March 1, 2001
Jag använder mig av följande. Dock inte samtidigt.
Difi - Den med blått lock
L'oreal - Remix
L'oreal - Out Of Bed
Taft - Shape and mold Wax-nånting
Citre Shine - strukturvax (doftar ljuvligt av citron)
Wella Shockwaves wax
Fructis-style vax nånting
Björn Axen spray
och ibland nallar jag av tjejens organics mousse oxå 🙂
Har väl samlat på mig en del, brukar alltid bli en ny vaxburk när man e ute å handlar även om jag redan har hemma. mest för å prova. Sämst är ju överskottsbolagets/willys "Hårgele" på 1 liters burkar typ..:)
August 8, 2003
stormaz wrote: Skiter i att tvätta håret, sparar in pengar, slipper schampo samt hårgele.
Jo, det är ju bara kommersiella påfund, allt man behöver är vatten. Håret blir "flottigt" och hårbotten kommer kanske att klia till en början när man slutar med shampoo. Men efter att hårbotten/håret har återfått sin naturliga balans så återgår det till det normala, det är ju shampoot i sig som gör att håret blir fett väldigt snabbt, dvs man har vant både håret och hårbotten med onaturliga kemikalier. Om vi verkligen _behövde_ shampoo så skulle kroppen producera detta alldeles själv.
Finns massor med skådisar, musiker osv som vare sig tvättar sig med tvål (torkar ut huden och man får snabbare rynkor) eller tvättar håret med shampoo (sliter på håret och fyller egentligen ingen funktion alls).
Jag känner själv ett flertal personer som inte använder shampoo och deras hår är fint och "fluffigt" (dvs som nytvättat) och det luktar inte illa heller (som man kanske kan tro ), man klarar sig med att skölja ur det ordentligt med vatten när man duschar.
Hade det inte varit för att jag använder gelé till mitt hår rätt ofta så hade jag nog själv skitit i just shampoo.. Tvål använder jag aldrig i ansiktet men däremot på kroppen (nu blev det iofs lite OT 🙂 )
December 15, 2002
Vajsman wrote: Jag använder mig av följande. Dock inte samtidigt.
Difi - Den med blått lock
L'oreal - Remix
L'oreal - Out Of Bed
Taft - Shape and mold Wax-nånting
Citre Shine - strukturvax (doftar ljuvligt av citron)
Wella Shockwaves wax
Fructis-style vax nåntingBjörn Axen spray
och ibland nallar jag av tjejens organics mousse oxå 🙂Har väl samlat på mig en del, brukar alltid bli en ny vaxburk när man e ute å handlar även om jag redan har hemma. mest för å prova. Sämst är ju överskottsbolagets/willys "Hårgele" på 1 liters burkar typ..:)
vilken av de sorterna har du i håret på din avatar?
1 Guest(s)