January 12, 2004
copulator wrote: [quote=obelix][quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330
är den någon som inte kan föra en logisk menig så är det en hach pundare. dom kan helt enkelt inte dom är oftast förslut i huvudet.
Det finns ingen vettig missbrukare.
i jämnförelse så är alkolister vettigare
Óch jag hävdar att dom inte är det...
Dom är lika opålitliga, utnyttjande, manipulerande, olagliga, vidriga...
Ja listan kan göras väldigt lång.
Den enda skillnaden mellan alkoholister och drogmissbrukare är den att alkoholisterna missbrukare en laglig drog, medans narkomaner missbrukar en olaglig drog.
Du får gärna förklara vad du menar med att alkoholister är vettigare.
October 24, 2002
denstore wrote: [quote=bjorne] Litar du inte på forskning gjorda av WHO?
Nej. Jag litar på forskning gjord på ett bra sätt, av erkända forskare. FN och dess undergrupper har utfört fantastiskt mycket skitforskning. Likaså oerhört många universitet över hela världen, men framför allt i staterna. Merparten på college röker gräs i staterna, så det är ju ganska svårt att övertala dem att forska om dess rätt dåliga sidoeffekter.
Resten bemödar jag mig inte att svara på. Kan bara säga att om det är någon som är indoktrinerad, så är det du, grabben. Tror du inte redan jag har hört alla argumenten? Tror du inte jag kan se skillnad på en stenad kollega/kompis eller en nykter? Jag har fasen jobbat 3-skift med pundare i 6 säsonger. Jag bodde innan det på en studentkorridor där typ hälften rökte regelbundet. Men visst, det var ju bara i tre år. 🙄
Vissa av dem var oerhört mer pålästa än dig. Ingen av dem trodde att cannabis var det minsta farligt. Allihopa hade sina nojjor. Så hade även alkisarna. Men alkisarna var medvetna om sina. Skillnaden var att alkisarna kunde man betro med att sköta en maskin, eller kolla upp ett fel under nattskiften. Lämnade man sådana uppgifter åt pundarna på nattskiften kunde man ju lika gärna gå direkt och göra det själv. På vägen hittade man dem snackandes skit, eller bara sovande. Så nog har jag haft kontakt med diverse missbrukare. Frågan är väl mest var du har fått dina erfarenheter ifrån? I och med att du vet allt om både pundare alkisar och mig?
För det första så är alla inte likadana. Varför skulle folk som rökte gräs vara mindre medvetna om riskerna än folk som hinka ur dunken? Visst är det många som glorifierar cannabis, som inte kan erkänna riskerna, men de flesta vet faktiskt att det är dåligt för lungorna, dock tar man inte det på allvar. Men det finns minst lika många som brukar alkohol som inte tar riskerna på allvar. Människan är sådan.
festisMER wrote: Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Men om du har det i din ficka så är det olagligt.
I Sverige är det olagligt att ha narkotika i blodet.
September 12, 2001
bjorne wrote: [quote=denstore]Jag har jobbat med diverse dårar på Skånska Lantmännen, Stadsbuden, och i Malmö hamn. Alkisar och andra missbrukare hittar man alltid på ställen där det söks okvalificerad arbetskraft. Det är inte särskilt ovanligt.
Men på fullt allvar, så är faktiskt alkisarna i bättre skick mentalt. Nu pratar vi alltså inte om de killarna som sitter på bänken hela dagarna, eller tigger på stan. Det här är gubbarna som faktiskt kan jobba, fastän de tar en bläcka varje kväll. Skillnaden är att de faktiskt klarar av jobbet dagen efter. Det gör inte haschpundarna. För de är faktiskt sega.
Skillnaden är att de som missbrukar Cannabis förmodligen kan gå påverkade på jobbet. Dessutom lär de knappast berätta för dig vad de tar för droger, så tror faktiskt inte riktigt på vad du skriver.
Uttrycket "pundig" kommer ju från något....
Pundig kommer från ordet pundare som betyder narkoman. Har inget med tröghet att göra.
Jag menade inte det som en kritik mot dig personligen, utan snarare som en kritik mot haschromantiken som florerar här på forumet. Jag har rökt mina holkar (några få), och framför allt hällt i mig alldeles för mycket alkohol i mitt liv. Under tre av mina studentår krökade vi kanske 4-5 dagar i veckan. De kompisar jag har haft som rökte på i den utsträckningen, kan man knappt prata med idag.
Du ljuger antingen rent av eller så har du pratar med dem under påverkan.
Om man sedan studerar studentsvängen, så kan man se att alkoholen är klart lättare att trappa ner, och faktiskt sluta med. Väldigt få av de haschare som jag har umgåtts med har slutat. Snarare har de trappat upp. Men ganska många av mina krökarkompisar slutade nästan helt med spriten när de slutade med studierna.
Alkohol är varken lättare att sluta med eller lättare att bara bruka. Ungefär samma procent andel av de som röker på hamnar i missbruk som de som super.
Herregud vad du snurrar till det!
Rökt för mkt på sistone?
September 12, 2001
bjorne wrote: [quote=skiroy]Herregud vad du snurrar till det!
Rökt för mkt på sistone?
Hur har jag snurrat till det? Kanske du som rökt för mycket på senaste...
Knappast!
Drogliberalism i din like är svårligen överträffbar.
Men visst...rök på du så mycket du orkar. Du har tills slut ingen annan att skylla på än dig själv till slut. Ingen kommer att tycka synd om dig när du väl har fastnat i träsket.
Fortsätt du med dina droger bara, intressant nog så vill allt fler företag drogtesta anställda samt blivande anställda. Jag bara undrar vad du ska "skylla" på då när du inte får jobbet du ville ha?
För du kommer väl knappast skylla på din egen dumhet i det läget va ?
Nejdå...du kommer att försöka skylla på någon annan precis som andra i det läget.
Du tror att inget kommer att hända dig och allt är lugnt, "jag blir ingen missbrukare för jag kan hantera detta".... Pfffft!
Ger jag inte en krona för...lycka till i din fortsatta naivitet.
May 19, 2003
obelix wrote: [quote=copulator][quote=obelix][quote=copulator]hach missbrukare är helt körda i huvudet. alkolister är betydligt vettigare. det är bättre att gå på heroin än att röka hach. hach sätter sig i fettvävnaden. den som tycker att det är mindre skadligt att röka hach än att supa kan ringa maria berondecentrun och fråga tel:08-6165330
är den någon som inte kan föra en logisk menig så är det en hach pundare. dom kan helt enkelt inte dom är oftast förslut i huvudet.
Det finns ingen vettig missbrukare.
i jämnförelse så är alkolister vettigare
Óch jag hävdar att dom inte är det...
Dom är lika opålitliga, utnyttjande, manipulerande, olagliga, vidriga...
Ja listan kan göras väldigt lång.
Den enda skillnaden mellan alkoholister och drogmissbrukare är den att alkoholisterna missbrukare en laglig drog, medans narkomaner missbrukar en olaglig drog.
Du får gärna förklara vad du menar med att alkoholister är vettigare.
ja men tar du en hach missbrukare och en alkolist som båda har missbrukat istort sett varje dag i tio år, så är alkolisten klarare i huvudet än hach missbrukan. menade inte att dom är som en normal meniska utan hur dom för en konversasion hur dom fattar saker som ex vad som händer i omgivnigen. detta i opåverkat tillstånd. hach sätter ju sig i fett vävnaden i hjärnan.
March 1, 2004
bjorne wrote:
[quote=festisMER] Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Hur kan det vara de? Ifall nån lägger nåt piller i min öl/drink eller vad jag nu dricker. Sen haffar snuten mig. Vad ska dom sätta dit mig för?
July 27, 2002
festisMER wrote: [quote=bjorne] [quote=festisMER] Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Hur kan det vara de? Ifall nån lägger nåt piller i min öl/drink eller vad jag nu dricker. Sen haffar snuten mig. Vad ska dom sätta dit mig för?
Du försöker bevisa och förklara att det gått till på det sättet.
October 24, 2002
skiroy wrote:
Knappast!Drogliberalism i din like är svårligen överträffbar.
Men visst...rök på du så mycket du orkar. Du har tills slut ingen annan att skylla på än dig själv till slut. Ingen kommer att tycka synd om dig när du väl har fastnat i träsket.Fortsätt du med dina droger bara, intressant nog så vill allt fler företag drogtesta anställda samt blivande anställda. Jag bara undrar vad du ska "skylla" på då när du inte får jobbet du ville ha?
För du kommer väl knappast skylla på din egen dumhet i det läget va ?
Nejdå...du kommer att försöka skylla på någon annan precis som andra i det läget.
Du tror att inget kommer att hända dig och allt är lugnt, "jag blir ingen missbrukare för jag kan hantera detta".... Pfffft!Ger jag inte en krona för...lycka till i din fortsatta naivitet.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Slutar besvara dig istället då du inte skrivit något som helst givande i någon debatt där även jag deltagit.
Har jag ens skrivit att jag har knarkat?
October 24, 2002
festisMER wrote: [quote=bjorne] [quote=festisMER] Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Det är ditt ansvar att veta vad du häller i dig.
March 1, 2004
bjorne wrote: [quote=festisMER][quote=bjorne] [quote=festisMER] Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Jag ringde Polismyndigheten i Stockholms län. Dom sa att det inte var olagligt att ha det i kroppen.
Telefon: 08-401 00 00
Ring och fråga själv om du vill.
July 2, 2003
Cannabis/hasch slår ut närminnet. Jag behåller gärna mina minnen oavsett om de är roliga eller tråkiga.
Fick höra om en kille som rökt på sen han var 18-19 och som 34 åring inte kom ihåg något som hänt där emellan.
Är det värt det för att ha det lite soft eller kul?
March 1, 2004
Reclaimer wrote: Cannabis/hasch slår ut närminnet. Jag behåller gärna mina minnen oavsett om de är roliga eller tråkiga.
Fick höra om en kille som rökt på sen han var 18-19 och som 34 åring inte kom ihåg något som hänt där emellan.
Dricker du alkohol?
October 24, 2002
Reclaimer wrote: Cannabis/hasch slår ut närminnet. Jag behåller gärna mina minnen oavsett om de är roliga eller tråkiga.
Cannabis stör närminnet för stunden. Efter några timmar är det som normalt igen, något som dock sitter i upp till ett dygn (möjligtvis väldigt svagt upp till ett par dygn) är ”tankespridheten”. Dock är det väldigt olika från person till person, vissa känner inte av det alls, vissa känner av det väldigt mycket.
Att närminnet skulle förstöras av Cannabis är asbolut inte erkänt inom forskning eller hos personer som brukar.
October 24, 2002
festisMER wrote: [quote=bjorne][quote=festisMER][quote=bjorne] [quote=festisMER] Nej det är inte olagligt att ha nån form av drog i kroppen överhuvudtaget.
Jag ringde Polismyndigheten i Stockholms län. Dom sa att det inte var olagligt att ha det i kroppen.
Telefon: 08-401 00 00
Ring och fråga själv om du vill.
Det är idag olagligt att vara påverkad av narkotika, för att vara påverkad måste du ha det i blodet, har du det i blodet är du påverkad. Restämnen är dock inte narkotika och därför inte olagliga. Hur ställde du frågan till dem?
November 16, 2002
Öumm grabbar vilka science rader ni har skrivit om blod fettvävnader osv min fråga är bara ?
Är det inte så att det inte är olagligt att vara hög/ ha rester kvar av thc i blodet utan bara olagligt att sälja samt köpa och inneha lr??
jag kan ha fel :bok:
EDIT: sorry gubbar pallade inte o läsa sista sidan råkade se vad festis o bjorne skrev nyss
April 20, 2002
Metz wrote: Öumm grabbar vilka science rader ni har skrivit om blod fettvävnader osv min fråga är bara ?
Är det inte så att det inte är olagligt att vara hög/ ha rester kvar av thc i blodet utan bara olagligt att sälja samt köpa och inneha lr??
jag kan ha fel :bok:
Ja du har fel här.
Att vara påverkad ÄR olagligt i Sverige.
Droger är skadliga oavsett om vi talar om alkohol eller Cannabis. Så är det bara.
Men jag skulle hellre se att Cannabis blev lagligt i Sverige då Alkoholen ger mer skador på kroppen än Cannabis och dessutom slipper man den förbannade bakfyllan som jag lider något helt otroligt av.
Om Cannabis var ett sånt "dödsknark" som vissa här vill få det till så förstår jag inte hur en enda Holländare kan leva just nu då det är lagligt där och en relativt stor del av befolkningen röker det antingen aktivt eller passivt(står bredvid då andra röker).
Cannabis får dig att bli aningen seg och även att tappa minnet då det intas som Hasch men som det sagts tidigare försvinner dessa symptom med THC´t och stannar inte kvar.
Anledningen till att Cannabis är förbjudet är enbart på grund av Antidrogpropagandan från USA och det är rätt enkelt att få information på nätet om hur det startade. Finns även Dokumentärfilmer i ämnet.
Vi väljer själva hur vi ska förstöra våra liv och förkorta dem, vi ska inte behöva smyga med det bara för att regeringen bestämt det.
Detta gäller såväl Cannabis, Alkohol, andra droger och Tobak.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 15, 2004
Tintin wrote:
en hel del text
Men jag skulle hellre se att Cannabis blev lagligt i Sverige då Alkoholen ger mer skador på kroppen än Cannabis och dessutom slipper man den förbannade bakfyllan som jag lider något helt otroligt av.
Jag har svårt att se att det skulle bli bättre för att man legalisierade Cannabis. Skulle det minska antalet alkoholister i någon större utsträckning?
Bakfyllan störs inte jag något nämnvärt av. Dricker jag som ett djur så blir jag bakfull, inget snack om saken. Men har inte heller problem att ta det lite lugnare, vara hyffsat berusad större delen av kvällen, sova några timmar för att sedan vakan upp utan att vara bakis.
5 Guest(s)