January 20, 2002
Vad har ni för sköna minnen om ni tänker tillbaka snabbt i erat liv?
Helst inga långa jobbiga historier utan mer abstrakta saker.
Jag tar 2 exempel:
Turtles, tokig i dem. Både filmerna, spelen och prylarna
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Min gamla BMX (jagazaki - stavning?)
Cyklade gjämt runt vart jag än skulle.
När man rännde till grannbyn på den trimmade Puch Dakotan mest varenda kväll/helg. Sittandes i soffan hos nån kompis med hela gänget och kollade på Fame (Speciellt Coco.) och käkade ostkrokar och drack den då fortfarande glatt färgade drickan Trocadero.
Saknar lumpartiden, vi var ett härligt gäng som låg inne tillsammans som Bev.sold's.
Saknar även dom glada ögonblicken när man promenerade med Mammsen till byns enda grammofonskiveaffär, där man kunde köpa den senaste LP'n av t.ex Elvis Presley och även köpa med sej några 10-öreskolor att gotta sej åt på vägen hem.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 18, 2001
Oj...
Lego
Playmobil ("playmo")
Action Force (vilken grej det var!)
NES
Domino (sådana där färgglada som var gjorda speciellt för att bygga långa rader med. vi använde dem till allt möjligt. t.ex. lekte vi krig. man fick flytta brickorna på vissa förutbestämda sätt, och så gällde det att slå ned motståndarens)
Min BMX (härliga turer på skogsstigar)
Vissa böcker
vår skogskoja (den snyggaste ni någonsin har sett. någon sågade den mitt itu... 🙁 )
January 20, 2002
ilg@dd wrote: När man rännde till grannbyn på den trimmade Puch Dakotan mest varenda kväll/helg. Sittandes i soffan hos nån kompis med hela gänget och kollade på Fame (Speciellt Coco.) och käkade ostkrokar och drack den då fortfarande glatt färgade drickan Trocadero.
Saknar lumpartiden, vi var ett härligt gäng som låg inne tillsammans som Bev.sold's.
Saknar även dom glada ögonblicken när man promenerade med Mammsen till byns enda grammofonskiveaffär, där man kunde köpa den senaste LP'n av t.ex Elvis Presley och även köpa med sej några 10-öreskolor att gotta sej åt på vägen hem.
Hehe en Puch, coolt..
Jag älskade också moppetiden.
Hade en sådan här:
Trimmad Furia
[Image Can Not Be Found]
:cy: 🙄 😛 😎
March 18, 2003
När man precis hade fått körkort, åkandes runt i sin kära skrutt till bil och spelade alldeles för högt med en sketen baslåda.
Nu så har jag blivit en ganska bitter person som är trött på det mesta i livet vare sig jag prövat det eller ej. Inget känns lika roligt som det gjorde förr, säkerligen dopaminet som avtagit eller blivit avtrubbat.
December 15, 2002
"Ska vi köra krig?" var en fras som förekom rätt ofta när man "va" med sina polare förr i tiden.
Softairgun-krig höll vi på med också. Kul o springa runt i skogen medans de äldre grabbarna körde för sig själva, blev man upptäckt fick man gömma sig i kojan fort som fan:D
Och all fotboll vi lirade förr om somrarna, det va en hel del. Vi började på eftermiddagen och slutade inte förrän det blev mörkt, och alla i barn från hela rota va med.
Jag saknar tiden då man va liten som fan... Tillvaron var helt bekymmerslös och utan förpliktelser och sån skit.
1 Guest(s)