September 3, 2001
Ibland förstår jag mig inte riktigt på folks filmsmak...
black hawk down hade endast balla stridscener... resten sög.. ungefär samma sak som med Tears of the sun. Bara pangpangen som underhåller, resten är skit som finns där för att ge pangpanget en anledning.
Hart's War var ok... såg den för ett tag sen. Men det är ingen film man går runt o tänker på efteråt. Det känns som att den kunde ha blivit så mycket mer... under filmens gång förväntar man sig en upptrappning i handlingen men det händer aldrig, iaf inte så som man förväntar sig.
We were soldiers tycker många är ganska dålig... jag tyckte att den var helt ok. Tyckte att det var lite bra att dom gjorde den här paralellen i historian, med kvinnorna som väntar hemma på sina män. Stridscenerna är ganska överraskande bra, fast det känns nästan som att "så här går det väl inte till på ett krig?". Man minns inte handlinge särskillt länge efteråt, men det är en helt klart bra film för tidsfördriv.
Ett lite försiktigt tips är G.I. Jane, jag tyckte att den var skitbra... enda nackdelen var den här "go-girl" andan som är lite för mycket för min smak. Annars helt ok.
Andra dåliga filmer som bör ses på egen risk (m.a.o. fett dåliga):
Behind Enemy Lines
The Sum of All Fears
Spy Game
Collateral Damage
Windtalkers
Bra filmer då, förutom de som DiDi rekommenderade längre upp:
Soldier of Orange
The Pianist
Men of Honor (inte helt inriktat på krig)
Stalingrad
Enemy At The Gates
The Killing Fields
U-571
No man's Land (rekommenderas verkligen!!)
La vita e bella, Livet är underbart, life is beautiful (rekommenderar den verkligen! lite för smörig drama i början men den tar en rejäl omvändning runt mitten! se den!!)
Grave of the fireflies (anime, andravärldskrig, helt enkelt bäst)
Shindlers List (bra men lite för lång, Pianisten är bättre)
kommer inte på fler just nu... men jag hoppas att du är nöjd!
December 31, 2001
macrus wrote: [quote=Death On Wings]save private ryan
Oooh den är fan riktigt grym, hade glömt bort den. Ska fan ta och se den sen idag. 🙂
bättre än de andra americanska skit krigsfilmerna i alla fall som enemy at the gates. och liknande, satt fan och skrattade när jag såg dem fy fan va löjlig film.
das bot har vi oxå som är en tysk ubåtsfilm
June 23, 2002
Death On Wings wrote: [quote=macrus][quote=Death On Wings]save private ryan
Oooh den är fan riktigt grym, hade glömt bort den. Ska fan ta och se den sen idag. 🙂
bättre än de andra americanska skit krigsfilmerna i alla fall som enemy at the gates. och liknande, satt fan och skrattade när jag såg dem fy fan va löjlig film.
das bot har vi oxå som är en tysk ubåtsfilm
Bah, javisst håller jag med om att den är riktigt grym. Men Enemey at the gates är fan bra men finns andra som är mycket mycket sämre ja. Det har du så rätt i så. :blink:
Om vi nu inte ska tala om krigsfilmer tycker jag The Green Mile är grymt bra.
EDIT: Kom och tänka på The Rock nu när jag pratade om bra filmer. 😉
1 Guest(s)