hash + sjukhusbesök|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hash + sjukhusbesök
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
709871
September 2, 2004 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330
är den någon som inte kan föra en logisk menig så är det en hach pundare. dom kan helt enkelt inte dom är oftast förslut i huvudet.

Det finns ingen vettig missbrukare.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
709892
September 2, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330
är den någon som inte kan föra en logisk menig så är det en hach pundare. dom kan helt enkelt inte dom är oftast förslut i huvudet.

Det kan jag hålla med om...
Däremot behöver inte "vettig" betyda snäll, eller så...

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
709900
September 2, 2004 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330

i jämnförelse så är alkolister vettigare

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
709901
September 2, 2004 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: [quote=obelix][quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330

Men fortfarande inte vettig.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
709906
September 2, 2004 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=copulator][quote=obelix][quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330

Men fortfarande inte vettig.

nej

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
709932
September 2, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Hur man råkar röka hash:

Drick mycket. Drick ännu mera. Halvsov på en bardisk i belgien. Vakna. Hitta en fimp. Tänd den. Rök den.

Vet inte riktigt men jag tror jag känner igen det där. Har hört talas om en "snubbe" som gjorde precis så där wink

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
709946
September 2, 2004 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Låt folket knarka !
Det är deras egna liv de förstör ...

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
709974
September 2, 2004 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Droger är ju kulturbetingat. En svensk som stoppar in en prilla under läppen kan ju lätt klassas som en knarkare i ett land där detta inte är accepterat eller för denna kultur någonting helt främmande. Cannabis hör inte till den svenska kulturen, och det okända skrämmer alltid folk och en massa myter uppstår.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
709980
September 2, 2004 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote:

De som är intagna är väl ändå inte representativa vare sig för hur man blir om man dricker alkohol eller för vad som händer om man röker cannabis? Dessutom tror jag de som är intagna är sådana som inte hållt sig till enbart cannabis, dvs det är helt befängt att tro att man skulle kunna göra någon slags jämförelse (som i sig är helt ointressan, då alla vet att missbruk, vad det än är, leder till problem).

Droger är ju kulturbetingat. En svensk som stoppar in en prilla under läppen kan ju lätt klassas som en knarkare i ett land där detta inte är accepterat eller för denna kultur någonting helt främmande. Cannabis hör inte till den svenska kulturen, och det okända skrämmer alltid folk och en massa myter uppstår.

Intagna? Jag har inte pratat om folk som sitter intagna på klinik. Jag pratar om folk ute i verkliga livet.

Vurt
Medlem
709984
September 2, 2004 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Sorry jag läste fel. Men hur vet du att de bara brukat cannabis?

Röker man cannabis varje dag så LÄR man ju bli seg i skallen, men att en alkis skulle vara i bättre skick har jag svårt att tro. Om dom jobbade så kan de ju inte varit i så dåligt skick, de flesta alkisar jag sett har inte haft något jobb öht.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
710019
September 2, 2004 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Låt folket knarka !

Hur ska dom få pengar till sitt missbruk?
Vem ska betala sjukvårdskostnaderna?

denstore
Member
Medlem
710029
September 2, 2004 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: [quote=.doedels]Låt folket knarka !

Sälj knarket på apoteket, och låt dem knarka ihjäl sig.
👿

Vurt
Medlem
710055
September 2, 2004 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej det bästa vore väl om man förbjöd allt som folk kan tänkas missbruka, inkl internet, sport, sex 😉

Missbrukarpersonligheter kommer det alltid finnas, oavsett om alkohol eller cannabis är lagligt eller inte. Det tråkiga med en kriminalisering är att man inte har kontroll och att folk måste söka sig till kriminella kretsar för att få den drog de nu föredrar. Detta innebär att det kan leda till tyngre droger, dvs att man blir introducerad till kanske heroin eller amfetamin av langaren.

Ni har väl inte missat http://www.knarkärnajs.nu (ironisering över http://www.knarkärbajs.nu) 😀

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
710057
September 2, 2004 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Urax][quote=.doedels]Låt folket knarka !

Sälj knarket på apoteket, och låt dem knarka ihjäl sig.
👿

Varför inte systematiskt avrätta kända drogliberaler eller kanske införa obligatoriskt dödsstraff på alla som tas in med droger i blodet, visst skulle det vara trevligt?

Varför inte införa strängare lagstiftning och låta föredetta pundare hålla föreläsningar i skolan om hur det egentligen är, någon som har egen erfarenhet av skiten.
Den information jag har fått genom skolan har känts väldigt avlägsen och enkelspårig, jämför detta med pundarforum där folk lyriskt berättar om deras sköna trippar och hur man gör en egen bong.

Vad är det ungdomar lyssnar på, ett entonigt malande eller löften om lättillgänglig lycka?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
710067
September 2, 2004 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=obelix][quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330

Det kan jag hålla med om...
Däremot behöver inte "vettig" betyda snäll, eller så...

Kunde inte säga det bättre själv AMD

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
710192
September 2, 2004 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det är ju attans vad du vet mer i så fall? För jag talar av egen erfarenhet, medan du bara hänvisar till drogliberala undersökningar.

Jag har också erfarenhet, jag känner en hel del som kört på alla möjliga droger. Bara att vem som helst kan ljuga om att de har erfarenhet så jag försöker att inte använda det för att styrka mina argument.

Min erfarenhet är att folk blir pundiga av cannabis. Inte mer med det. Folk som krökar får också problem med saker, inte minst med lever njurar och andra inre organ, och slutligen hjärnan.
Jag anser inte att de pundare jag har jobbat med har varit särskilt funktionella. Visst, de kanske kunde springa ifrån alkisarna på lastkajen, men de var fullständigt opålitliga när det gällde att ta ansvar för sina uppgifter.

Jamen hejsan, leta upp en missbrukare som klarar av att ta ansvar.

Sa man till alkisarna att något behövde göras, så blev det gjort. Sa man samma sak till hascharna, så blev det oftast ogjort. Jag pratar här inte om hur dessa männikorna fungerade under ruset, utan hur de fungerade som nyktra

Som sagt, risken för att de som röker Cannabis var påverkade under tiden du prata med dem är större då det inte märks så tydligt. Sedan så kan det också vara så att du gärna hittar fel hos de som röker Cannabis på grund av propagandan du blivit matad med under skolgången.

Jag skiter högaktningsfullt i om ni knarkar eller super. För min del borde det få säljas fritt. Narkotikan tvingar folk att begå brott, och därför borde den legaliseras. Men då blir man också tvungen att tvinga folk att ta ansvar för sina handlingar. Slut med vård för missbrukare. Inte mig emot. Knarkare och alkisar kostar massor av pengar. Låt dem knarka eller supa ihjäl sig. Krasst men sant.

Att cannabis inte skulle vara beroendeframkallande anser jag, och många andra, vara en fet lögn.

Det är psykisktberoendeframkallande precis som socker, äpplen, köra go-kart osv är. Alkohol är fysiskberoendeframkallande.

Det är ju bara att det yttrar sig annorlunda. Om personen inte kan klara att leva ett normalt liv utan sin drog, då är man beroende. Och jag har som sagt sett fler sluta kröka än vad jag har sett folk sluta med cannabis.

Kanske för att ett alkoholberoende sliter på dig mer så man blir mer eller mindre tvungen att sluta.

Något intressant man dock kan se, är att hascharna nästan alltid lever i en förnekelse. De kan alltid sluta när de vill. De kan röka på hur mycket som helst utan att det händer något. De behöver inte sitt järn eller sin sil. Cannabis är helt enkelt inte farligt. .

Visst är Cannabis farligt, men inte i samma grad som alkohol är.

Alkisarna är oftast ganska medvetna om vad de gör. Likaså heroinisterna. De jag har känt som har hållit på med amfetamin har oftast varit så knasiga att man knappt har vetat vad de tyckte. Men de var oftast blandmissbrukare, och hade varit i svängen längre än de flesta andra. Gissa förresten vilken typ av narkotika de började med.....

Så du tror inte att de börjat med amfetamin ifall inte Cannabis existerat?

denstore wrote: Så om du säger till någon:
-"Fan vad du är pundig.",
så menar du egentligen:
-"Värst vad du är narkoman."
??? 🙄

Jag använder inte det ordet. Dock är det vad det betyder, dock i annan form som jag hade trott att du skulle förstå.

Nu kan man börja fråga sig om du inte har rökt för mycket av sakerna du propagerar för.

Vad får dig att tro det? Och vad får dig att häva ur dig att jag propagerar för det?

Sen finns det ingen anledning för mig att ljuga. Varför skulle jag sitta och ljuga här? Helt meningslöst.

Folk ljuger även på Internet, menar vem vill förlora en debatt?

För det andra tror jag att jag har ganska bra koll på de människorna jag har umgåtts med.

Frågan är väl hur mycket livserfarenhet du har, i och med att du vet allt om missbrukare? Själv har jag träffat, och umgåtts med ett rätt stort antal. Jag har delat korridor med haschpundare, och jobbat med missbrukare av de flesta sorter. Min bror jobbar med att rehabilitera missbrukare på en klinik i Stockholm, och han har väl bara varit där i 15-20 år.

Enda sedan ~70-talet så har folk börjat se narkotika som samhällets svarta får. Alla problem finns på grund av narkotika osv, sedan så hävdar man att Cannabis är den värst drogen. Vilket många tror blint på då de redan är indoktrinerade.

Visst din bror har arbetat med det, men han kan ha fel för det, vill man se en sak så ser man det.

Litar du inte på forskning gjorda av WHO?

galningen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
710222
September 2, 2004 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hash lämnar spår i urinet i ca 7-10 dagar, har du otur eller dålig omsättning kan det ta några extra dygn. I fettvävnaden sitter THC kvar mycket längre men det är inte ofta man kan verifiera ett giltigt test. Ur blodet går THC ur mycket snabbare enligt dem källor jag läst endast ett par dygn.

Din "kompis" kan vara relativt lugnt, läkaren kommer med största sanolikhet inte hitta några spår och om han mot någon förmodan gör det säger han inte till mamma.

Jag orkar inte lägga mig i drog diskussionen som föregår här förfullt, men kan bara lägga in några ord. Många som diskuterar borde ha hängt med lite mer i ANT veckan i grundskolan eller studerat alla de berusningsgifter som cirkulerar i Sveriga lite mer ingående. Sen tycker jag att denstore borde lära sig skillja på heroin och hash ;).

Avslutar med några frågor ni kan analysa och tänka över om ni vill:

Om du träffar någon på en fotbollsmatch eller på en fest som är våldsam och aggresiv, är han full eller har han rökt hash?

Vad kostar skadorna som orsakats av alkoholbruk årligen (räkna förstörelse misshandel rehabilitering)?

Hur står sig detta i jämnförelse med cannabis?

Fråga 2 får ni bortse ifrån att vi har ett statligt monopol på alkohol.

Aja tack o hej.
Be cool stay in school.
/galningen

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
710242
September 2, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: Ursäkt mig för min okunnighet, men är det på något sätt olagligt att ha spår a hash i kroppen när man ska operera sig?

Jag har svårt att se problemet.

Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Men om du har det i din ficka så är det olagligt.

denstore
Member
Medlem
710260
September 2, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote:
Litar du inte på forskning gjorda av WHO?

Nej. Jag litar på forskning gjord på ett bra sätt, av erkända forskare. FN och dess undergrupper har utfört fantastiskt mycket skitforskning. Likaså oerhört många universitet över hela världen, men framför allt i staterna. Merparten på college röker gräs i staterna, så det är ju ganska svårt att övertala dem att forska om dess rätt dåliga sidoeffekter.
Resten bemödar jag mig inte att svara på. Kan bara säga att om det är någon som är indoktrinerad, så är det du, grabben. Tror du inte redan jag har hört alla argumenten? Tror du inte jag kan se skillnad på en stenad kollega/kompis eller en nykter? Jag har fasen jobbat 3-skift med pundare i 6 säsonger. Jag bodde innan det på en studentkorridor där typ hälften rökte regelbundet. Men visst, det var ju bara i tre år. 🙄
Vissa av dem var oerhört mer pålästa än dig. Ingen av dem trodde att cannabis var det minsta farligt. Allihopa hade sina nojjor. Så hade även alkisarna. Men alkisarna var medvetna om sina. Skillnaden var att alkisarna kunde man betro med att sköta en maskin, eller kolla upp ett fel under nattskiften. Lämnade man sådana uppgifter åt pundarna på nattskiften kunde man ju lika gärna gå direkt och göra det själv. På vägen hittade man dem snackandes skit, eller bara sovande. Så nog har jag haft kontakt med diverse missbrukare. Frågan är väl mest var du har fått dina erfarenheter ifrån? I och med att du vet allt om både pundare alkisar och mig?

denstore
Member
Medlem
710261
September 2, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

galningen wrote: Sen tycker jag att denstore borde lära sig skillja på heroin och hash ;).

Och vad får dig att tro att jag inte kan göra det?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 135
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL