Härliga minnen|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Härliga minnen
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1103656
December 22, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Min Atari 520ST.

[Image Can Not Be Found]

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1103669
December 22, 2006 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Att man bara ringde och såg till så kompisen var hemma, ibland drog man bara över och "lekte". Man var ute och cyklade hela sommarkvällarna. Man lekte med lego och playmo. Och mest av allt saknar jag att man kunde hitta på nästan vadsomhelst. Låg ingen plannering bakom allting, som det gör nuförtiden. Allting var så spontant och allting kretsade inte kring tv eller datorer.
Det är mina härliga minnen! 😎

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1103698
December 22, 2006 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Turtels
Lego
Min bmx
Moppetiden
Ungdomsfyllorna
Våran första dator
Nintendo 8bit
56k
hockey-tiden

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1103704
December 22, 2006 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Att man bara ringde och såg till så kompisen var hemma, ibland drog man bara över och "lekte". Man var ute och cyklade hela sommarkvällarna. Man lekte med lego och playmo. Och mest av allt saknar jag att man kunde hitta på nästan vadsomhelst. Låg ingen plannering bakom allting, som det gör nuförtiden. Allting var så spontant och allting kretsade inte kring tv eller datorer.
Det är mina härliga minnen! 😎

Jag fick då aldrig använda telefonen för att ringa och kolla om nån kompis var hemma.. Det var bara att knalla eller cykla över och kolla det.
Å andra sidan var det på den tiden man fick vänta på ton efter slaget riktnummer då förståss.
😮 🙄 😀

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1103737
December 22, 2006 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Trevliga minnen är det allt.

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
1103746
December 22, 2006 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Jag har inte valt mitt nick utan anledning 😉
Grov FF-missbrukning 😀

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1103755
December 22, 2006 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

kommer ihåg när man va lite o körde en lek som hette "hunter-killer".
var ungefär som kull fast att en då skulle vara monster o försöka vara så läskig som möjligt, gärna läskiga mörka områden oxå, som en gång när det var en som var hunter killern fick ha på sig 2st gamla pannlampor(såg ut som ögon i mörkret) medan alla andra fick gömma sig så gott man kunde i den mörka höst skogen.

vilka tider...

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1103780
December 23, 2006 - 1:35 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: kommer ihåg när man va lite o körde en lek som hette "hunter-killer".
var ungefär som kull fast att en då skulle vara monster o försöka vara så läskig som möjligt, gärna läskiga mörka områden oxå, som en gång när det var en som var hunter killern fick ha på sig 2st gamla pannlampor(såg ut som ögon i mörkret) medan alla andra fick gömma sig så gott man kunde i den mörka höst skogen.

vilka tider...

Vi lekte något liknande bland massa höbalar. Det roliga var att flera hade hösnuva... 😀

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
1103791
December 23, 2006 - 3:48 am
sp_Permalink sp_Print

NetBSD 1.0
Airwolf
Alpha 300MHz
BBS
X.25
Frame Relay

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1103801
December 23, 2006 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

Lego, Innebandy, Magic, C64, 286or, ormfällor, jordgetingar stora som tummen, älgar och andra häftiga djur som prompt skulle in på tomten.

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1104026
December 23, 2006 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Fotbollen.

Slutade med den bland annat för att jag hade problem med knäna under belastning, samt för att den nya tränaren som kom var en aning för seriös. Mycket av det roliga förstördes, var många som hoppade av just då också.

Känner att jag saknar fotbollen i mitt liv. De flesta som har spelat fotboll vet nog vad jag menar, sammanhållning inom laget och tävlingsinstinkten.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1104030
December 24, 2006 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Fotbollen.

Slutade med den bland annat för att jag hade problem med knäna under belastning, samt för att den nya tränaren som kom var en aning för seriös. Mycket av det roliga förstördes, var många som hoppade av just då också.

Känner att jag saknar fotbollen i mitt liv. De flesta som har spelat fotboll vet nog vad jag menar, sammanhållning inom laget och tävlingsinstinkten.

Håller med dig angående fotbollen... Det är inte kul när det blir så jävla seriöst. Jag slutade nu iår så jag höll väll ut rätt länge ändå, jag är 18 nu.
Får bli nåt bonnalag i div 6 hädanefter 😉

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1104051
December 24, 2006 - 3:01 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Fotbollen.

Vet precis vad du menar. Mitt avstamp från fotbollen började när jag gjorde lumpen. Då kunde man inte vara med och träna, dock spela någon B-lags match ibland.

Efter lumpen så började jag jobba natt, har snart gjort det i 3,5år. Första året så var jag med och spelade i B-laget på ren rutin. Dom senaste 2,5åren har jag inte spelat någonting.

Saknar avbrottet man fick när man tränade eller spelade match. Man kunde ha de riktigt tungt i skolan osv och då att sticka ner och träna gjorde susen. Sen lagkänslan och "snacket" som blir i ett omklädningsrum.

Ska ta upp min fotbolls karriär när jag slutar jobba natt. Men de ser inte ut att bli än på några år. Just nu väger fördelarna upp nackdelarna.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL