August 29, 2001
Har ni märkt att vissa personer @ DC har script som gör att man int kan tanka ifrån dom???
Har försökt tanka *en sak*(säger inte vad, till alla admins lättnad) i typ en vecka...
Söker efter filen....Hittar typ 5 pers som har den...Börjar tanka från en person...
User_____Idle____
...En liten fördröjning...
User_____Downloading fil_______25KB/s
...Ytterligt liten fördröjning...
User_____Closing
Är det ngn som stött på detta tidagare??? Hur råder man bot @ det...DET HAR INTE MED SHARE LIMIT ATT GÖRA(limit @ 10GB, jag har 12)!
October 10, 2001
Jag vet precis vad du menar, har råkat ut för det en par gånger. Det är lamt med sådana script. Jag tror tyvärr inte att det finns något sätt att fixa det förutom då om personen i fråga stänger av scriptet. Jag brukar skicka private messages och berätta vad som händer och undra om han/hon möjligtvis kan veta vad det är. Då brukar det plötsligt fungera.
April 26, 2001
On 2001-10-26 18:29, Tjoppen wrote:
Har ni märkt att vissa personer @ DC har script som gör att man int kan tanka ifrån dom???Har försökt tanka *en sak*(säger inte vad, till alla admins lättnad) i typ en vecka...
Söker efter filen....Hittar typ 5 pers som har den...Börjar tanka från en person...
User_____Idle____
...En liten fördröjning...
User_____Downloading fil_______25KB/s
...Ytterligt liten fördröjning...
User_____ClosingÄr det ngn som stött på detta tidagare??? Hur råder man bot @ det...DET HAR INTE MED SHARE LIMIT ATT GÖRA(limit @ 10GB, jag har 12)!
Detta uppstår ifall killen du tankar från kör Passive och du också... eller ifall någon av er har en brandvägg som är fel konfigurerad... det är alltså inga skript!
October 10, 2001
Det är väl bättre att folk ligger och tankar i 100 byte per sekund än i 40KB, tar mindre bandbredd. Det är modemarna som man vill ska tanka från en, inte de som sitter på T3.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-27 18:24 ]
1 Guest(s)