July 8, 2003
obelix wrote: Hur många här vet vad det är för något?
Inte kika på google nu...
Ni som vet, hur är er syn på dom som varit där?
Hur skulle ni reagera om er bäste vän eller ert barn blivit ihop med någon som varit på et av Hassela kollektiven?
Jag har ingen aning om vad det är. Ska väl kolla ipp det. =)
February 7, 2003
Dehman wrote: Är det inte typ ett sånt ställe unga killar och tjejer får komma till om de gjort något man inte får? Eller har jag bland ihop det?
Japp de stämmer bra, Ungdomar som har problem, te.x Alcohol, knark, som gillar att slåss och gått me i gäng, eller typ problem hemma kanske.. så man har sammlat alla dom tillsamans för att försöka förbättra deras liv.. eller något sånt ... Låter kanske inte så kul, men dom har det jäkligt bra, för på deras fritid får dom göra en jäkla massa kul...
March 10, 2002
Jag känner väldigt många som suttit där. Många från Eslöv har varit där. :S
En kille berätta om man gjort något dumt så fick man gå väldigt många kilometer rakt ut i skogen på småstigar och sitta i en stuga utan TV eller något bekvämligt tills man sade vem som varit med eller erkände. Sen ska de ha haft eller har någon form av Hassela skola i Eslöv också har jag för mig.
January 5, 2002
Om min framtida son blivit tillsammans med en tjej som suttit på ungdomsanstalt hade jag väl inte gjort så mycket, förmodligen bara frågat honom varför han gått och blivit tillsammans med någon misslyckad brud istället för en vanlig, trevlig tjej.
Om min framtida dotter släpat hem någon föredetta ligist hade jag nog varit lite hårdare, vill ju knappast att hon ska råka illa ut eller hamna på fel spår - man blir ju som man umgås. Om jag fått veta att killen suttit på ungdomsanstalt hade jag garanterat hållt ögonen på honom - men i slutändan, så länge hon inte drar hem en "mörkhyad" eller något är det lugnt med mig så länge killen inte uppvisar negativa tendenser.
March 10, 2002
snyde wrote: Om min framtida son blivit tillsammans med en tjej som suttit på ungdomsanstalt hade jag väl inte gjort så mycket, förmodligen bara frågat honom varför han gått och blivit tillsammans med någon misslyckad brud istället för en vanlig, trevlig tjej.
Om min framtida dotter släpat hem någon föredetta ligist hade jag nog varit lite hårdare, vill ju knappast att hon ska råka illa ut eller hamna på fel spår - man blir ju som man umgås. Om jag fått veta att killen suttit på ungdomsanstalt hade jag garanterat hållt ögonen på honom - men i slutändan, så länge hon inte drar hem en "mörkhyad" eller något är det lugnt med mig så länge killen inte uppvisar negativa tendenser.
Rasist? "mörkhyad eller något"? 😕
March 15, 2002
snyde wrote: [quote=Dehman]Rasist? "mörkhyad eller något"? 😕
Jag vill inte ha någon mörkhyad i familjen eller att mina barn utsätts för-, blir tillsammans med och bildar familj med mörkhyade, aldrig i livet. Om det gör mig till rasist så visst, för all del.
Du får tycka vad du vill men håll in med sånt där när du skriver i det här forumet.
November 27, 2003
snyde wrote: [quote=Dehman]Rasist? "mörkhyad eller något"? 😕
Jag vill inte ha någon mörkhyad i familjen eller att mina barn utsätts för-, blir tillsammans med och bildar familj med mörkhyade, aldrig i livet. Om det gör mig till rasist så visst, för all del.
Jag vill nog påstå att det gör dig till rasist, samt att du precis förlorat respekten av majoriteten av folket på det här forumet.
//Andreas
November 18, 2003
Delph1 wrote: [quote=snyde][quote=Dehman]Rasist? "mörkhyad eller något"? 😕
Jag vill nog påstå att det gör dig till rasist, samt att du precis förlorat respekten av majoriteten av folket på det här forumet.
//Andreas
enligt mig är det upp till varje person , fast sjävklart att säga "Jag vill inte ha någon mörkhyad i familjen eller att mina barn utsätts för-, blir tillsammans med och bildar familj med mörkhyade" är väl att ta i , sånt borde man hålla för sig själv . Samt som endel har upplevt olika saker osv.
2 Guest(s)