May 19, 2003
macrus wrote: [quote=Vamp][quote=Jiggly]Varför skulle det vara ban på att man har testat droger? Patetiskt.
Håller med. Men däremot ska man inte diskutera droger i detta forum, då det inte är ett drogforum.
Då ska väl inget diskuteras i Allmänt igentligen.
Det är ett hårdvaruforum.
Jo, men du förstår vad jag menar, eller? =)
Just droger är ett "sånt" ämne.
June 23, 2002
Vamp wrote: [quote=macrus][quote=Vamp][quote=Jiggly]Varför skulle det vara ban på att man har testat droger? Patetiskt.
Håller med. Men däremot ska man inte diskutera droger i detta forum, då det inte är ett drogforum.
Då ska väl inget diskuteras i Allmänt igentligen.
Det är ett hårdvaruforum.
Jo, men du förstår vad jag menar, eller? =)
Just droger är ett "sånt" ämne.
Mjo, men är väl inte förbjudet att snacka om det ändå?
Men jag förstår delvis hur du menar.
May 3, 2004
Jag tycker att det är värre att trimma en moped och köra för fort ute i trafiken bland andra människor än att ta en drog, detta då risken att skada andra människor borde vara högre gentemot om man sitter hemma och röker på lite hederligt brunt. Men men det är väl bara jag och självklart det finns olika scenarion där droger är farligare men just i detta scenario så tycker jag fan att mopeder är farligare. Iaf så kan jag erkänna att jag testat ta diverse droger. Borde jag bannas nu Spinnjonte?
Observera att med detta inlägg så varken försvarar jag eller förskönar droger. Om ni upplevde att så var fallet så ber jag om ursäkt. Enligt mig personligen borde alla berusningsmedel illegaliseras. Tobak, alkohol således.
Morgontimmen slår sig sakta mot bröstet... ps. jag har inte sovit ännu...
En egen reflektion över det hela..
1. Droger(Narkotiska sådana): Destruktivt, är inte bra..+ olagligt att innehava.=Varning/Bann
2. Warez: Får ej disskuteras p.g.a ev. tapp av sponsorer.=Varning/Bann
3. Alkohol: En legal drog, Destruktivt, bör ej förskönas.=Påverkas ej
4. Mopedtrimmning?? Ser det som terapi för att öka det tekniska kunnandet hos ungdom. Men lik förbenat olagligt..=Påverkas ej.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
Tycker nog snarare synd om dom som sitter hemma o röker hasch...
Stackare..själv har min polare nyligen fallit ner i det träsket o nu e han fast...
Ni får tycka vad ni vill om mitt inlägg men det är extremt beroendeframkallande och man borde definitivt inte använda det.
October 31, 2003
Nomic wrote: Tycker nog snarare synd om dom som sitter hemma o röker hasch...
Stackare..själv har min polare nyligen fallit ner i det träsket o nu e han fast...
Ni får tycka vad ni vill om mitt inlägg men det är extremt beroendeframkallande och man borde definitivt inte använda det.
Det är dessutom en helt värdelös drog. Den som behöver känna sig som jag gör när man går upp tre timmar för tidigt, han borde skaffa sig ett jobb. Och om kokain säger jag som -=Flaming Seagull=-: Du tycker du är ett geni, alla andra tycker att du är en idiot.
February 3, 2003
Spinnjonte wrote: Näe, alla kan väl göra misstag att testa, du bör inte bannas men går man ut och sägver att man använder droger så känns det ju lite som att man propagerar för det....och det är inte bra.....
Det behöver inte vara ett misstag att testa. Erfarenhet är väl inget dåligt och en gång är ingen gång men 2 gånger är 2 gånger för mycket, brukar jag säga.
Testa under något som man kan kalla kontrollerade förhållanden så man vet vad man har att göra med anser jag vara ok, men man ska veta vad det är och vara beredd på bieffekter bland annat. Men inget man gör om. Dock är det jag som tänker så och jag vet att vissa har lätt för att fastna för det. Tack vare grupptryck eller att man blir mentalt eller fysiskt beroende av skiten.
Det gäller bara att vara försiktig, men det finns nog inga droger som är bra. Och alkohol är verkligen inget bra!
Edit: Uppmanar ingen att testa eller någonsin använda droger, detta var hur jag ser på saken.
February 3, 2003
skiroy wrote: [quote=LorD_Kvadd]Det behöver inte vara ett misstag att testa.
Det kan dock vara ett jäkla misstag att testa!
Ganska dumt att chansa i mitt tycke.
Det kan jag hålla med om att det kan vara. Därför försöker man väl göra det så säkert som möjligt om man nu skulle få för sig att göra det.
Är man nyfiken så är man. Men det bästa är att hålla sig borta från det. Men om man inte testar eller utforskar något, hur skulle vår värld se ut idag då? Menar testar eller utforskar i största allmänhet.
1 Guest(s)