April 14, 2002
Att man bara ringde och såg till så kompisen var hemma, ibland drog man bara över och "lekte". Man var ute och cyklade hela sommarkvällarna. Man lekte med lego och playmo. Och mest av allt saknar jag att man kunde hitta på nästan vadsomhelst. Låg ingen plannering bakom allting, som det gör nuförtiden. Allting var så spontant och allting kretsade inte kring tv eller datorer.
Det är mina härliga minnen! 😎
Marcan- wrote: Att man bara ringde och såg till så kompisen var hemma, ibland drog man bara över och "lekte". Man var ute och cyklade hela sommarkvällarna. Man lekte med lego och playmo. Och mest av allt saknar jag att man kunde hitta på nästan vadsomhelst. Låg ingen plannering bakom allting, som det gör nuförtiden. Allting var så spontant och allting kretsade inte kring tv eller datorer.
Det är mina härliga minnen! 😎
Jag fick då aldrig använda telefonen för att ringa och kolla om nån kompis var hemma.. Det var bara att knalla eller cykla över och kolla det.
Å andra sidan var det på den tiden man fick vänta på ton efter slaget riktnummer då förståss.
😮 🙄 😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 17, 2005
kommer ihåg när man va lite o körde en lek som hette "hunter-killer".
var ungefär som kull fast att en då skulle vara monster o försöka vara så läskig som möjligt, gärna läskiga mörka områden oxå, som en gång när det var en som var hunter killern fick ha på sig 2st gamla pannlampor(såg ut som ögon i mörkret) medan alla andra fick gömma sig så gott man kunde i den mörka höst skogen.
vilka tider...
August 7, 2001
addeee wrote: kommer ihåg när man va lite o körde en lek som hette "hunter-killer".
var ungefär som kull fast att en då skulle vara monster o försöka vara så läskig som möjligt, gärna läskiga mörka områden oxå, som en gång när det var en som var hunter killern fick ha på sig 2st gamla pannlampor(såg ut som ögon i mörkret) medan alla andra fick gömma sig så gott man kunde i den mörka höst skogen.vilka tider...
Vi lekte något liknande bland massa höbalar. Det roliga var att flera hade hösnuva... 😀
June 23, 2002
Fotbollen.
Slutade med den bland annat för att jag hade problem med knäna under belastning, samt för att den nya tränaren som kom var en aning för seriös. Mycket av det roliga förstördes, var många som hoppade av just då också.
Känner att jag saknar fotbollen i mitt liv. De flesta som har spelat fotboll vet nog vad jag menar, sammanhållning inom laget och tävlingsinstinkten.
December 15, 2002
macrus wrote: Fotbollen.
Slutade med den bland annat för att jag hade problem med knäna under belastning, samt för att den nya tränaren som kom var en aning för seriös. Mycket av det roliga förstördes, var många som hoppade av just då också.
Känner att jag saknar fotbollen i mitt liv. De flesta som har spelat fotboll vet nog vad jag menar, sammanhållning inom laget och tävlingsinstinkten.
Håller med dig angående fotbollen... Det är inte kul när det blir så jävla seriöst. Jag slutade nu iår så jag höll väll ut rätt länge ändå, jag är 18 nu.
Får bli nåt bonnalag i div 6 hädanefter 😉
October 22, 2002
macrus wrote: Fotbollen.
Vet precis vad du menar. Mitt avstamp från fotbollen började när jag gjorde lumpen. Då kunde man inte vara med och träna, dock spela någon B-lags match ibland.
Efter lumpen så började jag jobba natt, har snart gjort det i 3,5år. Första året så var jag med och spelade i B-laget på ren rutin. Dom senaste 2,5åren har jag inte spelat någonting.
Saknar avbrottet man fick när man tränade eller spelade match. Man kunde ha de riktigt tungt i skolan osv och då att sticka ner och träna gjorde susen. Sen lagkänslan och "snacket" som blir i ett omklädningsrum.
Ska ta upp min fotbolls karriär när jag slutar jobba natt. Men de ser inte ut att bli än på några år. Just nu väger fördelarna upp nackdelarna.
2 Guest(s)