February 10, 2005
Ok, för att förklara allt jag sagt
Collateral: Med klippa i lager menar jag att tunna ut i lager, då kör dem en tandad sax som tunnar ut håret genom att klippa vissa hårstrån korta o andra låter den vara, i lager blir då att man kör en omgång nära hårbotten, en i mitten av hårets längd o en nära topparna o sen så klipper man zickzack på självaste topparna för att få den mer ruffsiga looken och samtidigt få den att vara kvar där den skall vara....
själv har jag lite mer tjockt hår vilket gör att om ja inte klipper i lager så kollapsar håret av sin egen tyngd (i combo med waxen naturligtvis) o för mycket wax gör ju åxå att det hela kan kollapsa pga tyngden
o apropå film så fixar dem håren mellan tagningarna rätt ofta som bidrar till det stela håret, o självfallet är det inte bara wax utan en del spray åxå...då blir det kanske inte helt helt stelt utan mer fast...och att håret är blött innan man använder wax
.doedels: yes jag är säker, sitter med en IQ-Clay här som jag betalat 150:- för. annars ere max 160 jag betalat, detta i STHLM dårå
2 Guest(s)