hårdrock kom på 70talet av att det kom någonting hårdare än den rocken som var vanlig då.
Exempel är Queen, Kiss, Judas Priest osv.Sen att det ses lite annorlunda nu är ju pågrund av att det finns ännu hårdare än det nu. t.ex. Death och blackmetal.
Jag tycker verkligen inte man kan sätta Queen i samma fack som Kiss och Judas Priest.
August 7, 2001
Json_81 wrote: [quote=dree] Queen är helt klart hårdrock.
Exempel är Queen, Kiss, Judas Priest osv.Sen att det ses lite annorlunda nu är ju pågrund av att det finns ännu hårdare än det nu. t.ex. Death och blackmetal.
Jag tycker verkligen inte man kan sätta Queen i samma fack som Kiss och Judas Priest.
Rainbow, Deep Purple, Rush, Led Zeppelin... Kan komma med fler exempel på den eran.
Du kanske har hört T.ex. Sheer heart attack albumet från queen.
Det är absolut hårdrock.
Mind wrote: Queen är 70tals pop för bövelen, lysna på några låtar och inse att majoriteten inte har distade elguitarrer.
Öhm? 🙂
February 22, 2006
Delph1 sa det innan annars, Rob hallford...
Dock så är det väldig dumt att skicka barn till Freddie Mercury, i.o.m att han är död 😉
Tidig queen = Rock
Första albumet har dem lite rock på och detsamma gäller för sheerheart attack...vet inte hur det är med Queen2 men tror det finns några spår där med...
Men det känns som jag faller ut ur ämnet nu, så jag får kläcka ur mig något som faller under topic...
Hårdrockare som hiphopare som trancedyrkare, spelar det ngn roll egentligen?
Bara staten som är lite "old school" =)
November 22, 2001
dree wrote:
Rainbow, Deep Purple, Rush, Led Zeppelin... Kan komma med fler exempel på den eran.
Du kanske har hört T.ex. Sheer heart attack albumet från queen.
Det är absolut hårdrock.[quote=Mind]Queen är 70tals pop för bövelen, lysna på några låtar och inse att majoriteten inte har distade elguitarrer.
Öhm? 🙂
Japp, LP'n ligger någonstans. Men jag tycker fortfarande inte man kan kalla det mer än rock. Pop är ju däremot helt fel.
[edit] Hm, undrar om man ska suga ett tag på inlägg 5000 ;)[/edit]
February 22, 2006
December 3, 2005
February 22, 2006
Klingon wrote: Åh fan, jag som trodde alla som spelar hårdrock utom Gene Simmons var bögar. My bad.
Rättvisan kom ifatt till slut, ey?
Däremot så var det lite dåligt, att det inte kom ngn ursäkt :/
Men personerna som sitter där (läs oftast 60+, dock inte alla) har väl olika syn på musiken 😉
1 Guest(s)