January 23, 2002
Kommer ut till bilen i morse, låser upp och öppnar för att hoppa in, då ser jag att passagerarsätet är fullt med glas, tittar in och ser att jag inte har någon ruta på höger sida längre. :arg:
Suckar och tänker att jaha, där försvann den bilstereon och de skivorna.
Konstaterar rätt snabbt att bilstereon är kvar, hade ju tagit bort fronten som är kodad till just min stereo.
Öppnar handsfacket och till min förvåning så ser jag att även skivorna är kvar, går igenom bilen och ser att allt finns kvar, de har alltså inte stulit något. :-s
Konstaterar att de troligen har blivit skrämda av larmet som gått när de krossa rutan och sedan stuckit.
Sedan blir det massa strul för mig å fixa, ringa polisen (telefonkö), ringa försäkringsbolaget (telefonkö) och köra till en glasmästare och boka tid för att lämna bilen imorgon.
Nu frågar jag mig själv, varför? 😕
Jag har dekaler som talar om att där finns larm, där sitter en indikator i framrutan. En snabb titt in igenom någon av rutorna avslöjar att fronten till bilstereon inte är där och många bilstereos idag har kodade fronter så bara den fronten passar till den huvudenheten. Å ett par skivor är ju inte så mycket värda. Så när de ändå sticker p.g.a. larmet så varför? ](*,)
Hatar idioter som inte har något bättre för sig än att förstöra för andra. 👿
September 20, 2001
Våran bil var det nån som slog in framrutan!
Dom var inte in i bilen eller slangade eller nått, utan bara ren förstörelse!
Dom var även på flera bilar på parkeringen...
Dessutom så blev det en buckla på huven (dom stog på den), så vi fick en ny... En röd bil är inte så röd som den var när den var ny... Huven har en helt annan färg än resten av bilen... Jippi...
Och detta kostade oss 1500 spänn...
June 17, 2002
Var nåra snubbar som paja min bakruta för nåt år sen.. Jag vet vilket gäng det var o Hämnden kommer... Snuten kan ju inte göra nåt utan bevis så i detta byrokrati samhälle så får man fixa saker själv...
Aja.. funderar på att sätta spikar under alla däck på killens bil o pissa i tanken...
Dom drog min ruta för att jag inte ville vara med o Racea genom stadsdelen jag bor i... Jag visste ju ändå att jag skulle vinna om jag körde så varför riskera Körkortet, fängelse o skit för vådslöshet i trafik... eller att nån unge kutar ut i vägen när jag kommer i 180 blås...
aja.. som sagt.. hämnden e ljuv...
EDIT: stavfel...=)
April 18, 2003
Jag hade ett inbrottsförsök på min bil för 6-7 år sen eller nått. Jag parkerade bilen hemma hos min dåvarande chef, lastbilen stod på hans gård, och for iväg över natten för att komma hem på morgonen igen. Under natten så är det nån som är och försöker pilla på min bil men larmet går igång så dom blir skrämd och sticker iväg. Chefen och hans kärring vaknar då bilen står ungefär 20 meter från deras sovrumsvägg och springer ut men ser ingen där. Men det värsta är att larmet stannar inte efter några minuter som det ska göra utan det står och skriker hela natten så varken chefen eller frun får sova en blund... Det var inte så värst populärt vill jag lova... blev tvungen att lämna en larmdosa hos dom efter det 🙂
Men bilen var iaf orörd 🙂
April 22, 2002
Tja vet vad ni snackar om , en kille som jag mistänker på gården drog några skott med sin luftbössa på min bil bakrutan gick och det kostade mig en massa pengar, + att jag har fått några fula märken på plåten, efftersom man ser tydligt att han har missat några ggr innan han verkligen träffade, la ner de där betalade och gick vidare, men varje gng jag ser han så ser det ut som att han skäms o inte vågar riktigt titta på mig. är nästan 99% säker iaffal ! P:S väntar tills han skaffar en finare bil jag menar en opel kaddet 87 är inget o grejja med, förfan en hel sido dörr kostar juh 50 spänn på skroten !
January 23, 2002
Milton wrote: Vilka idioter det finns... 😡
Var de inte på de andra bilarna vid parkeringen? De kan ju inte ha haft bättre säkerhet än din.
Nope, tror inte de har varit på någon av de andra bilarna på parkeringen, inte ens BMWn som står jämte mig eller den gamla Volvo 340 som har ett sånt där falsklarm från Biltema som bara är en diod som blinkar som fasen så fort tändningen är av. 😕 🙄
caged wrote: [quote=Steel]1700:- i självrisk :arg:
Fy fan... Billigare att byta rutan själv kanske?
Eller tog de något av värde?
Nej, de tog inget av värde så jag har också funderat på det.
Ska ta å kolla hur mycket det kostar att fixa det utan att blanda in försäkringsbolaget.
Edit: Har kollat, en ny ruta kostar 2400:- så det bli billigare att gå genom försäkringsbolaget, men inte mycket. 🙄
3 Guest(s)