December 28, 2004
Jag har testa många olika sorters vaxer och geléer men ingen verkar hålla sin form i mer än 1h.
Inte ens dom lite dyrare märkena kan hålla vad dom lovar.
Vilket vax kan hålla formen länge?
Sedan har jag en fråga till.
Hur och vad använder dom som har sådan backåtslick som är überslickad, alltså, inte ett enda hårstrå sticker upp eller nåt, allt är backåtslickat och det håller sig så?
Jag UNDRAR hur man gör en backslick som håller sig på plats, jag sa aldrig att jag ville ha det själv.
January 20, 2003
Jag kör med Di:Fi eller vad fan det heter, en lite dyrare sort (runt 100 spänn för liten burk) o de finns ju olika hållbarheter,den jag har är 8/10 i hållbarhet där den med 10 är som kylt margarin i konsistensen ungefär 😛
Sen finns American Crew som är ungefär samma pris och funktioner, annorluna doft dock.
Testa nån av de två om du inte redan gjort det, så kommer dit hår ligga som självaste Kung Carl Gustavs eller vilken von Silfverballe som helst 😉
Tänk även på att applicera en redig mängd hårvax... ju mer vaxdesto mer slick 😉
February 10, 2005
intressant, ere verkligen backslick du vill ha? för isåfall är ju tippsen den att du använder ett fint lager wax, tex dax wax blå eller nåt annat lite mer glansigt wax precis när du är nykommen ur duschen....när håret är rätt blött.....alternativt blöter håret lite och applicerar wax...det brukar få det glänsigt och still som fan.
om du däremot vill ha ruffsigt hår som håller formen kan jag rekomendera IQ Clay av maria nilla, kostar 150 :- per 75ml men e drygt och nicet, har du tjockt hår är ju då en fördel att du tunnar ut håret hos en frisör....då klipper dem i olika lager.....
det kanske åxå är en bra idé om du tänker ha brat hår med backslick o köret att du får det lite uttunnat så att håret inte blir för oredigt utan att den lägger sig finare....men då måste du göra det lite regelbundet beroende på din hårväxt så att du inte ser ut som en boll på sidorna.....
September 7, 2003
Bobby Bullhorn wrote:
om du däremot vill ha ruffsigt hår som håller formen kan jag rekomendera IQ Clay av maria nilla, kostar 150 :- per 75ml men e drygt och nicet, har du tjockt hår är ju då en fördel att du tunnar ut håret hos en frisör....då klipper dem i olika lager.....
Är du säker på priset ? eller finns det kanske fler ? Mitt IQ Clay kostar 240 på maria nila...
December 28, 2004
Jag får nog styra upp detta, jag UNDRADE hur man gjorde så en backslick håller sig på plats, jag sa aldrig att jag ville ha det själv.
Jag undrade pga man ser på film hur folk har sådana backslick frisyrer som inte rör sig det minsta när dom skjuter 100 000 kulor på minre än en minut med sitt nya vapen som hela filmen handlar om.
Personligen skulle jag nog föredra en rufsig stil på håret.
Bobby Bullhorn wrote: om du däremot vill ha ruffsigt hår som håller formen kan jag rekomendera IQ Clay av maria nilla, kostar 150 :- per 75ml men e drygt och nicet, har du tjockt hår är ju då en fördel att du tunnar ut håret hos en frisör....då klipper dem i olika lager.....
Ja, jag har tjockt hår.
Hur menar du när dom ska klippa i olika lager?
Brylcreme är lösningen..
Det hade jag jämt när jag var i farten..Plogen satt på plats hela kvällen.
Dock lite jobbigt att tvätta ur + att kudden såg lustig ut när man vart ute på galej och somnat med det i håret.
Men men, vill man vara fin så........................................
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 20, 2003
hulken90 wrote: jag gillar maria nila och american crew...har kört med både fudge och di:fi, men american crew och maria nila är klart mkt bättre!
Var hittar man maria nila? Personligen tycker jag di:fi är mycket bättre än am. crew men smaken är väl som röven i guess.
dax wax är för bönder och partillebor...
pompougnac wrote: [quote=hulken90]jag gillar maria nila och american crew...har kört med både fudge och di:fi, men american crew och maria nila är klart mkt bättre!
Var hittar man maria nila? Personligen tycker jag di:fi är mycket bättre än am. crew men smaken är väl som röven i guess.
dax wax är för bönder och partillebor...
Bönder kör med brylcreme..
😎
Vax ska man ha på bilen.
[-X
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2003
Jag kör med American Crew atm. har testat D:Fi, Fudge, Dax Wax, Sweet Georgia Brown mfl. och tycker American Crew är det bästa totalt sett, dock är Sweet Georgia Brown det bästa rent stabilt sett. Dock går det inte att få ut ur håret förrän efter en 2-3 veckor av duschande 🙂 Den hårdaste Fudge 'n tycker jag är helt okej också...
1 Guest(s)