February 24, 2001
Är väl rätt nöjd, men hon är väldigt jobbig..
Jag får sitta ungefär 4H // dag som är tillräckligt för mig, eftersom jag inte hinner sitta mer.
Datorn vill jag ha på på natten men får bara ha på den på dagen utan att jag sitter där.
Anledningen för att jag inte får ha på datorn på natten är att dom tror att den kan börja brinna o den ger strålning. 🙁
-
Jag har sagt att den kan inte börja brinna ifall det inte ligger toapapper i lådan o den är varmare än 70C o inte nätagget ger en gnista.
Får inte heller lyssna på musik med min förstärkare medans jag sover, eftersom den ger strålning o kan börja brinna o jag kan inte slappna av då tror dom.
Får bara lyssna på musik medans jag sover med en usel j**la klockradio med usel ljudkvalité 🙁
Får inte heller ha scannern på medans jag sover eftersom den gör så att jag inte kan sova tror dom.. 🙁
Får inte ha en dator bredvid mig som agerar som en server..
Är rätt nöjd utan dessa saker, men jag blir ändå ledsen bara för att dom säger nej till dessa saker..
My life sucks!
March 20, 2002
On 2002-06-10 12:03, Peter@20ghz wrote:
Så som jag ser det så handlar det endast om ren omtanke. Dock kanske lite okunskap, men ändå omtanke. Och om man börjar "dissa" sinna föräldrar för sådant så kan jag bara säga. Otacksamma unge.
Hoppas att du bara skojar när du utalar dig så.
Instämmer till fullo
August 9, 2001
Läs lite psykologi och förstå dessa kraven innan du uTTalar dig, för det här handlar knappast om omtanke...
Jag kan egentligen inte säga så mycket utan att veta vad din mamma har för vanor.
Det är inte för bra att en förälder är för överbeskyddande för det kan bara leda till mer problem när de väl släpper på sina sk. regler...
On 2002-06-10 12:03, Peter@20ghz wrote:
Så som jag ser det så handlar det endast om ren omtanke. Dock kanske lite okunskap, men ändå omtanke. Och om man börjar "dissa" sinna föräldrar för sådant så kan jag bara säga. Otacksamma unge.
May 10, 2002
rent allmänt om min mor och far skulle inte låta mig sitta vid datorn på nätterna för strålning så skulle jag balla ur, och det där med att datorn kan börja brinna, du kan ju förklara (som du förmodligen har gjort redan) för dom och sen bara sitta på tvären och sura 😛
jag vet att man ska ha respekt för sina föräldrar men när dom tar ifrån en det ända som gör en lycklig här i världen, ens bästa och ända vän, då har man all rätt att bli sur! amen 😀
hoppas att det sista inte stämmer in på dig
[ Detta Inlägg ändrades av: abishai den 2002-06-11 01:53 ]
April 10, 2001
On 2002-06-10 22:15, McKinley wrote:
Läs lite psykologi och förstå dessa kraven innan du uTTalar dig, för det här handlar knappast om omtanke...Jag kan egentligen inte säga så mycket utan att veta vad din mamma har för vanor.
Det är inte för bra att en förälder är för överbeskyddande för det kan bara leda till mer problem när de väl släpper på sina sk. regler...On 2002-06-10 12:03, Peter@20ghz wrote:
JO, Jag har läst Psykologi.
Står fortfarande för mitt uttalande.
Och kraven, vad är så konstigt??
Får inte sitta mer än 4 timmar om dagen framför datorn, Tycker du det är konstigt??
Inte på , på natten, strålningen kan jag hålla med om kan vara larvig, men brandrisk finns det alltid med dessa maskiner. Och är du inte hemma/sover, så har du mindre chans att förhindra större skada.
Musiken ur förstärkare, ja klart att det stör, det vet alla som har läst lite om Sömn. dock lugn musik på låg effekt kan ha lugnande verkan. Detta vet alla som har läst PSYKOLOGI. Dessutom om man kör genom stärkaren så stör man kanske fler i huset/familjen.
Scannern fattar jag inte ens varför den skall vara på när man sover???
och detta med servern hajjade jag inte alls.
Så innan du kommer och snackar om att läsa psykologi, så försök själv att ta av dig skygglapparna, kliv ur tonårstankarna, och diskutera vuxet.
[ Detta Inlägg ändrades av: Peter@20ghz den 2002-06-20 23:18 ]
January 23, 2001
On 2002-06-20 23:16, Peter@20ghz wrote:
On 2002-06-10 22:15, McKinley wrote:
Läs lite psykologi och förstå dessa kraven innan du uTTalar dig, för det här handlar knappast om omtanke...Jag kan egentligen inte säga så mycket utan att veta vad din mamma har för vanor.
Det är inte för bra att en förälder är för överbeskyddande för det kan bara leda till mer problem när de väl släpper på sina sk. regler...On 2002-06-10 12:03, Peter@20ghz wrote:
JO, Jag har läst Psykologi.
Står fortfarande för mitt uttalande.Och kraven, vad är så konstigt??
Får inte sitta mer än 4 timmar om dagen framför datorn, Tycker du det är konstigt??
Inte på , på natten, strålningen kan jag hålla med om kan vara larvig, men brandrisk finns det alltid med dessa maskiner. Och är du inte hemma/sover, så har du mindre chans att förhindra större skada.
Musiken ur förstärkare, ja klart att det stör, det vet alla som har läst lite om Sömn. dock lugn musik på låg effekt kan ha lugnande verkan. Detta vet alla som har läst PSYKOLOGI. Dessutom om man kör genom stärkaren så stör man kanske fler i huset/familjen.
Scannern fattar jag inte ens varför den skall vara på när man sover???
och detta med servern hajjade jag inte alls.
Så innan du kommer och snackar om att läsa psykologi, så försök själv att ta av dig skygglapparna, kliv ur tonårstankarna, och diskutera vuxet.
| Iomega CdRw | Iiyama 19"| WinXP |[ Detta Inlägg ändrades av: Peter@20ghz den 2002-06-20 23:18 ]
du är .... lite barnslig nu kanske eller ?
September 12, 2001
Finnstam...vad är så konstigt med peters@20ghz inlägg 😕
Han har ju rätt i detta tycker jag.
Barnslig kan ju stå för var och en själv
February 1, 2002
håller med peter@20ghz där också!
1 Guest(s)