August 20, 2001
Det var någon som skrev en tråd om harry potter tidigare, där det diskuterades huruvida bok 6&7 skulle släppas... Jag hittade precis denna info:
Sista kapitlet i den sjunde boken är klart!
J. K. Rowling har skrivit upplösningen av hennes berättelser om Harry Potter men hon vägrar avslöja något om vad som händer. Allt hon säger är att hon skrev det för sin egen skull, som morot för att orka skriva färdigt serien.
Källa: Infoculture
http://infoculture.cbc.ca
(orkade inte leta upp den gammla tråden :))
May 17, 2002
Lauregos wrote: Det där läste jag faktiskt för länge sen
Problemet är ju att hon har begränsat handlingen en hel del, om hon har bestämt sig för hur det ska sluta, men inte vet hur det ska bli så, hade nog varit bättre om hon skulle låta handlingen utvecklas varefter hon skriver.
jag har hört att många författare redan i ett tidigt skede bestämmer sig för hur boken skall sluta.
July 30, 2003
om du har brist på fantasy böcker ska du absolut ta en titt på David Eddings böcker, specielt Sagan om Belgarion (sagan om malorea) och De utvalda.
Super bra böcker! har läst Sagan om Belgarion + mallorea (de hänger ihop) på 10 böcker säkert 2-3 gånger 😛
många tummar upp för dem! :bok:
July 30, 2003
LorD_Kvadd wrote: Korven : Gutt..har inte läst dom än faktiskt. Alla polarna håller på med dom så att dom är utlånade!!!! Och Niklas Krogs böcker fick jag just klart... Funderar på Övärlden...
de va ju lite synd...
annars finns Terry Goodkinds böcker, Sagan om Sanningens svärd, bra men inte fullt så bra som Eddings böcker
1 Guest(s)