February 3, 2004
bjorne wrote: Har lite bråttom så hinner inte läsa igenom tråden.
Men din polare kan ta det lugnt, ingen som helst fara. Det spelar ingen roll vad de hittar på blodprovet. Så länge de inte har sagt att de ska leta efter rester av narkotika så får de inte heller göra det. Dessutom så krävs det andra metoder för att se det jämfört med att kolla järn-halten osv. Sedan så finns inte väl heller inte något spår efter cannabis i blodet efter ett halv dygn? Senaste är absolut inget jag är säker på, det andra är jag dock säker på.
äh, tjöta.. vi har redan svarat en hejdundrans massa gånger.. och det är fortfarande inte cannabis som sitter i kroppen, utan thc:n.
så, lås tråden illa kvickt.
(btw, han kanske är schitzofren)?
October 24, 2002
kfo wrote: äh, tjöta.. vi har redan svarat en hejdundrans massa gånger.. och det är fortfarande inte cannabis som sitter i kroppen, utan thc:n.
THC är ju en del av Cannabis... Dessutom är det inte thc som stannar kvar utan restprodukter. Just därför så kan man inte få flashback av Cannabis.
October 11, 2002
Det som är så sjukt med cannabis är ju att det inte är farligare än alkohol, bättre upp: det är faktiskt mindre ofarligt än vad alkohol är.
Sverige hade aldrig accepterat alkohol som lagligt om det hade införts nu, det lever ju fortfarande kvar på gamla traditioner. Hade cannabis varit en tradition i Sverige, och alkohol inte, hade det varit cannabis man hade rökt nere på krogen varje helg, istället för alkohol.
8)
June 23, 2002
Jiggly wrote: Det som är så sjukt med cannabis är ju att det inte är farligare än alkohol, bättre upp: det är faktiskt mindre ofarligt än vad alkohol är.
Sverige hade aldrig accepterat alkohol som lagligt om det hade införts nu, det lever ju fortfarande kvar på gamla traditioner. Hade cannabis varit en tradition i Sverige, och alkohol inte, hade det varit cannabis man hade rökt nere på krogen varje helg, istället för alkohol.
8)
Precis..
Men finns mycket fördomar, inte för att jag själv röker cannabis eller så men inte fan har jag såna fördomar om det. Det är oftast dem som inte är så pålästa om hur det igentligen ligger till som har det.
Men men, alla har ju en egen "smak".
Javisst själv håller jag mig till alkohol, men fortfarande inte såna fördomar som man ser här på forumet om cannabis. Det är upp till en själv tycker jag, för mig stör det då inte.
March 11, 2003
macrus wrote:
Men finns mycket fördomar, inte för att jag själv röker cannabis eller så men inte fan har jag såna fördomar om det. Det är oftast dem som inte är så pålästa om hur det igentligen ligger till som har det.Men men, alla har ju en egen "smak".
Javisst själv håller jag mig till alkohol, men fortfarande inte såna fördomar som man ser här på forumet om cannabis. Det är upp till en själv tycker jag, för mig stör det då inte.
Försök jobba med någon som är rejält haschpundig. Det är inte så kul och coolt då längre. Jag har jobbat med både gamla haschpundare, heroinister, tunga amfetaminmissbrukare och alkisar. Det jag har lärt mig av det var att haschpundarna är klart värst. Man blir för fasen seg i huvet av hasch. Inte ens de 60-åriga alkisarna var så borta i kolan som hascharna. Men visst, ni tycker säkert det är skitfett att röka på ibland, men i längden blir man bara dum av det.
Med tanke på att jag har krökat nog för ett helt kompani, och ofta nog för att skrämma slag på vilken socialarbetare eller alkoholforskare som helst, så kan jag säga att jag vet vad jag jag pratar om. Visst är alkohol farligt, men det är lagligt i dag, och det är lättare att sluta med.
June 23, 2002
denstore wrote: [quote=macrus] Men finns mycket fördomar, inte för att jag själv röker cannabis eller så men inte fan har jag såna fördomar om det. Det är oftast dem som inte är så pålästa om hur det igentligen ligger till som har det.
Men men, alla har ju en egen "smak".
Försök jobba med någon som är rejält haschpundig. Det är inte så kul och coolt då längre. Jag har jobbat med både gamla haschpundare, heroinister, tunga amfetaminmissbrukare och alkisar. Det jag har lärt mig av det var att haschpundarna är klart värst. Man blir för fasen seg i huvet av hasch. Inte ens de 60-åriga alkisarna var så borta i kolan som hascharna. Men visst, ni tycker säkert det är skitfett att röka på ibland, men i längden blir man bara dum av det.
Med tanke på att jag har krökat nog för ett helt kompani, och ofta nog för att skrämma slag på vilken socialarbetare eller alkoholforskare som helst, så kan jag säga att jag vet vad jag jag pratar om. Visst är alkohol farligt, men det är lagligt i dag, och det är lättare att sluta med.
Jag tror faktiskt inte på det där, även fast jag tycker du oftast har vettiga tankar/åsikter.
Jag köper det bara inte, jag tror faktiskt en alkholist är minst lika seg, det är kanske från person till peron? OBS. det är bara min gissning och lättare att lägga av med tror jag inte.
Visst du kanske har rätt men jag tror dig inte förrens jag får det helt bevisat.
Nåja visst du må väl kanske ha rätt då jag inte vet, men vad bildar du detta uttalande på -> "Men visst, ni tycker säkert det är skitfett att röka på ibland"
Jag tycker det då INTE är fett att röka ibland och röker inte heller på.
Sen bara får man fråga vad du har jobbat som, eftersom det verkar som du vet hur dem är? Eller är det generellt nån arbetspolare från nåt jobb som rökt på i många år?
October 11, 2002
Iaf jag har inte sagt att det är "coolt" och "ballt" att röka hasch, bara det att ofta är väldigt många felinformerade.
Vad menar du förresten med att "jobba" med pundare? Menar du på jobbet eller nåt annat?
Lite rolig kuriosa; i England gjorde de ett test på hur bra det gick att köra bil när de var höga på cannabis, det visade sig att uppmärksamheten blev mycket bra, man blev mycket mer koncentrerad på allt vad som hände runt om sig. Till skillnad mot alkohol.
October 24, 2002
denstore wrote: Försök jobba med någon som är rejält haschpundig. Det är inte så kul och coolt då längre. Jag har jobbat med både gamla haschpundare, heroinister, tunga amfetaminmissbrukare och alkisar. Det jag har lärt mig av det var att haschpundarna är klart värst.
En missbrukare är en missbrukare. Sedan vad du tycker är värst är din personliga åsikt. Något som är säker är dock att en cannabismissbrukare är i bättre skick än en amfetamin/alkohol/heroin missbrukare.
Man blir för fasen seg i huvet av hasch. Inte ens de 60-åriga alkisarna var så borta i kolan som hascharna.
Cannabis ger inte permanenta hjärnskador till skillnad från Alkhohol.
Men visst, ni tycker säkert det är skitfett att röka på ibland, men i längden blir man bara dum av det.
Det är något du tror och inte vet.
Vad vet du vad du pratar om? Sedan vilken drog som är svårast att sluta med är väldigt individuellt. Akohol är fysiskt berondeframkallande vilket Cannabis inte är. Sedan eftersom du nu är så erfaren så borde du veta att en person påverkad av Cannabis är väldigt mer funktionell än en på alkohol.
March 11, 2003
macrus wrote: [
Jag tror faktiskt inte på det där, även fast jag tycker du oftast har vettiga tankar/åsikter.Jag köper det bara inte, jag tror faktiskt en alkholist är minst lika seg, det är kanske från person till peron? OBS. det är bara min gissning och lättare att lägga av med tror jag inte.
Visst du kanske har rätt men jag tror dig inte förrens jag får det helt bevisat.Nåja visst du må väl kanske ha rätt då jag inte vet, men vad bildar du detta uttalande på -> "Men visst, ni tycker säkert det är skitfett att röka på ibland"
Jag tycker det då INTE är fett att röka ibland och röker inte heller på.
Sen bara får man fråga vad du har jobbat som, eftersom det verkar som du vet hur dem är? Eller är det generellt nån arbetspolare från nåt jobb som rökt på i många år?
Jag har jobbat med diverse dårar på Skånska Lantmännen, Stadsbuden, och i Malmö hamn. Alkisar och andra missbrukare hittar man alltid på ställen där det söks okvalificerad arbetskraft. Det är inte särskilt ovanligt.
Men på fullt allvar, så är faktiskt alkisarna i bättre skick mentalt. Nu pratar vi alltså inte om de killarna som sitter på bänken hela dagarna, eller tigger på stan. Det här är gubbarna som faktiskt kan jobba, fastän de tar en bläcka varje kväll. Skillnaden är att de faktiskt klarar av jobbet dagen efter. Det gör inte haschpundarna. För de är faktiskt sega. Uttrycket "pundig" kommer ju från något....
Jag menade inte det som en kritik mot dig personligen, utan snarare som en kritik mot haschromantiken som florerar här på forumet. Jag har rökt mina holkar (några få), och framför allt hällt i mig alldeles för mycket alkohol i mitt liv. Under tre av mina studentår krökade vi kanske 4-5 dagar i veckan. De kompisar jag har haft som rökte på i den utsträckningen, kan man knappt prata med idag.
Om man sedan studerar studentsvängen, så kan man se att alkoholen är klart lättare att trappa ner, och faktiskt sluta med. Väldigt få av de haschare som jag har umgåtts med har slutat. Snarare har de trappat upp. Men ganska många av mina krökarkompisar slutade nästan helt med spriten när de slutade med studierna.
January 25, 2003
http://www.cannabisinfo.tk/
här står det mesta gällande cannabis. hur man får ut det ur kroppen så fort som möjligt med mera.
October 24, 2002
denstore wrote: Jag har jobbat med diverse dårar på Skånska Lantmännen, Stadsbuden, och i Malmö hamn. Alkisar och andra missbrukare hittar man alltid på ställen där det söks okvalificerad arbetskraft. Det är inte särskilt ovanligt.
Men på fullt allvar, så är faktiskt alkisarna i bättre skick mentalt. Nu pratar vi alltså inte om de killarna som sitter på bänken hela dagarna, eller tigger på stan. Det här är gubbarna som faktiskt kan jobba, fastän de tar en bläcka varje kväll. Skillnaden är att de faktiskt klarar av jobbet dagen efter. Det gör inte haschpundarna. För de är faktiskt sega.
Skillnaden är att de som missbrukar Cannabis förmodligen kan gå påverkade på jobbet. Dessutom lär de knappast berätta för dig vad de tar för droger, så tror faktiskt inte riktigt på vad du skriver.
Uttrycket "pundig" kommer ju från något....
Pundig kommer från ordet pundare som betyder narkoman. Har inget med tröghet att göra.
Jag menade inte det som en kritik mot dig personligen, utan snarare som en kritik mot haschromantiken som florerar här på forumet. Jag har rökt mina holkar (några få), och framför allt hällt i mig alldeles för mycket alkohol i mitt liv. Under tre av mina studentår krökade vi kanske 4-5 dagar i veckan. De kompisar jag har haft som rökte på i den utsträckningen, kan man knappt prata med idag.
Du ljuger antingen rent av eller så har du pratar med dem under påverkan.
Om man sedan studerar studentsvängen, så kan man se att alkoholen är klart lättare att trappa ner, och faktiskt sluta med. Väldigt få av de haschare som jag har umgåtts med har slutat. Snarare har de trappat upp. Men ganska många av mina krökarkompisar slutade nästan helt med spriten när de slutade med studierna.
Alkohol är varken lättare att sluta med eller lättare att bara bruka. Ungefär samma procent andel av de som röker på hamnar i missbruk som de som super.
March 11, 2003
bjorne wrote: [quote=denstore]Försök jobba med någon som är rejält haschpundig. Det är inte så kul och coolt då längre. Jag har jobbat med både gamla haschpundare, heroinister, tunga amfetaminmissbrukare och alkisar. Det jag har lärt mig av det var att haschpundarna är klart värst.
En missbrukare är en missbrukare. Sedan vad du tycker är värst är din personliga åsikt. Något som är säker är dock att en cannabismissbrukare är i bättre skick än en amfetamin/alkohol/heroin missbrukare.
Man blir för fasen seg i huvet av hasch. Inte ens de 60-åriga alkisarna var så borta i kolan som hascharna.
Cannabis ger inte permanenta hjärnskador till skillnad från Alkhohol.
Men visst, ni tycker säkert det är skitfett att röka på ibland, men i längden blir man bara dum av det.
Det är något du tror och inte vet.
Vad vet du vad du pratar om? Sedan vilken drog som är svårast att sluta med är väldigt individuellt. Akohol är fysiskt berondeframkallande vilket Cannabis inte är. Sedan eftersom du nu är så erfaren så borde du veta att en person påverkad av Cannabis är väldigt mer funktionell än en på alkohol.
Det är ju attans vad du vet mer i så fall? För jag talar av egen erfarenhet, medan du bara hänvisar till drogliberala undersökningar.
Min erfarenhet är att folk blir pundiga av cannabis. Inte mer med det. Folk som krökar får också problem med saker, inte minst med lever njurar och andra inre organ, och slutligen hjärnan.
Jag anser inte att de pundare jag har jobbat med har varit särskilt funktionella. Visst, de kanske kunde springa ifrån alkisarna på lastkajen, men de var fullständigt opålitliga när det gällde att ta ansvar för sina uppgifter. Sa man till alkisarna att något behövde göras, så blev det gjort. Sa man samma sak till hascharna, så blev det oftast ogjort.
Jag pratar här inte om hur dessa männikorna fungerade under ruset, utan hur de fungerade som nyktra. Jag skiter högaktningsfullt i om ni knarkar eller super. För min del borde det få säljas fritt. Narkotikan tvingar folk att begå brott, och därför borde den legaliseras. Men då blir man också tvungen att tvinga folk att ta ansvar för sina handlingar. Slut med vård för missbrukare. Inte mig emot. Knarkare och alkisar kostar massor av pengar. Låt dem knarka eller supa ihjäl sig. Krasst men sant.
Att cannabis inte skulle vara beroendeframkallande anser jag, och många andra, vara en fet lögn. Det är ju bara att det yttrar sig annorlunda. Om personen inte kan klara att leva ett normalt liv utan sin drog, då är man beroende. Och jag har som sagt sett fler sluta kröka än vad jag har sett folk sluta med cannabis.
Något intressant man dock kan se, är att hascharna nästan alltid lever i en förnekelse. De kan alltid sluta när de vill. De kan röka på hur mycket som helst utan att det händer något. De behöver inte sitt järn eller sin sil. Cannabis är helt enkelt inte farligt.
Alkisarna är oftast ganska medvetna om vad de gör. Likaså heroinisterna. De jag har känt som har hållit på med amfetamin har oftast varit så knasiga att man knappt har vetat vad de tyckte. Men de var oftast blandmissbrukare, och hade varit i svängen längre än de flesta andra.
Gissa förresten vilken typ av narkotika de började med.....
March 11, 2003
bjorne wrote:
Pundig kommer från ordet pundare som betyder narkoman. Har inget med tröghet att göra.
Så om du säger till någon:
-"Fan vad du är pundig.",
så menar du egentligen:
-"Värst vad du är narkoman."
??? 🙄
Nu kan man börja fråga sig om du inte har rökt för mycket av sakerna du propagerar för.
Sen finns det ingen anledning för mig att ljuga. Varför skulle jag sitta och ljuga här? Helt meningslöst.
För det andra tror jag att jag har ganska bra koll på de människorna jag har umgåtts med. Frågan är väl hur mycket livserfarenhet du har, i och med att du vet allt om missbrukare? Själv har jag träffat, och umgåtts med ett rätt stort antal. Jag har delat korridor med haschpundare, och jobbat med missbrukare av de flesta sorter. Min bror jobbar med att rehabilitera missbrukare på en klinik i Stockholm, och han har väl bara varit där i 15-20 år.
May 19, 2003
hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330
är den någon som inte kan föra en logisk menig så är det en hach pundare. dom kan helt enkelt inte dom är oftast förslut i huvudet.
February 12, 2003
copulator wrote: hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330
är den någon som inte kan föra en logisk menig så är det en hach pundare. dom kan helt enkelt inte dom är oftast förslut i huvudet.
Fördomar? Någon?
EDIT: Om du stavar illa, är du en hasschpundare?
4 Guest(s)