October 26, 2001
Hej jag och min bror har gjort en USB lamp guide den är lätt och jag tycker den är bättre än den som finns ute på nätet
http://www27.brinkster.com/megatomten/
Ge kommentarer
September 18, 2001
"lokalisera vilken som är plus och minus genom att skära upp den röda och svarta och testa med en lysdiod om det inte är den svarta och röda får du testa dig fram (det kan bero på kabeln, de kan se olika ut)" <-- du vet att du kan förstöra dioden om du kopplar på spänningen fel?
"Ev. ett motstånd" <-- vadå eventuellt? koppla alltid in ett motstånd?
---
rekommendation:
läs en elektronikbok, och lägg in lite formler så att folk vet vilket motstånd dom ska skaffa för att få fram rätt spänning.
October 26, 2001
On 2002-01-20 16:20, Jastor wrote:
"lokalisera vilken som är plus och minus genom att skära upp den röda och svarta och testa med en lysdiod om det inte är den svarta och röda får du testa dig fram (det kan bero på kabeln, de kan se olika ut)" <-- du vet att du kan förstöra dioden om du kopplar på spänningen fel? "Ev. ett motstånd" <-- vadå eventuellt? koppla alltid in ett motstånd? ---
rekommendation:
läs en elektronikbok, och lägg in lite formler så att folk vet vilket motstånd dom ska skaffa för att få fram rätt spänning.
för det första så skrev jag fråga om det.
för det andra har jag inte brännt någon genom att koppla spänningen olika
om du har en 5v diod och kör direkt bör du ju inte behöva ett motsånd.
2 Guest(s)