February 3, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=LorD_Kvadd]Tror det var i början på sommaren förra året..Så det är snart ett år. Eller har jag helt fel?
tror det stämmer, ska kolla runt lite..
Gör så..Men jag kommer ihåg att det måste varit lite innan sommaren. Läste den på midsommar iallafall.
May 17, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=Krqagyzzz]på Bokus.se står det att den gavs ut detta datum :20031006
Hrm något är fel..
Lauregos: Hrm att jag läste min vid midsommar är jag säker men jag är säker på att jag fick den ett tag innan.
jag har försökt hitta en engelsk sida med HP men alla som jag hittar handlar bara om de hemska filmerna.
February 3, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Krqagyzzz]på Bokus.se står det att den gavs ut detta datum :20031006
Hrm något är fel..
Lauregos: Hrm att jag läste min vid midsommar är jag säker men jag är säker på att jag fick den ett tag innan.
jag har försökt hitta en engelsk sida med HP men alla som jag hittar handlar bara om de hemska filmerna.
jo...Jag vet inte om det står här ska kolla lite sedan men jag kanske missar något : http://www.mugglenet.com[/url]
June 20, 2002
Korven wrote: [quote=LorD_Kvadd]Korven : Gutt..har inte läst dom än faktiskt. Alla polarna håller på med dom så att dom är utlånade!!!! Och Niklas Krogs böcker fick jag just klart... Funderar på Övärlden...
de va ju lite synd...
annars finns Terry Goodkinds böcker, Sagan om Sanningens svärd, bra men inte fullt så bra som Eddings böcker
Sagan om Sanningen svärd är i sin tur skrämmande lik Robert Jordans epos Sagan om Drakens återkomst. Skulle tro att Herr Goodkind har hämtat inte så lite inspiration där.
Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉
May 17, 2002
boogey wrote:
Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉
det är det som är så extremt jobbigt med fantasy-böcker, alla ***** karaktärer etc, det verkar somom författarna tävlar om vem som kan ha med flest.
February 3, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=boogey] Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉
det är det som är så extremt jobbigt med fantasy-böcker, alla ***** karaktärer etc, det verkar somom författarna tävlar om vem som kan ha med flest.
Utmanar någon författare Tolkien på det området tro?
Menar det var ett par språk han gjorde själv. Plus alla karaktärerna i Silmarillion och Lord Of The Rings. På så få böcker.
May 17, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=boogey] Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉
Menar det var ett par språk han gjorde själv. Plus alla karaktärerna i Silmarillion och Lord Of The Rings. På så få böcker.
nej kanske inte, fast det känns som om han har lite bättre struktur i sina böcker ibland. SoR och Simarillion känns inte lika påfrestande som vissa Eddings-böcker
February 3, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Krqagyzzz][quote=boogey] Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉
nej kanske inte, fast det känns som om han har lite bättre struktur i sina böcker ibland. SoR och Simarillion känns inte lika påfrestande som vissa Eddings-böcker
Har inte läst Eddings där men jag tycker att Tolkiens böcker är mycket genom tänkta. Fast han skrev ju om dom en massa gånger med. Han var polare med Eddings om jag inte minns fel?
July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: Är det någon som har någon idé till handlingen till de två sista böckerna. Någon idé som inte innehåller det vi redan vet dvs att "Fenixorden och troldomsministeriet kommer att slåss mot alla dödsätare etc"
Det blir väl mer inriktat på själva kampen mot Voldemort, i senaste boken fick vi ju mest läsa om konflikter mellan Hogwarts och Trolldomsministret..
May 17, 2002
Callister wrote: [quote=Krqagyzzz]Är det någon som har någon idé till handlingen till de två sista böckerna. Någon idé som inte innehåller det vi redan vet dvs att "Fenixorden och troldomsministeriet kommer att slåss mot alla dödsätare etc"
Det blir väl mer inriktat på själva kampen mot Voldemort, i senaste boken fick vi ju mest läsa om konflikter mellan Hogwarts och Trolldomsministret..
hoppas det, såg fram emot det redan i slutet av bok nr 4
3 Guest(s)