Harry Potter 67|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Harry Potter 67
Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
sp_UserOfflineSmall Offline
608275
April 28, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Slängde ett öga på dom innan faktiskt...Låter bra faktiskt men jag har en sådan brinnande lust att läsa Silmarillion på engelska igen!!!:D tror det eller Övärlden får bli nästa projekt

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
608403
April 28, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Krqagyzzz : Det är inte riktigt ett år sedan 5:an kom ut väl? Men vem bryr sig tycker att hon kan få ut den snart!! 😀 har fet brist på fantasy böcker!

när kom 5:an ut igentligen?

Lord_Kvadd
Member
Medlem
608437
April 28, 2004 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det var i början på sommaren förra året..Så det är snart ett år. Eller har jag helt fel?

Krqagyzzz
Member
Medlem
608594
April 29, 2004 - 6:26 am
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Tror det var i början på sommaren förra året..Så det är snart ett år. Eller har jag helt fel?

tror det stämmer, ska kolla runt lite..

Lord_Kvadd
Member
Medlem
608640
April 29, 2004 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=LorD_Kvadd]Tror det var i början på sommaren förra året..Så det är snart ett år. Eller har jag helt fel?

tror det stämmer, ska kolla runt lite..

Gör så..Men jag kommer ihåg att det måste varit lite innan sommaren. Läste den på midsommar iallafall.

Krqagyzzz
Member
Medlem
608658
April 29, 2004 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

på Bokus.se står det att den gavs ut detta datum :20031006

Lauregos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
608693
April 29, 2004 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer ihåg att den gavs ut på midsommardagen, så alla i Sverige fick den en dag efter, eller var det en dag före resten av Europa

Aja, jag fick min på tisdagen efter i varje fall :bgrin:

Lord_Kvadd
Member
Medlem
608826
April 29, 2004 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: på Bokus.se står det att den gavs ut detta datum :20031006

Hrm något är fel..

Lauregos: Hrm att jag läste min vid midsommar är jag säker men jag är säker på att jag fick den ett tag innan.

Krqagyzzz
Member
Medlem
608854
April 29, 2004 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Krqagyzzz]på Bokus.se står det att den gavs ut detta datum :20031006

Hrm något är fel..

Lauregos: Hrm att jag läste min vid midsommar är jag säker men jag är säker på att jag fick den ett tag innan.

jag har försökt hitta en engelsk sida med HP men alla som jag hittar handlar bara om de hemska filmerna.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
608886
April 29, 2004 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Krqagyzzz]på Bokus.se står det att den gavs ut detta datum :20031006

Hrm något är fel..

jag har försökt hitta en engelsk sida med HP men alla som jag hittar handlar bara om de hemska filmerna.

jo...Jag vet inte om det står här ska kolla lite sedan men jag kanske missar något : http://www.mugglenet.com[/url]

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
608930
April 29, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Korven wrote: [quote=LorD_Kvadd]Korven : Gutt..har inte läst dom än faktiskt. Alla polarna håller på med dom så att dom är utlånade!!!! Och Niklas Krogs böcker fick jag just klart... Funderar på Övärlden...

de va ju lite synd...

annars finns Terry Goodkinds böcker, Sagan om Sanningens svärd, bra men inte fullt så bra som Eddings böcker

Sagan om Sanningen svärd är i sin tur skrämmande lik Robert Jordans epos Sagan om Drakens återkomst. Skulle tro att Herr Goodkind har hämtat inte så lite inspiration där.

Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉

Krqagyzzz
Member
Medlem
609424
April 30, 2004 - 7:45 am
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote:
Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉

det är det som är så extremt jobbigt med fantasy-böcker, alla ***** karaktärer etc, det verkar somom författarna tävlar om vem som kan ha med flest.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
609443
April 30, 2004 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=boogey] Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉

det är det som är så extremt jobbigt med fantasy-böcker, alla ***** karaktärer etc, det verkar somom författarna tävlar om vem som kan ha med flest.

Utmanar någon författare Tolkien på det området tro?
Menar det var ett par språk han gjorde själv. Plus alla karaktärerna i Silmarillion och Lord Of The Rings. På så få böcker.

Krqagyzzz
Member
Medlem
609444
April 30, 2004 - 8:12 am
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=boogey] Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉

Menar det var ett par språk han gjorde själv. Plus alla karaktärerna i Silmarillion och Lord Of The Rings. På så få böcker.

nej kanske inte, fast det känns som om han har lite bättre struktur i sina böcker ibland. SoR och Simarillion känns inte lika påfrestande som vissa Eddings-böcker

Lord_Kvadd
Member
Medlem
609447
April 30, 2004 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Krqagyzzz][quote=boogey] Läste ett tag de parallellt med varann innan jag insåg att det inte funkade, för att jag blandade ihop karaktärer och händelser från de båda alldeles för mycket. 😉

nej kanske inte, fast det känns som om han har lite bättre struktur i sina böcker ibland. SoR och Simarillion känns inte lika påfrestande som vissa Eddings-böcker

Har inte läst Eddings där men jag tycker att Tolkiens böcker är mycket genom tänkta. Fast han skrev ju om dom en massa gånger med. Han var polare med Eddings om jag inte minns fel?

Krqagyzzz
Member
Medlem
609747
April 30, 2004 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det någon som har någon idé till handlingen till de två sista böckerna. Någon idé som inte innehåller det vi redan vet dvs att "Fenixorden och troldomsministeriet kommer att slåss mot alla dödsätare etc"

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
609797
April 30, 2004 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Är det någon som har någon idé till handlingen till de två sista böckerna. Någon idé som inte innehåller det vi redan vet dvs att "Fenixorden och troldomsministeriet kommer att slåss mot alla dödsätare etc"

Det blir väl mer inriktat på själva kampen mot Voldemort, i senaste boken fick vi ju mest läsa om konflikter mellan Hogwarts och Trolldomsministret..

Krqagyzzz
Member
Medlem
609807
April 30, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Krqagyzzz]Är det någon som har någon idé till handlingen till de två sista böckerna. Någon idé som inte innehåller det vi redan vet dvs att "Fenixorden och troldomsministeriet kommer att slåss mot alla dödsätare etc"

Det blir väl mer inriktat på själva kampen mot Voldemort, i senaste boken fick vi ju mest läsa om konflikter mellan Hogwarts och Trolldomsministret..

hoppas det, såg fram emot det redan i slutet av bok nr 4

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL