January 11, 2002
On 2002-03-13 19:16, Iceman wrote:
On 2002-03-12 23:48, [PITA]Neo wrote:
hmmm vi hade ett LAN en gång där vi lyckades få fiber till lokalen (orkar inte förklara hur) men då kunde man tanka i 2 Mb/sec
VILL HA EN FIBERKABEL IN I MIN LÄGENHET 😀 😀Jo, det var nice på det/dom lanen Fast man lär inte tankat i 2MB/sek eftersom linan "bara" var på 8Mbit...
Jo jag vet Iceman... det var ju det som var så cepe... vi trodde ju att linan var 8 mbit, men antagligen var den mer... jag har alltså screenshot från när jag tankar i 2MB/sec..... (vilket inte skulle vara teoretiskt möjligt över en 8mbit line... )
Men antagligen så hade vi typ samma anslutning som alla skolor och sånt har på dan... för fibern gick ju till en källare i Alingsås energi:s lokaler, och där fanns massa switchar och servrar där det stod typ "Alströmergymnasiet", "Alingsås lasarett" m.m. 😀
October 8, 2001
On 2002-03-13 21:20, GbG_Killen wrote:
On 2002-03-13 15:39, [Molotov] wrote:
Det var det fulaste jag hört, ge dig ditt bredband är SÄMRE och DYRARE än Bostream och BBB.
Du hade ju knappast tackat nej till något av ovanstående!
öh?
vad snackar du om? har jag påstått nått?
självklartskulle jag vilja ha det.jag betalar 225kr/månad.
=========================[ Detta Inlägg ändrades av: [Molotov] den 2002-03-13 15:42 ]
lät pricis som du satt och försvarade Telia... tog i lite hårt kanske...
Det är OK, jag bara snackar om vad jag hört.
jobbar på ett företag som bl.a jobbar åt telia med att koppla in aDSL, och brukar snacka med telia folket ibland varför det inte kan höjjas..
det var då en av anledningarna..
Dock har jag läst att Telia ska införa nya aDSL abonemang.
ett för den "normala" surfaren och ett för "über surfaren" nå hastigheter fanns det inga uppgifter på dock.
December 25, 2000
Jo jag vet Iceman... det var ju det som var så cepe... vi trodde ju att linan var 8 mbit, men antagligen var den mer... jag har alltså screenshot från när jag tankar i 2MB/sec..... (vilket inte skulle vara teoretiskt möjligt över en 8mbit line... )
Men antagligen så hade vi typ samma anslutning som alla skolor och sånt har på dan... för fibern gick ju till en källare i Alingsås energi:s lokaler, och där fanns massa switchar och servrar där det stod typ "Alströmergymnasiet", "Alingsås lasarett" m.m. 😀
om det var över 2MB/s i t.ex. IE så är det för att IE cachar filen medan du väljer var du vill spara den, sen ser det ut som om det går snabbt en stund...
October 23, 2001
On 2002-03-13 10:43, oxygenial wrote:
On 2002-03-12 21:18, DiDi wrote:
Om man tänker efter så tycker nog 28.8 modem användare att det är "hårresande" snabbt...Men för det som använt Telias ADSL ett tag och får syn på reklamen e det ju inte speciellt snabbt... (förstår inte varför de inte höjer till 2.5 eller liknande, varför kan bostream ha 2,5?)
Men sitter man på ett 28.8 modem idag så har man inget med datorer att göra!!!
Snälla!!!!
men tack för den då fast jag sitter på 33.6 just nu men för typ en månad satt jag på 28.8 modem men snart blir det något typ att slött bredband(slöare än adsl...) men sånt e livet
March 17, 2002
On 2002-03-16 21:34, NrgiZer wrote:
Har oxå telias adsl...lite cpigt e det för ja brukar skicka i 90 men ta emot i 60 (!!???)...för övrigt såg jag gigasunet med 10 gbit i stam nätverket...det gör en lite dreglande *torkar hakan*
Din mamma är telia adsl...
Oldschool member since 2002.
2 Guest(s)